Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

yngve

32 Registrerad: 6 dec 2006 11:58 Senaste besök: 20 okt 2017 18:50 Online: Nej

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Buggar i Assassin's Creed: Unity

yngve25 jul 2015 09:061121 visningarKommentera: 7 !

Så! Då har jag tillslut tagit mig igenom Assassin's Creed: Unity.

Jag gjorde en video med de buggar jag stötte på när jag spelade Assassin's Creed IV förra året och det fanns även gott om material till en ny video efter genomspelningen av Unity:



Efter alla patchar spelet fått var det inte alls så buggigt som det såg ut att vara vid släppet i november i fjol. Men som sagt lyckades jag stöta på några buggar i alla fall. Bara en av dessa var "game breaking" och krävde en omstart av uppdraget jag var på.Taggar: Assassin's, Creed, unity, Buggar, bug, glitch, PS4

« Till bloggen

Kommentarer

Woosley25 jul 2015q

Jag hade något enstaka fall med npc'er som går upp på och ner igen från bord eller marknadsstånd utan animationer och något fall där karaktärens kroppsdelar smälter in i objekt, men mer än så var det inte. Jag hade en riktigt fin upplevelse med spelet! :)

Varför tog du förresten med sekvensen där du kastar dig efter mannen du jagar, satsar för tidigt och drattar i marken? :D Fast jag kanske missar något där, typ att Arno kastar sig utan att du tryckt eller något?

yngve25 jul 2015q

Woosley:

Varför tog du förresten med sekvensen där du kastar dig efter mannen du jagar, satsar för tidigt och drattar i marken? :D Fast jag kanske missar något där, typ att Arno kastar sig utan att du tryckt eller något?


Jag tyckte bara att det såg så lustigt/märkligt ut, men det var som du skriver, ett handhavandefel från min sida! ;) (Den där typen av "crowd event" är för övrigt i sig rätt märklig; en tjuva har tagit något, man ska jaga ikapp och tackla honom. Efter det.... låter man honom gå..?)

Woosley:

Jag hade en riktigt fin upplevelse med spelet! :)


Jag också, jag tyckte det som helhet var ett av de bättre AC-spelen!

Woosley26 jul 2015q

yngve:

Efter det.... låter man honom gå..?


Haha ja precis! Man låter honom knalla iväg med vad han nu stulit fortfarande i fickorna dessutom. Och befinner man sig så nära brottsoffret att man ser dennes reaktion så jublar personen i fråga... trots att man just låtit tjuven gå fri och trots att offret inte får tillbaks stöldgodset. Knepigt! :)

Jag blev extra frustrerad över det här efter att ha spelat GTA V där man faktiskt tar tillbaks stöldgodset och kan välja om man ska ge tillbaks det till offret eller behålla det själv. I Unity känns det mest som att Arno jagar efter tjuven för att... ja varför, för att få en egotripp kanske? :P

Johan Lorentzon27 jul 2015q

Jag har bara spelat det efter jättepatchen som släpptes. Har inte stött på någon allvarligare bugg men jag har ju hört vilket skick spelet var när det släpptes. Har någon hatkärlek till spelen då jag gillar historia men samtidigt börjat trötta rejält på spelformen som används i AC-spelen.

yngve27 jul 2015q

Woosley:

Jag blev extra frustrerad över det här efter att ha spelat GTA V där man faktiskt tar tillbaks stöldgodset och kan välja om man ska ge tillbaks det till offret eller behålla det själv.


Tänkte på exakt samma sak. Kändes som det lämnades på detta sätt endast av lathet från Ubisofts sida.

Johan Lorentzon:

Jag har bara spelat det efter jättepatchen som släpptes.


Samma här, allt i videon är från senaste patchen.

Johan Lorentzon:

Har någon hatkärlek till spelen då jag gillar historia men samtidigt börjat trötta rejält på spelformen som används i AC-spelen.


Känner lite likadant. Det hjälper inte heller att man spelat två nya AC-spel på mindre än ett år.

Johan Lorentzon27 jul 2015q

yngve:

Känner lite likadant. Det hjälper inte heller att man spelat två nya AC-spel på mindre än ett år


Formen var bäst under AC2 och AC2 Brotherhood. Sen började det stagnera där Black Flag var enda spelet som tillförde något som kändes nytt. Men då var det spelet mer en Pirates! klon snarare än AC-spel. Jag gillade det men förstår folk som inte gör det.

Tror den här serien hade mått bäst av att ha blivit en trilogi. Likt Rocksteadys Batmanspel. Menar jag gillade sista spelet men även där börjar formen känns gjort.

yngve27 jul 2015q

Johan Lorentzon:

AC2 Brotherhood


Helt klart min favorit. Tyckte det var hur härligt som helst att stå på avstånd och peka på en fiende för att nån underhuggare skulle hoppa ut ur skuggorna och ta hand om honom!

Johan Lorentzon:

Black Flag var enda spelet som tillförde något som kändes nytt. Men då var det spelet mer en Pirates! klon snarare än AC-spel. Jag gillade det men förstår folk som inte gör det.


Jag gillade själva huvudspelet i Black Flag. Det som fick mig mest avtänd på det var dock den absurda mängden sido-aktiviteter som kändes som ett medvetet vad från utvecklarna att det skulle bli övermäktigt och "för mycket av samma" så att man skulle köpa "time saver"-DLC. Alltså betala för att slippa spela spelet man köpt.

Vilket jag tycker är märkligt.

Unity lider lite av samma sak (har inte koll på om det har mikrotransaktioner dock): det är så grymt mycket ikoner på kartan att man ofta har svårt att lokalisera nästa uppdrag i storyn...

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.