Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Johan Lorentzon

37 Registrerad: 10 apr 2014 20:44 Senaste besök: I dag 00:32 Online: Nej

johlor30 johlor

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Destiny, från besvikelse till något spelbart

Johan Lorentzon 4 sep 2015 09:262178 visningarKommentera: 6 !

Det här hänt en del sen Destiny släpptes och snart får vi ett helt nytt kapitel till Destiny i The taken King med (som det ser ut) rätt matigt innehåll. Dessutom har de bytt ut ”Tyrion Lannister” röst mot alls favorit Nolan North. Om jag ska vara ärlig känns detta rätt onödigt då jag personligen tycker att det är mer dialogen som är problemet än Dinklage röstskådespelande. Från de samples som kommit ut vekar Nolan North nästan låta lika robotaktig som sin föregångare…så ja…

När Destiny kom ut spelade jag ett tag, men sen kom jag som av mig av olika själ. Spelet hade definitivt vissa problem och jag förstår alla kritik då spelet inte alls var vad jag trodde. Istället för ett mmo (som jag trodde) fick vi något som mer liknade Borderlands i upplägg. Efter två DLC, eller expansioner som Bungie själva ville kalla dem, fick jag för mig att kör igång spelet igen och denna gång har jag faktiskt haft riktigt roligt. Skillnaden mellan nu och då, är förväntan. Nu visste jag vad jag hade att förvänta mig och det fanns inte samma besvikelse. Både Dark Below och House of Wolves gör faktiskt att spelet känns bättre. Inte att de kanske tillför jätte mycket nytt, men spelet känns mer komplett.

Det är dock svårt att skaka av sig känsla att dessa två expansioner borde varit med från första början. House of Wolves tillför också till storyn, men tillför sådant som jag känner redan borde varit där från början. Det är väl detta som är största problemet med Destiny, just hur allt berättas, eller inte berättas. Jag önskar Bungie kunnat var mer rättfram med sitt berättande som i Halo-serien. Just nu känns allt bara fragmenterat och även om expansionerna gör saker lite bättre finns känslan av att det saknas bitar. Dessa går att läsa i grimoire-korten, men jag hade gärna haft detta som mer utstickande delar i spelet. Någon npc kunde fört fram mycket av infon i dialog. Jag ser att det finns mycket tanke bakom allt men som det är nu är Destiny’s universum väldigt svårt att sätta sig in i.

Nu har jag haft roligt med Destiny och börjar närma mig maxlevel. Visst att spelet inte är jätte djupt, men det är lätt att logga in och köra något dagligt-uppdrag eller spela en Strike för att få bättre utrustning. Det finns lite av samma beroende att jaga utrustning som i spel som Diablo eller för den delen WoW. Jag gillar dessutom co-op med andra personer och med kompisar, vilket spelet tillför på ett bra vis. Nu när jag tänker efter…

…storyn är kanske inte är så viktigt ändå..?Taggar: Destiny, Bungie

« Till bloggen

Kommentarer

Nicke Å 6 sep 2015q

Nä jag förstår ärligt talat inte helt och hållet varför folk gnäller så mycket kring avsaknaden av story men förstår agget som vex (=P) gentemot Activision och delar den uppfattningen till viss del.

Men spelet är roligt! Det finns ändå lore inbäddat och grimoiren har jag aldrig haft några bekymmer med. Bara mysigt när man låst upp nya kort och kan läsa i sängen på kvällen. Det finns det ju en hel del flummiga storys som stimulerar fantasin!

PSO hade asdålig "story" men världen och loren kändes levande. Det lilla som gavs till buds skapade bilder i huvudet och känslor i hjärtat.
Destiny gör typ samma grej.

Men jorå, hade Destiny vart ett renodlat MMO hade det nog varit mera drabbande men oxå, paradoxalt nog, hade jag nog spelat mindre eftersom det förmodligen skulle tagit mera tid i anspråk...

Johan Lorentzon 6 sep 2015q

Nicke Å:

Men jorå, hade Destiny vart ett renodlat MMO hade det nog varit mera drabbande men oxå


Jag tror mycket handlade om förväntningarna på spelet och sedan besvikelsen på vad det egentligen blev. Tar man spelet för vad det är så är det ett välgjort spel i sin egen mening.

Nicke Å:

Nä jag förstår ärligt talat inte helt och hållet varför folk gnäller så mycket kring avsaknaden av story men förstår agget som vex


Tror att det har att göra med förväntningar, men även att Bungies resumé med Halo och dess universum. Tror bara att spelarna förväntade sig mer helt enkelt.

Kleti11 sep 2015q

Vadå så det har bytt ut Dinklage?! Seriöst! O..x;
Antar att videospelsveteranen Nolandroid är billigare i drift än Dinklebot eller att Dinklage helt enkelt inte var tillgänglig

Johan Lorentzon11 sep 2015q

Kleti:

Vadå så det har bytt ut Dinklage?! Seriöst! O..x;
Antar att videospelsveteranen Nolandroid är billigare i drift än Dinklebot eller att Dinklage helt enkelt inte var tillgänglig


Ja de inte bara kör med Nolan i nya expansionen, utan de raderar bort allt Dinklage spelat in och ersätter han med Nolan. Så det handlar inteo m att Dinklage inte varit tillgänglig, utan snarare på att folk gnällt så Bungie vänder kappan efter vinden. Jag tycker dock problemet kvarstår, dvs att det mer är dialogen det är fel på än Dinklage...

Kleti12 sep 2015q

Verkligen idiotiskt! Lika dumt som när SL byter spärrar för flera miljoner.
Dessutom; vem spelar Destiny för handlingens skull?

Johan Lorentzon12 sep 2015q

Kleti:

Dessutom; vem spelar Destiny för handlingens skull?


Jag ska erkänna att jag gjorde det från början. Eller snarare, jag trodde det skulle vara en bättre handlig med tanke på Bungie. Blev besviken som alla andra, men nu när det gått några månader så kan jag se spelet för vad det är.

Kleti:

Verkligen idiotiskt!


Med tanke på det lilla vi hört av Nolan så låter det nästan exakt som Dinklage, det verkar som de ville ha en "robotic monoton voice".

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.