No Man's Sky. Svindlande rädd för det spelet.
Gillar grafiken på Drift Stage förutom rutorna på bilarna. Man ser att det ligger en och samma bild i bakgrunden hela tiden, så när en bil hamnar i närbild ser det fruktansvärt ut!

Oskar Skog
Malmö Oskar Skog
Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Mitt indieår (här finns GOTY 2015)
2015 är, kanske mer än något annat år, det år som det jag ser fram emot allra mest är indiespel.
Det är, måste jag erkänna, lite osäkert om man kan kalla alla spelen för indie på det där sättet som jag gjorde en gång i tiden när jag letade efter nya spel att skriva om i Super Play på dom där sidorna som bara några av er läste.
Indie används lite mer generöst idag.
Kanske på grund av att den större delen av AA-segmentet i spelindustrin har gått i konkurs. Idag är det AAA eller Kickstarter.
Men! 2015 ser fantastiskt ut. Om nu alla dom här spelen släpps under det här året. Det vet man ju aldrig riktigt.
Här är mitt indieår, i åtta spel. Jag tänkte hitta 10, men om jag hittar 10 kan jag ju lika gärna hitta 15.
Eller 20.
För så intressant är den här marknaden.
Hur ser ditt ut?
Superhot
Förväntningar: världens bästa fps, någonsin. Ingen press eller så.
Strafe
Förväntningar: världens näst bästa fps.
Drift Stage
Förväntningar: en perfekt känsla för färg. Om känslan i spelet blir lika bra är det här en utmanare till årets spel.
Hotline Miami 2
Förväntningar: med tanke på att jag anser att Hotline Miami är VÄRLDENS BÄSTA SPEL har jag en del förhoppningar.
The Witness
Förväntningar: det är Jonathan Blow.
No Man's Sky
Förväntningar: om jag startar det här är jag lite osäker på om jag någonsin kommer att ta mig därifrån.
Rime
Förväntningar: som ett bra Ico.
Cuphead
Förväntningar: ingen aning, det ser bara bäst ut.
Det bästa med indiespel är att det kan släppas något nytt som vi inte ens vet om nu, om bara några veckor.
Att det finns 100 utmanare till dom 8 som jag listat här, som bara väntar.
Det är det som gör spelindustrin så spännande.
Det är, måste jag erkänna, lite osäkert om man kan kalla alla spelen för indie på det där sättet som jag gjorde en gång i tiden när jag letade efter nya spel att skriva om i Super Play på dom där sidorna som bara några av er läste.
Indie används lite mer generöst idag.
Kanske på grund av att den större delen av AA-segmentet i spelindustrin har gått i konkurs. Idag är det AAA eller Kickstarter.
Men! 2015 ser fantastiskt ut. Om nu alla dom här spelen släpps under det här året. Det vet man ju aldrig riktigt.
Här är mitt indieår, i åtta spel. Jag tänkte hitta 10, men om jag hittar 10 kan jag ju lika gärna hitta 15.
Eller 20.
För så intressant är den här marknaden.
Hur ser ditt ut?
Superhot
Förväntningar: världens bästa fps, någonsin. Ingen press eller så.
Strafe
Förväntningar: världens näst bästa fps.
Drift Stage
Förväntningar: en perfekt känsla för färg. Om känslan i spelet blir lika bra är det här en utmanare till årets spel.
Hotline Miami 2
Förväntningar: med tanke på att jag anser att Hotline Miami är VÄRLDENS BÄSTA SPEL har jag en del förhoppningar.
The Witness
Förväntningar: det är Jonathan Blow.
No Man's Sky
Förväntningar: om jag startar det här är jag lite osäker på om jag någonsin kommer att ta mig därifrån.
Rime
Förväntningar: som ett bra Ico.
Cuphead
Förväntningar: ingen aning, det ser bara bäst ut.
Det bästa med indiespel är att det kan släppas något nytt som vi inte ens vet om nu, om bara några veckor.
Att det finns 100 utmanare till dom 8 som jag listat här, som bara väntar.
Det är det som gör spelindustrin så spännande.
Kommentarer

