Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!
Forum   Spel   Nintendo   + Ny diskussion
Till botten första | föregående | 1 ... 56 57 58 59 60

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Officiell tråd

skapad 31 jan 2017 22:30 | svar 1495 st | visats 12256 ggr

 
The Sign Painter (P) 
2 feb 2018 09:06
Xeno1:

Hur många tim har ni spelat zelda botw?


Kom upp i 178h med DLC:t. [smile]

NNID: Robb

 
! Anmälj Länk
 
 
Xeno1 (P) 
2 feb 2018 09:39
The Sign Painter:

Kom upp i 178h med DLC:t.


Jag måste ta tag i DLC:t. Ligger och skvalpar sedan december.

 
! Anmälj Länk
 
 
Oxol (P23) 
2 feb 2018 12:37
Xeno1:

Hur många tim har ni spelat zelda botw?


Jag har spelat på två konton.
Ett där jagspelde igenom spelet + DLC med min partner. Där är vi uppe i 155 timmar, men det kan absolut vara lite dötid, att konsolen stått på men vi inte spelat, där.

Sen har jag ett eget konto där jag klarat spelet (120 shrines) och sen tagit Ganon och hela DLCt i Master Mode, där jag är uppe i 190 timmar.
Så totalt har jag nog spelat drygt 300 timmar utan att känna att jag trötnar.

 
! Anmälj Länk
 
 
Notorius (P) 
3 feb 2018 14:27
Är inne på runda två och inser nu att det finns så många platser jag inte upptäckt vid första genomspelningen. Detta är väl främst tack vare att vi nu kan se vilken terräng vi redan besökt, vilket jag inte kunde vid releasen, men också på grund av min egna "dumhet".

1) Jag klarade inte av "The Serpents Jaw"-uppdraget då jag helt fick för mig att Kaas ledtråd anspelade på någon gammal drakstaty som låg och "skräpade" runt Damel-skogen. Då jag inte kunde se något speciellt med de drakstatyerna gjorde jag helt enkelt något annat.

Nu under runda två säger min tjej: "Men floden ser ju ut som en drake?!" och polletten föll ner i huvudet på mig. Kul, men lite pinsamt.

2) Jag missade helt och hållet Gerudo-stallet och de tillhörande sidouppdragen. Vet inte varför, men jag undersökte aldrig stigen som går längs Gerudo-dalen. Och nu när vi faktiskt gick runt i den trånga passagen och jag hörde stallmusiken sken jag upp i ett förvånat leende.

3) Har missat vissa Korok-pussel helt och hållet. Ett moment där du ska följa blommor i den ordningen de står i var helt nytt, till exempel.

4) Jag gjorde inte Hylian Homeowner-uppdraget. Jag upptäckte det inte nu, utan fick se det i efterhand i någon video och ångrar det djupt. Jag kom inte ens så långt att jag högg ner alla träd som behövdes.

Jag är faktiskt förvånad över att jag tycker om spelet så mycket som jag gör andra gången jag spelar då jag kände mig väldigt mätt efter rond 1. Jag har försökt ge mig på en andra genomspelning tidigare men det var bara halvhjärtade försök så jag kom inte ens av platån då.

Det bästa av allt är att vi förmodligen kommer få uppleva mer och lite till i Breath of the Wild 2 (eller vad det nu blir) då jag misstänker att Nintendo endast snuddat på ytan över vad de kan göra med en så öppen värld. Det blir som med Super Mario Galaxy helt enkelt där Nintendo kände att de inte fick med allt som de ville och gjorde en uppföljare..

Här känner jag dock att det finns mer potential, för även om Breath of the Wild är ett underbart spel finns det uppenbara förbättringsområden. Någon skrev att Breath of the Wild 2 kommer bli motsvarande A Link to the Past; Det vill säga ett spel som förfinar den formel som Nintendo byggt upp i föregångaren och som har potential att bli en tidlös klassiker.

Personligen är jag inte särskilt originell om jag får drömma själv om det "perfekta spelet". Ge mig en lika stor värld, med ett Hyrule under sin storhetstid; Det vill säga freden har varat längre och landet blomstrar. Slottet är helt återställt såklart och den tillhörande staden är enorm, men kreativ i sitt utförande. Att slänga in random NPCs funkar tyvärr inte längre.

Att det ska finnas gömda tempel är en självklarhet, i samma klass som de vi vant oss vid i den gamla Zelda-formulan. Och en mörk story som berör. Musiken passar också in i det frodiga och framgångsrika Hyrule och är mer melodisk och bombastisk än föregångaren. Missförstå mig rätt nu: Jag tycker det tillbakadragna pianot ramar in stämningen klockrent i Breath of the Wild, men saknar stycken som vi till exempel fick höra i sista trailern.

För att summera: Breath of the Wild (spelvärld) + Ocarina of Time (tempel & musik) + Majoras Mask (stämning & story). Ett recept värdig att kalla sig uppföljare till det once-per-generation-spel som vi faktiskt fick.

