Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

The Sign Painter

Registrerad: 7 okt 2009 06:26 Senaste besök: 21 sep 2017 19:38 Online: Nej

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Koncept #1 - PlayStation Vita

The Sign Painter 5 mar 2014 08:35784 visningarKommentera: 4 !

Då WiiU och PSV inte säljer särskilt bra och får mycket negativ kritik så började jag fundera på vad man kan göra med systemen. Olika koncept helt enkelt. Så jag tänkte att jag kunde göra lite bloggar om vad man i teorin skulle kunna hitta på. Jag vill bara notera att jag inte har en blekaste aning om hur eller om dessa idéer skulle fungera i praktiken, men det är kul att fantisera lite!

På PlayStation Vita är det självklart den främre och bakre pekskärmen som är det roliga att leka med. Just i detta koncept är den främre i fokus.




Det jag tänkt mig här är ett svärd-spel i första person med 1:1 rörelse genom pekskärmen. Du rör dig med en av styrspakarna och har full kontroll över svärdet med ditt finger samt kan slå genom att bara dra på skärmen.

Vad tror ni? Skulle detta kännas lockande eller skulle det inte fungera alls?

Nästa koncept-blogg blir nog för WiiU. Tänkte försöka köra varannan tills jag får slut på idéer.Taggar: PSV, Sony, koncept, 1:1

« Till bloggen

Kommentarer

Martin Barreby 5 mar 2014q

Ja, varför inte. Som att blanda Fruit Ninja med ett actionspel typ. :)

The Sign Painter 5 mar 2014q

motakay:

blanda Fruit Ninja med ett actionspel


Precis, något åt det hållet i alla fall :)

Det jobbiga skulle väl kanske bli att hålla PSV i en hand. Har ingen koll på hur tung den är, men har själv erfarenhet av att bli trött i handleden efter vissa DS/3DS spel som spelats på det sättet.

lonian 7 mar 2014q

Kan väl bara säga att jag personligen hatar touch spel förutom när de är typ pussel som Surge Deluxe. Rayman Legends blev trist då man styr som flugan, Escape Plan värdelöst, Uncharted på vita spydde jag lite på efter 10 minuter. Alltså spel som känns påtvingade touch då de lättare kan styras med knappar.

The Sign Painter 7 mar 2014q

lonian:

Alltså spel som känns påtvingade touch då de lättare kan styras med knappar


Var väl det som var lite av poängen tänkte jag. Ett spel som inte känn påtvingat utan snarare är gjort för det.

Hur ska man annars köra ett actionspel med 1:1 rörelse på svärdet? Blir praktiskt taget omöjligt med knappar och spakar.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.