Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Keigo

35 Registrerad: 9 maj 2011 13:06 Senaste besök: I går 15:00 Online: Nej

www.kingdompleased.com keigo-mak

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Dreamcast och Super Nintendo räddade mig

Keigo 27 mar 2018 07:53569 visningarKommentera: 13 !

Det var ett tag sen jag var aktiv här. Det har hänt mycket grejer sen sist, allt från nytt jobb, cosplay, åka till Japan, jobba med egna projekt, utmattning från spel och söka nytt jobb igen. Jag kände jag att behövde ta en paus från allt.

Nu när jag är tillbaka så vi börjar med det lätta först, hur Dreamcast och Super Nintendo räddade mig.



På senaste tiden har jag fått lite utmattning av spel, jag får lätt ångest att starta igång ett nytt spel som jag vet att jag måste investera många timmar i, samtidigt när jag har mycket jobb och annat sidan om som jag måste göra och prioritera före. Det kändes nästan lite som prestationsångest med att spela spel, så fort jag missade tåget så halkade jag ständigt efter.

Det som fick mig att känna lite bättre var när jag åkte till Japan i höstas och köpte retrospel istället, speciellt Super Nintendo-spel. Det är någonting med de gamla spelen som kändes lättare att plocka fram och spela en kortare period, stänga av det och fortsätta med mina andra saker utan större ångest. Plus att det var alltid kul att äventyra runt i Tokyo för att hitta de retrospelen jag letade efter.



För mig var retrospel den perfekta kuren. Förutom att de är charmiga och enklare i sin form så krävde dom inte heller så mycket från mig. Det har kanske med åldern att göra, eller att jag är i den perioden av mitt liv där jag inte kan lägga för lika mycket tid på att spela långa och episka äventyr som innan. För tillfället i alla fall.



Min reskompis, en tysk som jobbade som spelredaktör frågade mig under resan om jag var intresserad av hans gamla konsoler som han inte spelar längre. Bland de konsoler han ville skänka bort var en Dreamcast. Jag var självklart intresserad, eftersom jag har aldrig ägt en tidigare, men alltid velat ha en. Jag var så nära att skaffa en Dreamcast, men som många andra valde jag Playstation 2 istället för att den kunde spela DVD-filmer.



Under tiden jag väntade på min kompis skicka sin Dreamcast till mig utannonserade Analogue att de skulle släppa Super NT, en spelkonsol som emulerar Super Nintendos hårdvara istället för att emulera spelen via mjukvara. Det var perfekt för min nya samling av japanska Super Nintendo-spel, så jag lade ner en beställning direkt. Några månader efter fick jag äntligen den och jag kan inte vara mer nöjd. Grafiken, musiken och laggfria upplevelsen tog mig tillbaka exakt hur det var att spela Super Nintendo igen, fast med modern TV.



Förra veckan fick jag äntligen min Dreamcast. Min kompis tog sin tid att skicka över den, men jag kunde inte klaga direkt då jag fick den plus alla tillbehören gratis. Under väntetiden köpte jag spelen jag ville ha, skaffade en Akura-box (VGA till HDMI) och kontroll-konventerare så jag kunde spela med Saturn eller Playstation-kontroller till Dreamcast istället. Jag tycker verkligen om Dreamcast, men kontrollen till den är verkligen ingen höjdare. Charmig utformning, men ack så otymplig och sladden som sticker ut från fel sida är något jag aldrig kommer över.



Hela den här resan med retrospel har fått mig att må mycket bättre med min relation med spel. Jag tror att spela spel handlar inte bara om att spela klart ett spel eller jaga efter achievements/trophies, utan hela upplevelsen med att göra research, leta efter spel, tillbehör, rätt videokablar med mera som gjorde det hela processen rolig att gå igenom. Jag har lärt mig så mycket mer om teknologin bakom spelen och konsolerna, och hur bakvänt allting var innan allting blev så streamlined och enkel att använda.