 

Ändrad: 3 feb 2018 14:42 av Notorius, ändrad 2 gånger

! Anmälj Länk
 
 
Bleatlessness (P32) 
3 feb 2018 15:50
Notorius:

För att summera: Breath of the Wild (spelvärld) + Ocarina of Time (tempel & musik) + Majoras Mask (stämning & story).


Jag vet inte om den mänskliga hjärnan skulle kunna hantera ett sådant spel.

 
! Anmälj Länk
 
 
Notorius (P) 
3 feb 2018 16:00
Bleatlessness:

Jag vet inte om den mänskliga hjärnan skulle kunna hantera ett sådant spel.


Nej, och det blir ju aldrig som en tänkt sig. Dock är hypen och diskussionen om spelet nästan halva grejen :)

 
! Anmälj Länk
 
 
JokerM6 (P35) 
3 feb 2018 18:16
Notorius:

Någon skrev att Breath of the Wild 2 kommer bli motsvarande A Link to the Past; Det vill säga ett spel som förfinar den formel som Nintendo byggt upp i föregångaren och som har potential att bli en tidlös klassiker.


Det vore en dröm!
Oavsett hur jävla underbart detta nya Zelda är så blir det lite tröttsamt att alla fiender är likadana, dess baser, lägereld eller dödskalle är densamma och avsaknaden av tempel med dess "riktiga" quest märks av efter 85 timmar spelade!
Men håller Breath Of The Wild som det bästa Zelda spelet sen just A Link To The Past

Thåström utan sång: JVM http://soundcloud.com/jvm-2/sets/jvm

 
! Anmälj Länk
 
 
Monty (P) 
3 feb 2018 23:19
85 timmar, 100 shrines, 200 koroks och en Calamity Ganon senare känner jag mig ganska klar med spelet för tillfället. Inte för att jag egentligen har tröttnat - jag har fortfarande väldigt kul med spelet och älskar att bara strosa runt och upptäcka. Har ju även det andra DLC:t kvar att ta itu med någon gång. Samtidigt har det onekligen tappat en hel del av sin inledande dragningskraft och har för länge sedan slutat överraska. Känns bäst att låta det vila ett tag nu istället för att trötta ut det helt.

Skulle dock ändå ranka det som ett av de allra bästa Zelda-spelen.

Ibland tänker jag att den monumentala besvikelse som Twilight Princess var för mig dödade mitt spelintresse. Sina brister till trots känns ändå BotW på något sätt som en upprättelse. Så glad att Nintendo lyckades pricka så rätt på så många punkter.

Notorius:

Det bästa av allt är att vi förmodligen kommer få uppleva mer och lite till i Breath of the Wild 2


Ska bli väldigt spännande att se var de går efter det här.

Å ena sidan har jag svårt att se att det finns någon återvändo till det linjära och handhållande - BotW gör helt enkelt den öppna världen för bra för det. Samtidigt har jag av någon anledning svårt att se något "Breath of the Wild 2", som bara förbättrar bristerna men i övrigt är väldigt likt. Tror (och hoppas) vi får något mer annorlunda än så.

Hoppas, som jag skrev tidigare, de går åt Majora's Mask-hållet. Vill ha en mindre och tightare (men fortfarande öppen) värld med stort fokus på kreativa och välskrivna sidequests. Gärna lite mer mörkt och skruvat. Det vore fint.

 
! Anmälj Länk
 
 
Fröken Keke (F26) 
3 feb 2018 23:22
Xeno1:

Hur många tim har ni spelat zelda botw?


65 timmar, och då känns det ändå som jag stannade längre och gjorde mer än jag behövde.

Jobbar fortfarande med Rombra.

 
! Anmälj Länk
 
 
NicolausCamp (P36) 
3 feb 2018 23:30
Jag har nog "bara" 45-50 timmar, men då har jag inte gett mig ut på korok seed-jakt, inte spelat något DLC-innehåll, och endast tagit hälften av alla shrines. Dags att återvända snart, ska bara bli klar med Dragon Quest VII och Final Fantasy XII först. [smile]

Puff-Puff?

 
! Anmälj Länk
 
 
Notorius (P) 
6 feb 2018 11:16
Monty:

Å ena sidan har jag svårt att se att det finns någon återvändo till det linjära och handhållande


Nej, rent "logiskt" finns det absolut ingenting som talar för att de skulle gå tillbaka till den gamla formulan. Spelet har ju fått löjligt bra recensioner och generellt mottagande och säljer otroligt bra. Dessutom har Aonuma redan bekräftat att uppföljaren kommer ha samma frihet:

You know, I can’t speak to what other people, other companies will do in their own games, but I think for me, especially just in terms of the Zelda series, the incredible freedom that this game offers you and how well that’s been received…to me, it means that freedom, that level of freedom is something that needs to be maintained in Zelda games going forward. My eyes have been opened to how important that is.
- IGN

Monty:

Vill ha en mindre och tightare (men fortfarande öppen) värld med stort fokus på kreativa och välskrivna sidequests.


