Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!
Forum   Blandat   Undersökningar   + Ny diskussion
Till botten Visar hela tråden

Har du haft problem med din Nintendo Switch?

skapad 9 apr 2017 08:38 | svar 21 st | visats 262 ggr

 
Dragonilm (P32) 
9 apr 2017 08:38
Har du haft problem med din Nintendo Switch?

Ja, min Joy-con tappar signal
Ja, min skärm repades i dockan
Ja, min Switch-enhet böjdes av värmen
Ja, en kombination av de ovanstående
Ja, men jag har haft andra bekymmer
Nej, min Switch är oskadd
Jag äger ingen Switch/Se svar

Totalt har 112 användare röstat.

Det har kommit rapporter om olika problem med Nintendo Switch. Hur pass utbredda är dessa bekymmer?

Vänligen använd "ja"-alternativen endast om du äger och använt Switch.

www.enbergmedia.se

 
! Anmälj Länk
 
 
NicolausCamp (P35) 
9 apr 2017 08:59
Dragonilm:

Ja, men jag har haft andra bekymmer (Du röstade på detta alternativ)


Har problem med WiFi-signalen ibland, något jag förvisso har med de flesta konsoler som använder det, men det här är ändå värre än det mesta. I övrigt fungerar allt precis som det ska.

Det hade passat perfekt till Switch!

 
! Anmälj Länk
 
 
Joe E Tata (P) 
9 apr 2017 11:31
Vänstra Joycon har fördröjning emellanåt. Zelda har kraschat än gång. Wifi kopplar ur sig.

"So who are you on the outs with? Brenda or Kelly?"

 
! Anmälj Länk
 
 
Schizo_Deluxe (P) 
9 apr 2017 12:09
Klickade nej.
Har inte haft problem med den men bara spelat ca 28 timmar och bara en halvtimme av det på joycons.
Wifi verkar suga på den men skulle inte säga att det varit ett problem. Det ser jag mer som dålig hårdvara än produktionsfel.

Skulle passa perfekt till Game Gear!!

 
! Anmälj Länk
 
 
Rikard Halvarsson (P) 
9 apr 2017 13:46
Min Switch har hängt sig två gånger. Jag har tagit startat den när den är i dockan, sen är bilden bara frusen när jag kommer in i spelet.

Krävt hård omstart för att komma igång igen.

Båda gångarna har konsolen varit i viloläge.

 
! Anmälj Länk
 
 
1HPXD (P) 
9 apr 2017 14:14
Köpte min via Amazon spain och den har varit helt felfri. Är så lycklig :)

 
! Anmälj Länk
 
 
Roger Ling (P) 
9 apr 2017 14:17
Min Switch har varit felfri, joyconsen har fungerat klanderfritt och jag har inte fått några repor.

Tidigare känd som V5er

 
! Anmälj Länk
 
 
chipskille (P24) 
9 apr 2017 14:34
Min konsol är helt klanderfri, vilket jag förstås är väldigt tacksam för. Däremot 'brukar' jag ha tur med konsolköp, det är bara X360 och PS3 som har strulat av alla konsoler som jag ägt (RRoD och YLoD för respektive konsol) men de konsolerna hade väldigt vedertagna problem som helt hindrade en från att faktiskt spela/använda konsolen.

Förhoppningen är ju att Nintendo löser de problem som många användare haft kring wifi (och annat) vid nästa iteration av konsolen.

 
! Anmälj Länk
 
 
Kalle Andersson (P) 
9 apr 2017 14:38
Ja, min högra joycon har typ inte fungerat i dockat läge. Jag vet inte om det har ändras efter någon uppdatering då jag inte spelat med joycons i dockat läge sen konsolen släpptes. I övrigt fungerar det finfint. Även WIFI.

 
! Anmälj Länk
 
 
Opivy (P35) 
9 apr 2017 14:48
Nej, det vill jag inte påstå. En gång stod det att den inte hittade Zeldakassetten, startade bara om maskinen och problemet var löst.

 
! Anmälj Länk
 
 
Stonegoat (P26) 
9 apr 2017 15:24
Min skärm brukar flimra som in i helvete ibland men det kan gå över när som helst hur som helst så lyckas inte koppla det till någon specifik orsak. Hoppas verkligen den skärper sig [sad]

3DS FC: 2766-8630-1665

 
! Anmälj Länk
 
 
Daniel Larsson (P34) 
9 apr 2017 17:52
Jag köper ingen switch ifrån ett företag som inte kan det här med nätverk.


 
! Anmälj Länk
 
 
A4P_Eddie (P) 
9 apr 2017 17:54
Fick mitt första fel igår när jag spelade Has Been Heroes.
Fick starta om konsolen. 😬

 
! Anmälj Länk
 
 
chips (P30) 
9 apr 2017 22:17
Min vänstra joycon hade en knapp som glappade

http://bit.ly/IqT6zt

 
! Anmälj Länk
 
 
Johan Lorentzon (P37) 
10 apr 2017 07:39
Inga problem :)

 
! Anmälj Länk
 
 
Dragonilm (P32) 
23 apr 2017 10:02
Ställning just nu:

39,6% av alla Switch-användare upplever någon form av bekymmer med sin konsol. Spontant känns det som en anmärkningsvärd hög siffra?

www.enbergmedia.se

 
! Anmälj Länk
 
 
insomnia_c (P) 
23 apr 2017 10:07
I huvudsak vänstra joy-con tappar signal väldigt ofta, för att få en fungerande nätverksuppkoppling måste jag använda mobilen som hotspot och lägga framför basenheten. Routern står trots allt 5 meter bort.

Efter zelda blir det förmodligen inga fler inköp till denna konsol.

 
! Anmälj Länk
 
 
Schizo_Deluxe (P) 
23 apr 2017 10:27
Det är ändå en riktigt hög procent. Hade inga fel på min men hade skärmen repas hade jag blivit riktigt irriterad. Beslutet att ha en plast och inte glasskärm kändes snålt.

Skulle passa perfekt till Game Gear!!

 
! Anmälj Länk
 
 
Daniel Eyre (P31) 
23 apr 2017 12:54
Jag har problem med batteriet. Eller batterimätaren. Svårt att avgöra. Jag kan spela Zelda i ungefär en timme bärbart på full laddning innan den säger att batteriet är lågt. Googlat lite och ser att många har problem med själva batterimätaren, indikatorn, snarare än själva batteriet. Vore kul med en patch i så fall.

facebook.com/DanielEyre | ioeyre.wordpress.com

 
! Anmälj Länk
 
 
Rom Raptor (P35) 
23 apr 2017 18:28
Jag behövde starta om den när den legat orörd några veckor för att nätverket skulle fungera igen. Annars har den fungerat helt felfritt. Är jättenöjd med konsolen!

 
! Anmälj Länk
 
 
Wirus (P) 
23 apr 2017 19:02
Tappade signal på joycon i stationärt läge nån gång men spelar 99% i bärbart läge så det stör migvinte nämnvärt. En gång låste sig konsolen. Annars lugnt.

"Till den här mp3-spelaren rekommenderar vi hörlurar för ett bättre ljud"

 
! Anmälj Länk
 
 
ZeeZonn7 (P) 
23 apr 2017 22:08
Dragonilm:

Nej, min Switch är oskadd (Du röstade på detta alternativ)
38.8%


Jag är tacksam för det. [love]

今天是唯一的一天。

 
! Anmälj Länk
 
Tillbaka till forumet | Tillbaka till Undersökningar | Till toppenVisar hela tråden

Du måste vara registrerad användare och inloggad för att kunna skriva i forumet.