Inlägget blev lite längre än vad jag hade tänkt mig, men jag kan tillägga att under min paus här har jag även jobbat stenhårt på med att samla ihop ett gäng duktiga människor för att lansera Sveriges första cosplaybok. Mer om det i nästa inlägg [smile]

//Keigo

Taggar: Retro, Spel, dreamcast, Sega, Super Nintendo, Super NT, Japan, Tokyo

3DS, TN-skärm vs IPS-skärm

Keigo 7 feb 2017 14:261588 visningarKommentera: 2 !


I mitt förra inlägg berättade jag om mina intryck och fynd på regionala skillnader mellan en europeisk och en japansk 3DS. Förutom självklara skillnader som spelutbudet på eshop (japanska har mer av allt) och mindre ändringar på Streetpass Mii Plaza så är alla konsoler identiska med varandra, insidan som utsidan oavsett var den kommer från. Men, det är riktigt sant.

Jag har tidigare läst om att folk har upptäckt skillnader på skärmarna till dom nya 3DS. Jag brydde inte mig så mycket först, men det var kul att följa vad folk upptäckte med tiden så jag fortsatte läsa om det.
Det var inte så uppenbart först, men när folk började lägga upp fler bilder på olika 3DS och jämförde de olika skärmarna i mer detalj så är det svårt blunda för det. Nintendo har använt två olika typer av skärmar till dom nya 3DS, TN- och IPS-skärmar.


Så vad är TN- och IPS-skärmar? Både TN och IPS är LCD-skärmar och tekniken bakom båda skärmarna är väldig lika varandra, men det är en sak som skiljer dem åt. Hur de flytande kristallerna beter sig. En enkel och kort förklaring är att TN (twisted nematic) är en äldre tekniken och kristallerna vrider sig vinkelrät för att släppa fram ljuset, medan IPS (in plane switching) är nyare och vrider sina kristaller parallellt med varandra istället. Den lilla skillnaden ger skärmarna olika för- och nackdelar som jag sammanfattar här nedan:

TN
+ Billig att tillverka.
+ Snabb responstid, oftast under 10ms.
- Begränsad betraktningsvinkel.
- Sämre färgåtergivning.

IPS
+ Stor betraktningsvinkel (180°).
+ Bättre kontrast, färgmättnad och färgåtergivning.
- Dyrare att tillverka
- Långsammare responstid, oftast runt 10ms.


På papper jämnar skärmarnas för- och nackdelar ut varandra mer eller mindre, speciellt om man inte har känsliga ögon och inte ser skillnaderna direkt. Men för mig personligen föredrar jag IPS framför TN, speciellt till en handhållen konsol som 3DS. Till skillnad från stationära skärmar håller man 3DS:en inte alltid exakt rakt framifrån eller i samma position hela tiden. Jag har märkt att de små skiftningar på färger och ljus från skärmen anstränger mitt ena öga mer. Ansträngningen blir mer markant på XL-modellen som har större skärmar. Det är innan jag ens slagit på 3D-effekten. Som många andra så slog jag bara på 3D:n under väldig korta tider eftersom det tröttar ut mina ögon väldig fort. Men med en IPS-skärm märkte jag direkt att 3D:n var mycket snällare mot mina ögon, och jag kunde vrida upp till maxstyrkan utan att det blev för ansträngande. Tidigare kom jag inte ens upp till hälften utan att känna som att någon petade mina ögon med en tandpetare.


Det enda negativa med IPS-skärmar till 3DS är att den är kalibrerad lite annorlunda från TN-skärmar. IPS-skärmen har en mer blå ton, medan TN har en gulare ton. Men när jag spelar har jag aldrig stört mig på det, och fördelarna överväger så mycket mer än den enda nackdelen. Självklart är mina intryck subjektiva, vissa av er har kanske inte ens märkt av de symptomen jag upplevde, men för mig är IPS en självklar bättre skärm till 3DS.


Så varför har Nintendo valt att använda två olika skärmar med olika kvalitéer? Till skillnad från Sonys PS Vita och andra tillverkare av handhållna produkter har Nintendo aldrig officiellt utannonserad vad för slags skärm de använder till 3DS. Så teknisk sätt de har aldrig "lurat" sina konsumenter eller sänkt kvalité på sina produkter. Varför vissa konsoler har fått dubbla, en eller inga IPS-skärmar är ett mysterium. En trolig och populär teori är att olika fabriker har använt olika skärmar under tillverkningen, men distributionen har varit väldig ojämn och till skillnad från Game Boy Advance med sina front- eller backlight-skärmar så kan man inte hitta IPS-skärmarna efter några serienummer och dylikt. Vilka skärmar man får är ren lottning.