Ja, gällande sidouppdragen så är det ett moment som verkligen kan förbättras. Jag tycker både kreativiteten gällande utförande och belöning var i underkant. Jag menar, de skapar ett system där alla vapen går sönder. Då finns det ju en fantastisk möjlighet att skapa mängder med unika vapen kopplade till unika uppdrag. I min erfarenhet så är majoriteten fetch-quests där du får rupees.

Och mer mörker. Jag kan inte hjälpa det. Det blir en större tyngd när döden är inblandad, eller värre.

På tal om just det: Jag har varit intresserad av animé till och från hela livet. Är ingen superfantast men har sett min beskärda del. En serie som jag inte kunnat se är Full Metal Alchemist, men som en kan se på Netflix ifall intresserad. Där har vi ett klockrent exempel på hur kontrasten mellan barnslig, glatt och härliga idyller till det mest fasansfulla kan ge en sådan effekt. Jag talar förstås om Dold text: Nina Tucker-avsnittet. Herregud, den var jag inte beredd på.

Tänk om något sådan skulle infinna sig i kommande Zelda. Inte lika makabert såklart, men nästan. Du besöker en vetenskapsman och hans familj nånstans i Hyrule och första gången du besöker dem så är alla samlade. Kvinnan, mannen, massa barn, djur (nu blev det väldigt normativt, men jaja) och undan för undan märker du att något inte står riktigt rätt till. Han har gjort dem till statyer, eller liknande som står i bakgården. Eller nåt.

Ah, det finns så mycket man kan göra!

 
! Anmälj Länk
 
 
Bleatlessness (P32) 
6 feb 2018 16:47
Notorius:

Du besöker en vetenskapsman och hans familj nånstans i Hyrule


Ett light-exempel är väl mumiegubben i Majora's Mask. Inte speciellt light i vad det porträtterar, men hur kort det är.

 
! Anmälj Länk
 
 
Albin Mobäck (P28) 
18 feb 2018 21:33
Kämpade mig igenom slutet nu.

Skapligt antiklimax. Hade förväntat mig betydligt mer av slottet. Förväntade mig något annorlunda och unik. Laser-spindlarna var ju aldrig speciellt roliga att möta och visuellt kändes det både för välbekant och plottrigt.

Allt som allt ett ok spel som kunde varit fantastiskt om det bara funnits innehåll nog till den underbara världen som finns här, och spelsystem som motiverade dess skala.

 
! Anmälj Länk
 
 
Boogeyman (P) 
19 feb 2018 09:32

 
! Anmälj Länk
 
 
FruitShaped (P30) 
19 feb 2018 17:28
Boogeyman:

Såja!


Oh, ser snygg ut!

 
! Anmälj Länk
 
 
Notorius (P) 
20 feb 2018 19:41
Bleatlessness:

Ett light-exempel är väl mumiegubben i Majora's Mask


Minns inte det uppdraget. Hur utspelar det sig?

 
! Anmälj Länk
 
 
Fröken Keke (F26) 
20 feb 2018 19:47
Notorius:

Minns inte det uppdraget. Hur utspelar det sig?


Det är ett barn som gömt sin halvt mumifierade pappa i källaren av musiklådehuset i Ikana.

Jobbar fortfarande med Rombra.

 
! Anmälj Länk
 
 
Bleatlessness (P32) 
20 feb 2018 20:03
Notorius:

Minns inte det uppdraget. Hur utspelar det sig?


Det Keke sa. Borde gå att hitta på Youtube relativt enkelt.

 
! Anmälj Länk
 
 
NicolausCamp (P36) 
28 feb 2018 21:54
Det här är fantastiskt! [bigsmile]
Det släpps snart en Guardian-Nendoroid, och den innehåller en genomskynlig Game Over-skärm som kan sättas framför den!
[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


Puff-Puff?

 
! Anmälj Länk
 
 
Boogeyman (P) 
1 mar 2018 08:34
NicolausCamp:

Det släpps snart en Guardian-Nendoroid


Nej... Inte fler nendoroid figurer, de tömmer ens plånbok varje gång! De ska alltid kosta upp mot 900 kr styck här i Sverige [crazy]

 
! Anmälj Länk
 
 
NicolausCamp (P36) 
12 maj 2018 15:19
Blir fortfarande lika överraskad av spelares kreativitet i det här spelet. [crazy]
https://twitter.com/Swiffy22/status/995194248457682945

Puff-Puff?

 
! Anmälj Länk
 
Tillbaka till forumet | Tillbaka till Nintendo | Till toppenförsta | föregående | 1 ... 56 57 58 59 60

Du måste vara registrerad användare och inloggad för att kunna skriva i forumet.