Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Rikard Halvarsson

Registrerad: 13 sep 2007 18:52 Senaste besök: I dag 09:50 Online: Nej

Stockholm

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Hur man förstör ett bra spel

Rikard Halvarsson21 jan 2016 09:332376 visningarKommentera: 2 !

Metal Gear Solid V var till grunden ett fantastiskt spel; tight kontroll, storslagna miljöer, coola vapen och en fullt levande värld med en hel bas att bygga upp. Fast de förstörde det med enformiga uppdrag, överdriven story och väldigt mycket dötid.

Konami lyckades, i min mening, förstöra ett bra spel.

Det var 2015.

Ett annat spel från 2015, fast som jag nu upplevt 2016, är Xenoblade Chronicles X (Wii U).

Jag känner igen mig från Xenoblade Chronicles (Wii, 2010), en storslagen värld, ett komplicerat system som tvingar mig att tänka till, som alltså tvingar in mig i deras värld. På så vis drar de ner mig djupare - jag blir fångad igen.

Fast låt oss prata om online-delen. Den Monolith Soft gjort onödigt komplicerad. Den du inte kan spela tillsammans med dina vänner på det sättet som du vill. Den där uppdragen är knutna till hur du och främlingar gör andra solo-uppdrag, för att på så vis få tillgång till de gemensamma online-uppdragen - fast som endast de först till kvarn får spela!

Online-delen som utvecklarna inte vill att jag ska spela.

Varför inte bara göra vanliga lag med uppdrag som man väljer från en meny? Varför inte bara kopiera upplägget från Phantasy Star Online? Eller andra, moderna, online-spel för den delen.

Varför förstöra ett bra spel?Taggar: Xenoblade, MetalGearSolidV

« Till bloggen

Kommentarer

Martin Barreby21 jan 2016q

Ok, är det så illa. :(
Jag har undvikit online delen så mycket som det går. Känns inte så lockande att prova nu heller.

Rikard Halvarsson23 jan 2016q

Martin Barreby:

Ok, är det så illa. :(


Det är det!

Men när man väl får spela är det roligt, men det sätter krokben för oss spelare.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.