För er som har aldrig haft eller märkt skillnaden på en TN- eller IPS-skärm lär inte den här skillnaden avgöra eller påverka era spelupplevelser på något sätt. 3DS är fortfarande en fantastisk spelkonsol, och jag utnämnde den som den bästa och knuffade omkull DS som var min favorit på länge. Det är bara kul, intressant och något underligt att Nintendo aldrig har kommenterat om det än idag. Men skriv och berätta gärna tillbaka era upplevelser, jag är väldig nyfiken på vad för skärmar ni fick och era upplevelser.

//KeigoTaggar: Keigo, serier, Spel, Nörd, Humor, teckna, Nintendo, 3ds, n3ds, XL, super, Famicom, Super Nintendo, TN, IPS, Mii, StreetPass, Japan, Yoshi, Poochy, Wooly, World, Amiibo

3DS, den bästa konsolen någonsin

Keigo 26 jan 2017 15:461621 visningarKommentera: 12 !


Jag fyllde år nyligen och bestämde för mig att unna mig själv med något dumt och onödigt. Jag köpte en till New 3DS, dock XL-varianten som har Super Famicom-temat på utsidan och släpptes bara i Japan förra året. Det kan vara mitt livs bästa och sämsta beslut, då man aldrig vet om Nintendo kommer släppa en Super Nintendo-version i Europa senare i år.

Men jag har lovat mig själv att ta lite mer risker i livet, så det här är nog en bra start. Om inget annat är det ett ypperligt tillfälle och ursäkt att bemästra japanska nu. Som en bonus fick man också en nerladdningskod med Super Famicom-tema till hemmenyn.

Trots nackdelar med att importera in en japansk version av konsolen så kunde jag inte låta bli att skaffa den ändå. Hela designen är en riktig fin hyllning till en av de bästa konsolerna genom tiderna, och passar perfekt med New 3DS:sens mjuka formgivningen utan att det känns ful och påklistrad (tittar på dig, NES-versionen av 3DS). Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, och jag är glad att jag har den nu, och tänkte att det var lika bra att skriva ihop en liten rapport om de intressanta saker jag hittat hittills och regionala skillnader.


FÖRSTA INTRYCKET
Förutom de uppenbara detaljerna som att skärmarna är större och att XL väger mycket mer på handen så kan jag inte bli gladare att styrkorset är faktiskt mycket bättre till XL. Styrkorset är bättre placerad och är högre i höjden också, precis som till DS lite. Det ger mer taktil feedback och känns mycket skönare. Kvalitén på plasten verkar vara också mycket bättre. Jag älskar den vanliga modellen, men efter bara några användning så märker jag att plasten har redan nöts ut av friktioner och svett som bryter ner plasten med tiden. Till XL Super Famicom så känns plasten till kroppen direkt annorlunda. Ytan är också matt, men har en riktig textur som känns med fingertopparna. Plasten verkar också vara mer robust, hårdare och tåligare mot slit och friktion.


TN-SKÄRMAR...
Som ni ser på bilderna så har konsolen TN-skärmar. Jag hade verkligen hoppats på en IPS-skärm, men om jag förstått rätt så handlar det om tur, då Nintendo har inte officiellt annonserat att dom nya 3DS har IPS-skärmar. Jag blev lite besviken, men övre skärmen verkar vara av hög kvalité. och är mycket bättre än min gamla 3DS.

Färgerna är väldig rika, inga blödningar och detaljerna extrem skarpa och krispa, speciellt med pixelgrafik. För att vara en TN-skärm är den nog en av de bättre jag sett. Som väntad så är betraktningsvinkel inte lika bra som en IPS-skärm, men efter mina egna undersökningar är jag minst sagt förvirrad.

