Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Oskar Skog

Registrerad: 17 sep 2002 13:57 Senaste besök: I dag 11:41 Online: Ja

Malmö Oskar Skog

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Inlägget saknas...

Kommentarer

Scocher 4 feb 2009q

Kanon Oskar. Man blir så där härligt hypad, att det bara kryper i kroppen och skulle nästan kunna sälja ens själ för att få tag i spelet idag.

Anonym 4 feb 2009q

Härligt! <3

Blir Hard direkt då, utan sikte men med hjälptext.

"och hur många gånger man går ”WOW” och bara stannar och tittar."

I lol'd. :P

Anonym 4 feb 2009q

Scocher:

nästan kunna sälja ens själ för att få tag i spelet idag.


Vad menar du med "Nästan"? ;)

knasxfanstygemööörg 4 feb 2009q

Mmmmmåste vinna tävlingen så jag får det här spelet. Låter helt fantastiskt. Är kontrollen(knapparnas funktioner) samma som i COD4-5?

Oskar Skog 4 feb 2009q

knasxfanstygemööörg:

Är kontrollen(knapparnas funktioner) samma som i COD4-5?


Som om jag minns hur dom är där :)

Scocher 4 feb 2009q

JohnnyWicked:

Scocher: nästan kunna sälja ens själ för att få tag i spelet idag.

Vad menar du med "Nästan"? ;)


Hehe, lite rädd att "han-där-nere" hälsar på.
Skulle bli så svårt att förklara för mina föräldrar att jag sålde själ för ett spel. ;)

joker78 4 feb 2009q

Oskar:
Är det några tydliga eller märkbara skillnader/förbättringar du märkt i retail-versionen kontra recensionskoden?

Oskar Skog 4 feb 2009q

joker78:

Är det några tydliga eller märkbara skillnader/förbättringar du märkt i retail-versionen kontra recensionskoden?


Inte än, det händer att spelet laddar här också. Kan inte direkt avgöra om det är vid exakt samma tillfällen, men det är minimala stopp.

Tyckte att soldaternas AI, alltså mina kompisar, var lite snabbare på att öppna dörrar här.

janbanan_1 4 feb 2009q

"Det kändes som om jag till och med skulle kunna dö i filmsekvenser."

hehe...

Anonym 4 feb 2009q

Oskar Skog:

Inte än, det händer att spelet laddar här också.


Men fortfarande inte mitt i strider? Utan bara närm an byter område? Eller?

Oskar Skog 4 feb 2009q

JohnnyWicked:

Men fortfarande inte mitt i strider


Nä, inte i strider. Innan man går upp för en trappa, typ.

Anonym 4 feb 2009q

Oskar Skog:

Innan man går upp för en trappa, typ.


Uppskattningsvis antal gånger per bana?

Ledsen att jag är tjatig, känns bara väldigt angeläget.

Benny Holmström 4 feb 2009q

"man (jag)"

<3

Oskar Skog 4 feb 2009q

JohnnyWicked:

Uppskattningsvis antal gånger per bana?


Hmm. Jag säger "3" på den första banan. Men det kan lika gärna vara 4 eller 5.

Men det är absolut ingenting som är i vägen. Det är en sekund det rör sig om.

Anonym 4 feb 2009q

Oskar Skog:

Hmm. Jag säger "3" på den första banan. Men det kan lika gärna vara 4 eller 5.


Tack för svar Oskar. :) Banorna blir ju långa på hard (det tog ju 45 minuter på normal) så fördelat blir det nästan ingenting.

Benny Holmström 4 feb 2009q

Måste påpeka att maskingeväret med det gröna kikarsiktet också är mitt favoritvapen i hela spelet. Det känns så rätt och välbalanserat och väldigt, väldigt snyggt.

Oskar Skog 4 feb 2009q

Hurvilo:

Måste påpeka att maskingeväret med det gröna kikarsiktet också är mitt favoritvapen i hela spelet. Det känns så rätt och välbalanserat och väldigt, väldigt snyggt.


Mm, det är helt enkelt underbart! :)

eightynine 4 feb 2009q

Betyg på första banan?

