Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Arvid Schultz

Registrerad: 22 nov 2003 23:42 Senaste besök: I går 14:43 Online: Nej

Stockholm Aven85

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

En titt på nya Hearthstone-kort (del 29)

Arvid Schultz 9 aug 2015 12:38689 visningarKommentera: 2 !

Tio kort till avverkar vi idag, däribland ett par saftiga legendarykort!

Kort 221: Anub'arak

Rogues legendarykort från expansionen är en väldigt sticky minion. Anub'arak har ganska dåliga stats för sin höga manakostnad men fungerar lite som en bättre Malorne. Varje gång Anub'arak dör så framkallas en 4/4 Nerubian samt att Anub'arak åker tillbaka till din hand igen. Visst, man har inte råd att pröjsa 9 mana varje runda för att få till detta men i en topdeck-strid kan detta vara riktigt bra. Som arenakort är Anub'arak strålande men jag tror inte vi kommer få se honom särskilt mycket i constructed tyvärr.

Kort 222: Aviana

Druid får också en riktigt dyr legendary med dåliga stats, fast med en väldigt speciell förmåga. Aviana får alla ens minions att kosta 1. Det finns såklart flera drömscenarion med Aviana, såsom att rampa ordentligt och innervatea ut henne tidigt. Kan man spela ut ett par feta minions samma runda som man slänger ut henne blir hon värdefull, men hennes dåliga stats och faktumet att hon förmodligen kommer spelas ut sent i spelet gör att hon inte kommer få stanna kvar på brädet längre. Aviana är ett kort som känns väldigt gimmickaktigt, men definitivt är roligt och unikt. Många kommer säkert försöka få detta kort att lyckas.

Kort 223: Grand Crusader

Grand Crusader är något av en variant på Azure Drake. För 1 mana mer har Grand Crusader +1/1 i stats och drar likt Azure Drake ett kort. Kortet som dras är dock inte från ens egna lek utan ett slumpmässigt Paladinkort. Grand Crusader har förstås inte +1 i spell power heller... Jag gillar Grand Crusader, det är ett kul kort som kommer öppna för roliga kombinationer. Däremot finns det uppenbart starkare kort för dess manakostnad kan jag tycka.

Kort 224: Confuse

Priest fortsätter få märkliga spells med mycket potential men som verkligen kräver ett rätt så avancerat spel för att få till. Confuse är lite som massvarianten av Inner Fire. Konceptet är såklart att buffa ens minions hälsa för att sedan omvandla den till attack. Confuse låter oss göra det på stor skala och det är såklart rätt spännande. Jag tror absolut att detta kommer få se OTK-Priesten att bli väldigt mycket mer populär. Det här kan faktiskt vara ganska läskigt starkt.

Kort 225: Warhorse Trainer

Paladin får ett kort som återigen interagerar med Silver Hand Recruits (som framkallas av Paladins hero power). Som en 2/4 för 3 mana med denna riktigt lovande förmåga tror jag att Warhorse Trainer kommer förbättra den typen av Paladin som spelar med Muster for Battle och andra kort som framkallar och buffar Silver Hand Recruits. Ett förmodligen riktigt starkt kort som vi kommer få se mycket av, gissar jag.

Kort 226: Flash Heal

Kort blir inte mer vanilla än såhär. Priest får helt enkelt hela 5 för 1 mana. Även om Flash Heal förstås är rätt tråkigt så tror jag att det kan vara ett riktigt starkt kort. Priest har massvis med kort som blir bättre för varje gång man helar. Dessutom kan Flash Heal enkelt bli 5 skada om man har en Auchenai Soulpriest ute. Två Flash Heal kan alltså bli 10 skada för 2 mana, vilket är helt galet. Flash Heal är ett starkt kort tror jag, om än långt ifrån upphetsande.

Kort 227: Living Roots

Druid får en billig och flexibel spell i form av Living Roots. Antingen får man göra 2 skada eller slänga ut 2 1/1:or. Det här kortet tror jag är riktigt bra och ger Druid en bättre närvaro tidigt i spelet. 2 1/1:or kan kontra flera klassers hero power, samt få bort äckliga face-minions såsom Leper Gnome effektivt. Att kunna göra 2 skada för 1 mana är dessutom vad många andra klasser redan har som kort, utan flexibiliteten att kunna framkalla minions istället. Ett riktigt bra kort, gissar jag.