Svaga färger försvinner från extrema vinklar, men starka och mörka färger påverkas inte alls lika mycket av det. Dom får en aning ljusare ton, men ser fortfarande väldig skarpa och intensiva ut. Inga färger inventeras heller oavsett vinkel, vilket är ju en klassisk bieffekt av TN-skärmar. Jag antar att den övre skärmen är rätt hyfsat ändå för att vara TN. Nåja, jag kanske kan skriva mer djupgående rapport om det till mitt nästa inlägg istället.


REGIONALA SKILLNADER
Jag tycker om Streetpass väldigt mycket, även om det är svårt att få träffar i Sverige. Det är en rolig och intressant socialt experiment där Nintendo uppmanar och motiverar oss att ta med oss våra 3DS överallt och belönar oss med Play Coins och pusselbitar när vi träffar andra med 3DS.

Den första skillnaden jag upptäckte var när jag träffade andra användare. I huvudmenyn så finns det en vit jordglob som visar vilka länder och regioner på de folk man träffat. Det är inget revolutionerande, men väldig händigt att kunna snabbt bläddra igenom gästernas hemländer.

En annan mindre skillnad är pusselbitarna som man får av andra användare. Tydligen finns det fler exklusiva pusselpaneler till olika regioner, och givetvis har Japan mest mest, bl.a. Chili-Robo, Dr. Kawashima m.m.

Jag upptäckte även att webbläsaren har ett inbyggt lås om man vill surfa till sidor med vuxet innehåll. Det går att låsa upp med ett bankkort och kostar 30 yen (ca. 2kr). Onödigt, men kanske effektiv till barn som inte har ett bankkort.


MER UTBUD PÅ ALLT
Det kommer kanske inte som en överraskning att utbudet till 3DS i Japan är mycket, mycket större, både inom spel och andra appar och tjänster. Så fort jag lyckades koppla upp mig på nätet laddade jag ner allt som var gratis, även om jag inte visste inget om de spelen eller vad de apparna var till för.

Det roligaste och mest oväntade ”spelet” var Joysound. Det är ett karaoke-spel, som Singstar där man kan få sjunga och träna sin sångröst. Som jag förstått så är det väldigt populärt, och till en viss del interagerat i det japanska samhället att det är bra om man kan sjunga någorlunda till sociala sammanhang eller på företagsfester. Så japaner tränar sin sångröst mer än gärna med sig själva. Förutom som i SIngstar där man försöker träffa rätt toner så finns det även andra funktioner som att justera skalan, sänka eller öka tempot med mera. I demot som innehåller både japanska och engelska jullåtar, och jag måste säga att det är en riktig skojig app, även om jag sjunger som en kråka. Om man vill låsa upp hela biblioteket så kostar Joysound 300 yen (ca. 23kr) per dag, eller en månad för 1000 yen (ca. 77kr)

Det finns en hel drös av andra appar och spel, men jag har inte hunnit testat alla än. Många av dem verkar också vara beroende av att koppla sin Mii för att ens fungera, spel som appar som Miitopia. Att Switch inte kommer fortsätta använda Mii, Miiverse och Streetpass är verkligen förbryllande för mig. Nintendo har redan fått folk att använda sina Mii till de mesta av deras tjänster, samt att det är populärt i Japan. Jag har lite svårt att svälja att Nintendo kommer överge Mii bara sådär till Switch. Om inte Switch är tillverkad för oss västerlänningar i första hand, medan alla Mii-spel och tjänster lever vidare på 3DS i Japan.

Det här blev längre än vad jag hade planerat, men jag kan nu officiellt säga att 3DS har knuffat ner DS från sin tron och är en av mina av mina favorit konsoler någonsin. Det finns absolut ingen anledning att behålla gamla DS längre när 3DS kan göra exakt samma sak, fast mycket mer och bättre. Även om skärmen är inte IPS så är konsolen fantastisk oavsett och har gett mig så mycket underhållning.

//KeigoTaggar: Keigo, serier, Spel, Nörd, Humor, teckna, Nintendo, 3ds, n3ds, XL, super, Famicom, Super Nintendo, TN, IPS, Mii, StreetPass, Japan

Comic Con Stockholm 2016 + cosplay

Keigo 18 nov 2016 12:171960 visningarKommentera: 2 !