Oskar Skog 4 feb 2009q

eightynine:

Betyg på första banan?


01234567ÅTTA910.

Semi 4 feb 2009q

Hur fungerar det att ta skydd?

Anonym 5 feb 2009q

Oskar Skog:

01234567ÅTTA910.


För att vara en bana i ett spel eller en bana i Killzone 2?

Hurvilo:

Maskingeväret med det gröna kikarsiktet


Grönt rödpunktsikte. Grönt är skönt. Det ser indeed ut som det bästa FPS-vapnet so far.

Tjänar man något på att stänga av siktet i mitten av bilden? Förutom att det blir mycket roligare och mer logiskt då. Kan man inte röra sig och sikta samtidigt?

Kan man göra matcher i MP där folk får klara sig utan det?

[quote=Oskar Skog]Killzone 2 är linjärt i väg, dynamiskt i strid.[/qoute]

Heh. Fin mening. Många fina meningar. Är det lika dynamiskt som... Halo? [surprised]

Oskar Skog 5 feb 2009q

xSEMIx II:

Hur fungerar det att ta skydd?


Fungerar väldigt bra och är en nödvändighet på högre svårighetsgrader.

Så länge man håller L2 när man går mot en vägg "klistras" man fast vid den. Rör man spaken kan man titta fram och skjuta.

Man kan bli träffad även om man sitter i skydd, precis som man kan träffa fiender som tagit skydd.

Oskar Skog 5 feb 2009q

Pacradius:

För att vara en bana i ett spel eller en bana i Killzone 2?


För att vara en fps-bana i den typen av spel Killzone 2 är, typ :)

Pacradius:

Kan man inte röra sig och sikta samtidigt?


Jo, det kan du. Även om det naturligtvis går väldigt mycket långsammare att röra sig då.

Pacradius:

Kan man göra matcher i MP där folk får klara sig utan det?


Det är jag inte säker på, ska kolla nästa gång.

Pacradius:

Är det lika dynamiskt som... Halo?


Jag skulle vilja påstå att det är mer dynamisk eftersom hela skydd-grejen finns, plus att fienderna i K2 rör sig (och använder miljöerna) mycket bättre än í Halo.

Anonym 5 feb 2009q

Bra svar...

Jag antar att det är vänster spak som gör att man tittar fram från skydd, vilket kanske betyder att man inte kan röra sig längs efter väggar man klistrat sig till, eller? Aja. får väl se i demot. ^^ Känner att jag har en miljard frågor.

Oskar Skog 5 feb 2009q

Pacradius:

vilket kanske betyder att man inte kan röra sig längs efter väggar man klistrat sig till, eller?


Jo, det går att röra sig medan man är i skydd. Fast inte när man tittar fram, då.

Anonym 5 feb 2009q

Ja, hur tänke jag tro? Man kollar fram när man är vid en kant.

Anonym 5 feb 2009q

Var fick du retail versionen ifrån???

Semi 5 feb 2009q

Oskar Skog:

Man kan bli träffad även om man sitter i skydd, precis som man kan träffa fiender som tagit skydd.


Menar du att det går att skjuta genom materialen efter några skott eller syns små delar av kroppen hela tiden?

Och om man ska tro Pär Villner som säger att vapnena är svåra att sikta med så borde det vara skitsvårt.

Ciddan 6 feb 2009q

xSEMIx II:

Och om man ska tro Pär Villner som säger att vapnena är svåra att sikta med så borde det vara skitsvårt.


Tro inte Pär Villner. Han pratar strunt. Siktet känns helt rätt. Inte skitsvårt att träffa snubbar i cover. Sikta på huvudet och lägg av en salva. Klart :P

Anonym 6 feb 2009q

Ciddan:

Tro inte Pär Villner. Han pratar strunt.


Alla bara hackar på Pär Villner...Det är så barnsligt...

xSEMIx II:

svåra att sikta med så borde det vara skitsvårt.


Det beror väl lite på...

Ciddan 6 feb 2009q

Wario med M:

Alla bara hackar på Pär Villner...Det är så barnsligt...


Hackar inte. Håller bara inte med honom :)