Kort 228: Fist of Jaraxxus

Det här är ett kul men ganska dumt kort. Att kunna göra 4 skada på en slumpmässig minion för 4 mana är såklart verkligen inte effektivt. Däremot har Warlock många kort som också discardar andra kort från ens hand när de används. Fist of Jaraxxus blir då helt gratis om det discardas. Det här är såklart till för att buffa kort som discardar kort, men jag tror inte det är bra nog. Återigen känns det här som en överdrivet svag Warlock-spell som ingen kommer direkt orka bry sig om.

Kort 229: Charged Hammer

Alla vapenklasser får ett nytt vapen i expansionen och Shaman är såklart inget undantag. Shamans nya vapen är riktigt lovande. I stats är det typ en halv Doomhammer med 2 i attack och 4 i durability. Hammaren har en riktigt bra deathrattle som omvandlar Shamans hero power till att göra 2 skada. Potentiellt kraftigt. Det här går lite emot alla nya synergier med Totems bland Shamans övriga kort denna expansion, men är i alla fall ännu något nytt att experimentera med.

Kort 230: Alexstrasza's Champion

Så, har man en drake i sin hand blir Alexstrasza's Champion en 3/3 med charge för 2 mana...vilket är helt sinnessjukt starkt. Det här kortet kommer ensamt skapa en ny typ av Drak-Warrior. Folk har redan experimenterat med detta för klassen och detta kort kommer göra det väldigt mycket mer populärt. Ett extremt starkt kort detta.

Tidigare delar:
Goblins Vs Gnomes:
Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5
Del 6
Del 7
Del 8
Del 9
Del 10
Del 11
Del 12
Del 13
Del 14
Blackrock Mountain:
Del 15
Del 16
Del 17
Del 18
Del 19
Del 20
The Grand Tournament
Del 21
Del 22
Del 23
Del 24
Del 25
Del 26
Del 27
Del 28

« Till bloggen

Kommentarer

Kimpo10 aug 2015q

Ett gäng riktigt intressanta kort faktiskt. Gillar Warhorse Trainer, Flash Heal, Living Roots och Alexstrasza's Champion starkt. Som du var inne på kan de nog leda till, eller i alla fall förbättre, nyare lekarketyper.

Aviana tror jag är riktigt bra. För tio mana får du ut henne tillsammans med valfri annan minion. Kanske lägger man ut en fet taunt och får henne att leva en runda till. I så fall kan matchen nästan vara över.

Charged Hammer känns dock ganska usel för mig. Den skadar för lite och har för hög durability. Om du lägger ut den runda 4 är du inte klar förens runda 7 och då är det liksom för sent. Kanske kan man equippa ett till vapen för att trigga deathrattle tidigt, men det känns för omständligt och som man kommer för långt efter. Jag kan så klart ha fel, men det går inte ihop för mig alls.

Arvid Schultz10 aug 2015q

Kimpo:

Ett gäng riktigt intressanta kort faktiskt.


Ja jag tycker nog att de här korten är de mest intressanta de visat hittills. Konstigt nog har de bara blivit mer och mer intressanta. Känns som att de började med de tråkigaste...

Kimpo:

Aviana tror jag är riktigt bra. För tio mana får du ut henne tillsammans med valfri annan minion. Kanske lägger man ut en fet taunt och får henne att leva en runda till. I så fall kan matchen nästan vara över.


Och tillsammans med Emperor Thaurissan, Innervate, Wild Growth, Arnassus Aspirant, Grove Tender har hon synergi som sjutton! Tror att vi kommer få se en ny typ av Druid byggd helt runt Aviana.

Kimpo:

Charged Hammer känns dock ganska usel för mig.


Jag är också lite skeptisk... Men samtidigt, det är 8 skada + en bättre hero power för 4 mana. Om Shaman har byggt ett hyfsat early game och sen kan förlita sig på Charged Hammer för att pinga minions i fyra rundor tror jag dock att det kan vara ganska bra. 4 durability i ett kort är rätt mycket värde.

Fasen, jag är så sugen på expansionen nu att jag nästan spricker!

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.