För två veckor sen var det Comic Con Stockholm, jag var givetvis på plats men hann inte alls med allt som jag hade planerat. Jag hade tänkt att vara där tidig under veckan, eller åtminstone på lördag, den största dan på hela mässan. Jag hade tänkt att ta en massa fina bilder och kanske skriva en kort rapport på hela eventet. Men det gick åt skogen. Jag hade nämligen anmält mig till kvalet till World Cosplay Summit, en av världens största cosplaytävling. Tänk er som Eurovision, fast med cosplay där varje deltagande länder tävlar om den bästa cosplay och genomför ett kort framträdande.



World Cosplay Summit är lite speciell, bl.a. att man kan bara tävla i par och med karaktärer från Japan. Så den har en annan standard och kriterier som man måste följa om man vill bli bäst i världen.
Sverige är ganska ny i tävlingen och var med för första gången i år. Det var när jag såg mina vänner tävlade som fick mig att vilja testa att kvala in. Jag menar, vem skulle tacka nej till en gratis resa till Japan och visa upp sina verk för hela världen?



Jag fick jobba dygnet runt i tre månader i sträck för att hinna med allt. Min dräkt var färdig redan, men jag hann inte finputsa eller förbättra något då jag fick hjälpa min partner med sin dräkt (Sergei från Asura’s Wrath). Till framträdandet behövde vi också skriva ihop ett manus och dialoger som passade in under 2,5 minut, spela in rösterna, redigera och klippa musik och videon som skulle spelas upp i bakgrunden m.m. Det var nära att jag åkte in i väggen med minimalt med sömn.



Kort och gott, vi vann inte, men blev utnämnd till ”honourable mention” tillsammans med ett annat par. Man kan väl säga delad andra plats för enkelhetens skull, eftersom det finns inga silver eller bronsmedaljer i ett kval. Trots allt slit och inte kammade hem vinsten så blev jag inte besviken. Dels för att alla var så jäkla bra (det var omöjligt att gissa vem som skulle vinna) och dels för publikens reaktion på vårt uppträde. Alla hängde med handlingen och skrattade åt skämten vi planterade in. Jublet efteråt var det bästa, och kanske också det magiska med cosplay. När man lyckas förmedla, sprida, dela och visa varför en vuxen människa jobbat häcken av sig för att klä ut sig till fiktiva karaktärer. Det gör hela mödan värd.



Som en kompis berättade för mig innan tävlingen började, hon är en cosplay-veteran och hade det bästa upplevelsen på länge under Comic Con. Inte för utställarna eller aktiviteterna på mässan, utan från folket på mässan. Gamla som unga, pojkar som flickor, folk som själva höll på cosplay eller inte, den känslan att lyckas väcka känslor, få kontakt och interaktion med folk det som gör cosplay roligast.

Hur var eran comic con-upplevelse annars, och såg ni några cosplay som fick er att känna något?
//Keigo

Alla foton är tagna av Mikael Hakali.





Taggar: Keigo, serier, Spel, Nörd, Humor, teckna, höst, cosplay, comiccon, Stockholm, 2016, wcs, monster, hunter, Zelda, odin, sphere, Asura, Wrath

Prickskyttar, Donald Trump och cosplay. Del 1 av 2

Keigo 8 aug 2016 11:082551 visningarKommentera: 5 !


Tiden går verkligen fort, det är mitt sjätte år att återbesöka San Diego Comic Con. För varje år som går känner jag mig mer bekväm och kan ge en rättvisare och bredare syn på konventet. Comic Con i San Diego är väldig unik, inte bara att den är en av världens största och kändaste konvent för fandom och nördkultur, hela innerstan hänger på och firar tillsammans med många aktiviteter och nöjen.

Dom flesta utomhusaktiviteter är gratis och kräver inga konventbiljett för att kunna delta. Så teoretiskt skulle man kunna fira och ha kul på San Diego Comic Con utan ens att sätta sin fot i konventet.


San Diego Comic Con i år var helt ok, men innehöll inga större överraskningar, nyheter eller aktiviteter som höjde mitt blodtryck. Fokusen har definitivt skiftat, på gott och ont. Det känns som att San Diego Comic Con vill gå lite tillbaka till rötterna och filtrera bort det överflödiga som inte passar in. Filmbranschen verkar också ha noterat det och tagit några steg tillbaka. De var nästan frånvarande med sina stora utannonseringar och gäster. De enda stora på golvet jag såg var alla skådisar till filmen Suicide Squad, vilket fick halva konventet att stanna upp och pojkar som flickor gallskrika av extas.

