Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Arvid Schultz

Registrerad: 22 nov 2003 23:42 Senaste besök: I går 14:43 Online: Nej

Stockholm Aven85

Bloggj Snabblänkk Bevaka denna blogg

Mobilspelsrevolutionen

Arvid Schultz29 okt 2015 10:202680 visningarKommentera: 5 !

Miljontals Nintendofans har suttit i månader och väntat på avslöjandet av Nintendos första mobilspel. Revolutionen stundade. Nu skulle världens bästa spelföretag förvandla mobilspelen från innehållslösa cash cows till riktiga spelupplevelser med substans.

Plattformsspel på Smartphones skulle aldrig bli samma sak igen när Mario visat var skåpet ska stå. Samus Aran, utforskandes mörka grottsystem, skulle styra upp endless runner-genren och visa att det inte bara är springandet som är ändlöst utan även variationen. Ett nytänkande Zelda där Link utforskar nya grottor varje vecka skulle göra alla andra roguelikekopior på mobiler totalt meningslösa.


Och när dagen kom fick ni Miiverse, till mobiler. Skräddarsytt för blyga japanska män som inte vet hur man pratar med kvinnor.

Senast jag skrattade så gott var jag 9 månader gammal och hade precis upptäckt att jag kunde göra pruttljud med min mun.

« Till bloggen

Kommentarer

Gamingsapien29 okt 2015q

Jag suckade bara när jag läste nyheten om vilket "spelet" var.
Man fattade väl att Nintendo inte skulle släppa ett allt för bra spel till ett annat format.
Men jag hade i alla fall förväntat mig en game&watch klon.

Martin Barreby29 okt 2015q

Klart Nintendo går ut lugnt innan dom släpper dom riktiga spelen. Det här var man ju beredd på. Lugnt det här. Full kontroll!

IMG:Error

Marow29 okt 2015q

Det är Nintendos svar på LINE. En tjänst med över 200 miljoner aktiva användare. Det är inte direkt konstigt i det perspektivet.

Schizo_Deluxe29 okt 2015q

Enda jag tänkte (förutom hur kasst det såg ut) var att Nintendo tyvärr bara tänkt på pengar när de utvecklade det. Hade hoppats på något skoj som man ville ladda ner men man borde ju ha förstått redan innan.

Arvid Schultz29 okt 2015q

Marow:

Det är Nintendos svar på LINE. En tjänst med över 200 miljoner aktiva användare. Det är inte direkt konstigt i det perspektivet.


Inte konstigt kanske men som respektabelt namn hade de nu chansen att göra mobilspel som faktiskt var spel. Och folk hade brytt sig. Det känns så tråkigt att de inte tar den chansen.Mobilspel kan vara mer än spel som bara är till för att suga pengar av personer med ett missbrukarbeteende. Nintendo hade varit rätt företag att visa vägen tror jag.

Istället har de som nästan alla andra valt den enkla vägen med spel som redan finns och som bara är till för att locka pengar från människor som förmodligen redan har ett missbrukarbeteende vad gäller digitala köp i spel. Kanske smart ur ett businessperspektiv.

Men jag tror verkligen att Nintendo hade kunnat tjäna mycket pengar på riktiga spel till mobiler, spel som var i samma klass som ett 3DS-spel typ.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.