Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Arvid Schultz

Registrerad: 22 nov 2003 23:42 Senaste besök: I går 16:09 Online: Nej

Stockholm Aven85

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

En titt på nya Hearthstone-kort (del 24)

Arvid Schultz26 jul 2015 15:32541 visningarKommentera: 0 !

Sju nya kort går vi igenom idag!

Kort 181: Garrison Commander

Det här känns som ett typisk vanilla-kort för denna expansion, som man hade kunnat förvänta sig skulle dyka upp. Garrison Commander kommer passa perfekt i lekar som verkligen vill experimentera med den nya Inspire-mekaniken. Med honom kan vi använda vår hero power två gånger per runda, vilket kan ge många av de nya korten väldigt mycket värde. En minion man direkt kommer vilja plocka bort så fort motståndaren slänger ut honom. Hans stats är dessutom bra och i fas med många andra 2-mana-minions. Ett stabilt kort som vi kommer få se mycket av tror jag.

Kort 182: Silver Hand Regent

Det är lite udda att alla klasser nu kan framkalla Silver Hand Recruits, vilket är 1/1:or tidigare exklusiva för Paladin via deras hero power, men det är vad Silver Hand Regent ger oss. Kortet liknar en del andra kort såsom Imp Master som spawnar fram nya minions. Jag gissar dock att detta kan bli lite för sakta, även om det nog kan kombineras väl med exempelvis Garrisson Commander och en del andra kort i expansionen.

Kort 183: Wildfred Fizzlebang

Expansionens första klasslegendary har avslöjats och det är ingen mindre än Wildfred Fizzlebang! Detta är ett väldigt intressant kort och inledningsvis kan det verka OP som sjutton, men jag tror faktiskt att detta är ett ganska så uselt kort. Wildfred kostar 6 mana och är en 4/4, vilket är dåliga stats, men han har en helt fantastisk ability. Så du använder din hero power och drar ett kort som sedan kostar 0 mana att lägga ut. Detta innebär såklart att du vanligtvis måste spela Wildfred runda 7-8 för att ha tillräckligt med mana för att göra detta. Får du Mal'Ganis eller en Giant är det såklart fantastiskt, då du kan spela ut detta för 0 mana direkt, men får du något mediokert så var Wildfred ett ganska stort slöseri. Wildfred plockas lätt bort av motståndaren nästa runda, så man kan inte förvänta sig att få använda denna förmåga flera gånger. I min mening är Wildfred för opålitlig för att användas i mer än skojlekar, även om vi såklart kommer kunna se massa roliga youtubevideos där Wildfred används med spektatkulära resultat.

Kort 184: King's Defender

King's Defender är en Fiery War Axe för 1 mana mer, men som har potential att få extra durability. Detta kräver taunt-minions och kan såklart i en dedikerad tauntlek ge goda resultat. Blizzard vill uppmana oss att tänka i nya banor med Warrior, men jag tror inte King's Defender är tillräckligt bra för att så ska bli fallet. För det mesta kommer detta bara vara en dyr Fiery War Axe. Jag gillar åtminstone denna typ av kort som belönar olika spelstilar.

Kort 185: Sacred Warrior

Här har vi ett kort med stora combomöjligheter. Sacred Warrior har mycket god synergi med andra Priestkort och kan såklart fullständigt balla ur om man rundan efter detta spelas använder hero powern (kanske till och med flera gånger tack vare nya kort) och andra kort som helar. Min enda invändning är återigen att detta kort är lite långsamt. Jag gillar verkligen att det har 5 i hälsa, vilket gör det något jobbigare att plocka bort än många andra 4-mana-minions. Jag undrar dock om det inte bara är bättre att lira med mer pålitliga, sticky deathrattle-minions. Sacred Warrior är ändå ett kort som återigen kommer få folk att experimentera med Priest och alla kort som kan hela.

Kort 186: North Sea Kraken

Det här är ett kul kort, främst då det är en riktigt fet common-minion. Detta gör att det kommer dyka upp ofta i arena och bli ett alternativ för oss som vill ha något matigt att spela sent i spelet. 9-mana-minions är ju dock en enormt saftigt investering och jag vet inte riktigt om North Sea Kraken är tillräckligt bra. Det är en fet minion minst sagt, och kan plocka bort mindre minions effektivt, men förmodligen alldeles för sakta. Plockas han bort direkt är det 9 dåligt investerade mana. Detta kort kommer såklart inte alls se spel i constructed men kanske bli ett hyfsat arenakort.

Kort 187: Tournament Medic

Det här är ett kort med väldigt intressanta stats. 1/8 är, om jag inte minns helt fel, unikt. Vad ska man göra med en 1/8 då? Det finns såklart viss potential för att kontra aggro, men Tournament Medic är för dyr. Hans ability är inte mer än hyfsad. Dessa stats kan dessutom straffa sig grovt mot kort såsom Grim Patron eller minions med enrage. Ett intressant kort men ganska otympligt. Jag tror inte detta kommer se spel i constructed alls och bli ett riskabelt val i arena.

Tidigare delar:
Goblins Vs Gnomes:
Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6
Del 7
Del 8
Del 9
Del 10
Del 11
Del 12
Del 13
Del 14
Blackrock Mountain:
Del 15
Del 16
Del 17
Del 18
Del 19
Del 20
The Grand Tournament
Del 21
Del 22
Del 23

« Till bloggen

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.