Vad jag förstått så har filmbolagen lärt sig att det inte lönar sig att visa upp alla deras nya filmer. Om filmerna får en dålig hajp eller mottagning så kan det döda filmarna långt innan premiären. Det bäddar ingen automatisk hajp på filmer om de inte har någon relation till människorna som vallfärdar till nördkulturens mecka. Speciellt i en miljö där det finns mycket annat som besökarna är mer intresserade av. Så det var nog ett smart beslut från dem.


TV-serier däremot floras på mässgolvet, tack vare succéerna som satsningar på superhjältar-, sci fi och komediserier. Både Nickelodeon och Cartoon Network hade stora, maffiga och spektakulära båsar som vanligt, men även där hade ingen inga riktiga nyheter att visa upp.


Comedy Central hade en South Park-station precis utanför konventet, men de la bara fram pappersfigurer och bakgrunder där man kunde ta bilder med karaktärerna från TV-serien. Kanske Inte det mest spännande att göra på Comic Con. Det enda som fick mig att höja ögonbrynet lite var panelen till filmen Aliens som firar sitt 30års jubileum i år. Sigourney Weaver, James Cameron och alla medverkande var på plats. Men givetvis var det nästintill omöjligt att ta sig till panelen om man inte övernattar utanför konventet dagen innan. Vilket jag och mina vänner inte var så förtjusta att göra. Annars fanns det sedvanliga som hinderbanan inne i sportstadium med Walking Dead-tema, där zombies jagar efter folk.


Spel var givetvis på plats, men även där var det inte så mycket överraskningar. Dom flesta var där förutom Sony, som var förvånande frånvarande igen. Microsoft hade en av dom största spelbåsarna och Nintendo hade två olika stationer, en på mässan och den andra på hotellet bredvid. På hotellet var alla välkomna och hade samlingsplatser för folk som ville spela sina 3DS med varandra, olika spelturneringar och självklart, mycket Pokémon.

Pokémon Go var på allas mun under mässan och nästan alla spelade det. När vi gick ut en kväll och trängdes med folk på dansgolvet kunde vi se en tjej slutade dansa för att fånga en Squirtle. Vansinne och fascinerande fenomen. En vän till mig gick till Pokémon Go-panelen och blev extrem besviken. Panelen innehöll inga nyheter, delade ut inga hemliga Pokémon eller hade speciella stationer. Det kändes som att Nintendo var inte alls förberedda på succén. Jag fick veta senare att de bytte lokalen i sista minuten, från en liten till den största på konventet med ett kapacitet på över 6000 besökare.


Cosplay var olyckligt inte speciellt spännande i år. Missförstå mig inte, det fanns fortfarande roliga, kreativa och fantastiska cosplay på plats, men i jämförelse med tidigare åren sedan kändes det något fattigt i år. Det verkar som att många cosplayare har märkt att San Diego Comic Con har blivit för mainstream, för mycket folk och alldeles för lite plats och aktiviteter för dem att göra på konventet. Mer bilder på cosplay och detaljer kommer vid nästa inlägg.


Det som räddade San Diego Comic Con-upplevelsen var panelen med John Barrowman och jag och mina vänners fånerier. John Barrowman är skådespelaren till TV-serierna Dr. Who, Arrow, Torchwood med flera. Han är kanske den mest roliga, knasiga och ofiltrerad skådespelare jag träffat. Tänk er Zapp Branningan från Futurama, det är hans personlighet och humor. Självklart cosplayade han som karaktären också. Jag har aldrig haft så kul på en panel, någonsin.

Oavsett vad San Diego Comic Con erbjöd så hade hela upplevelsen inte varit lika kul utan vänners sällskap. Jag och mina vänner delade hotellrummet och fånade oss varje dag med repliker från Rupaul's Drag Race och kastade shade* på varandra, på ett kamratlig och oseriös nivå förstås. (*förolämpa någon på ett smygande och oftast roligt sätt). En kväll utmattande vi varandra att försöka prata med så många främlingar som möjligt. Det var pinsamt, roligt och lärorikt.