Martin Barrebyq
“
Inte alls, det är amazing.
Spelet kanske, men inte reflektionerna i rutorna!!
(Källa: Googels)

eightynineq
Jag tror tyvärr att No Man's Sky inte blir jättebra. Ambitionerna känns för höga och jag kan inte minnas ett enda spel som siktat mot stjärnorna och faktiskt nått dit. Jag hoppas innerligt att jag har fel.
Cuphead var nytt för mig men grafikstilen räckte för att jag MÅSTE SPELA DET.
Hotline Miami 2 kan bara bli skitbra, men känns som att det inte går att göra så mycket mer än mer av samma. Hoppas på nyskapande överraskningar. Typ, att det ska bli en lika bra uppföljare som Portal 2.
Superhot hade jag lite svårt för i den där webbaserade demon. Neutral åsikt tills vidare.
The Witness förstår jag fortfarande ingenting av och det känns som en bra sak.
Rime är faktiskt det spelet jag ser mest fram emot av dessa. Jag får Journey-vibbar och det är allt som behövs.
Drift Stage var fint att titta på.
Strafe ser ut som Halo i Minecraft-motorn.
Cuphead var nytt för mig men grafikstilen räckte för att jag MÅSTE SPELA DET.
Hotline Miami 2 kan bara bli skitbra, men känns som att det inte går att göra så mycket mer än mer av samma. Hoppas på nyskapande överraskningar. Typ, att det ska bli en lika bra uppföljare som Portal 2.
Superhot hade jag lite svårt för i den där webbaserade demon. Neutral åsikt tills vidare.
The Witness förstår jag fortfarande ingenting av och det känns som en bra sak.
Rime är faktiskt det spelet jag ser mest fram emot av dessa. Jag får Journey-vibbar och det är allt som behövs.
Drift Stage var fint att titta på.
Strafe ser ut som Halo i Minecraft-motorn.

Oregondanneq
“
Firewatch
Borde toppat listan. Men Oskar har aldrig riktigt känts som en Dear Esther-kille..

nmhbmq
Förutom det som redan skrivits så följande ser lovande ut:
Overgrowth: Även om spelet inte blir bra kommer mycket av mekaniken förhoppningsvis att tas tillvara på av andra studior.
Ghost of a Tale: Världens i särklass sötaste mus ger sig ut på sitt livs äventyr. Hur skulle det kunna bli dåligt?
Prisonscape: Fängelsesimulator som till sitt utseende liknar det som Team 17 nyss spottade ur sig men som förhoppningsvis bjuder på en trevligare upplevelse.
Stardew Valley: Ett hyfsat öppet harvest moon spel, som dessutom innehåller samkönade relationer.
Wake the Dreamer: mobilspelet vi alla väntat på sedan vi la ifrån oss våra tamagotchi's.
Vad helst Terry Cavanagh spottar ur sig (VVVVVV, Super Hexagon + tonvis av småspel).
Hover: Revolt of Gamers: So fresh and so clean.
Ska dock sägas att inget av dessa spel nog har releasedatum utan att det är mer önskemål från min sida. Antagligen har jag dessutom glömt bort en hel del spel som finns på min lista som jag tyvärr inte har skrivit ner.
Sen väntar jag alltid som mest på spelen som inte dykt upp än.
Overgrowth: Även om spelet inte blir bra kommer mycket av mekaniken förhoppningsvis att tas tillvara på av andra studior.
Ghost of a Tale: Världens i särklass sötaste mus ger sig ut på sitt livs äventyr. Hur skulle det kunna bli dåligt?
Prisonscape: Fängelsesimulator som till sitt utseende liknar det som Team 17 nyss spottade ur sig men som förhoppningsvis bjuder på en trevligare upplevelse.
Stardew Valley: Ett hyfsat öppet harvest moon spel, som dessutom innehåller samkönade relationer.
Wake the Dreamer: mobilspelet vi alla väntat på sedan vi la ifrån oss våra tamagotchi's.
Vad helst Terry Cavanagh spottar ur sig (VVVVVV, Super Hexagon + tonvis av småspel).
Hover: Revolt of Gamers: So fresh and so clean.
Ska dock sägas att inget av dessa spel nog har releasedatum utan att det är mer önskemål från min sida. Antagligen har jag dessutom glömt bort en hel del spel som finns på min lista som jag tyvärr inte har skrivit ner.
Sen väntar jag alltid som mest på spelen som inte dykt upp än.
Kommentera
Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.
Oskar Skog • 4 feb 2015 0q
HOT.
SUPER.
HOT.