San Diego Comic Con i år känns som sagt lite platt i år. Kanske för att jag har blivit äldre, eller så har jag varit där så många gånger nu att jag blir mer svårflörtad. Men det fick mig också att inse att det spelar ingen roll om man besöker världens största nördkonvent med massa exklusiva leksaker, kändisar och aktiviteter. Det som gör hela upplevelsen rolig och tillfredsställd är människorna man umgås med under samma tak där alla får vara sig själva och utrycka sig som de vill.

//KeigoTaggar: Keigo, serier, Spel, Nörd, Humor, teckna, gay, sommar, Comic Con, San Diego, SDCC, 2016, barrowman, Pokémon Go, Gremlins, dorothy, R2D2

Tidigare inlägg

1 2 3 4 | nästa | sista

Cosplay i Eurovision

14 maj 2016 10:263

[url=http://i.imgur.com/pKVFHLR.gif][img]http://i.imgur.com/pKVFHLR.gi...

Jag har blivit pappa, igen.

4 maj 2016 09:2710

Alright, jag gjorde det. Jag fick en tillökning i familjen förra...

3DS, bättre sen än aldrig?

28 apr 2016 12:1213

Hepp, så jag gjorde en dumbra grej i veckan. Jag köpte Pokémon Alpha...

Jury på Cosplay-SM 2016

4 feb 2016 12:184

Jag har varit lite frånvarande från Loading de närmaste månaderna,...

Cosplay och annat från Comic Con/Gamex 2015

9 nov 2015 15:053

[url=http://i.imgur.com/H4opKGd.jpg][img]http://i.imgur.com/H4opKGd.jp...

Ses på Comic Con Stockholm!

30 okt 2015 13:202

Hepp, då var det dags igen, nordens största mässa för populärkultur....

Cosplay från Anime Expo & San Diego Comic Con!

3 sep 2015 16:3713

Hej och ursäkta röran. Jag vet att San Diego Comic Con var för nästan...

Rapport från Dreamhack och Cosplaytävlingen

22 jun 2015 00:076

Vilken spännande och hektisk vecka det har varit. Nu pratar jag inte...

Cosplay och dragshow, samma sak?

27 maj 2015 00:479

Efter drygt ett halv år och många sömnlösa nätter är min cosplay...

GlaDos, Cosplay-SM och Närcon

23 feb 2015 02:1116

[url=http://i.imgur.com/Bnn0X5a.jpg][img]http://i.imgur.com/Bnn0X5a.jp...

Cosplay 2015 del 2: Metall rockar

13 jan 2015 11:536

En liten uppdatering på mitt nuvarande cosplayprojekt för i år....

Cosplay projekt 2015 är...

27 nov 2014 23:317

…Gamagori från Kill la Kill! Igen! Vad ska jag säga, jag älskar hans...

Bokmässan och cosplay

25 sep 2014 14:021

Idag börjar bokmässan i Göteborg! Det var några år sen jag besökte...

Comic Con 2014: Jag träffade AVGN!

3 sep 2014 18:358

Tidigare i veckan skrev jag en...

Comic Con 2014: Cosplay!

15 aug 2014 00:3922

I år var San Diego Comic Con tröttare än någonsin, både positivt och...

En sorglig dag.

24 maj 2014 09:382

[url=http://www.kingdompleased.com/keigo_blog/comics/213.jpg][img]http...

Cosplay 2014: Hur mycket bling-bling är för mycket?

7 maj 2014 19:2412

Jackan är äntligen färdig! Det tog lite längre tid än vad jag trodde....

Cosplay projekt 2014 är...

9 apr 2014 18:3315

… Gamagori Ira från Kill la Kill. För er som inte sett tv-serien...

Kill la Kill! OMFG! Mako x Gamagori!

23 feb 2014 21:4512

Jag brukar sällan rita fan art, men efter senaste episoden av Kill la...

Retrostudie: Komposit vs Komponent

3 feb 2014 02:158

Den åttonde spelgenerationen är här nu. Vem som kommer vinna...

1 2 3 4 | nästa | sista