Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!
Forum   Spel   Multi   + Ny diskussion
Till botten Visar hela tråden

Det sista dygnet för Project Rap Rabbit

skapad 19 jun 2017 08:39 | svar 3 st | visats 31 ggr

 
Oskar Skog (P) 
19 jun 2017 08:39

För en tid sedan lanserade Nana On-Sha och Inis en kampanj på Kickstarter för Project Rap Rabbit.


Det handlar alltså om ett nytt musikspel från Masaya Matsuura och Keiichi Yano.


Nu är kampanjen inne på sitt sista dygn och det måste till ett mirakel för att det här spelet ska bli finansierat.


I skrivande stund är det 16 timmar kvar och de har samlat in 160 000 pund av de 855 000 pund som de behöver för att göra spelet.


Det är väl värt att notera att kampanjen inte gjort några uppdatering sedan den 9 juni och den konceptfilm som släpptes för spelet genererade inget större intresse.



Visa nyheten som publikation

 
! Anmälj Länk
 
 
Anders Eklöf (P27) 
19 jun 2017 10:11
Jag hoppas verkligen att det här spelet blir av på något mirakulöst sätt, trots att Kickstarter-kampanjen inte når sitt mål.

Världen behöver mer rytmspel.

twitter: andersmeklof

 
! Anmälj Länk
 
 
FoxDie (P) 
19 jun 2017 12:58
Tycker att dom har satt ett orealistiskt högt mål.

 
! Anmälj Länk
 
 
chipskille (P24) 
19 jun 2017 15:57
Målet i sig var det väl inga större fel på (efter dess förändring), kickstarter-kampanjer är överlag rätt problematiska, men de som inte ens är tillräckligt ambitiösa är ju menlösa, egentligen.

Den här kampanjen utannonserades inte i förväg (andra kampanjer presenteras veckor i förväg), den hade inte någon form av konkret innehåll som redovisades, dess initiala stretch goals var förfärliga och sedan bad utvecklarna deras backers att "var med och bestäm, skapa spelet med oss" och det är sällan en bra idé. Det är bra att lyssna på feedback och hålla en dialog med spelets intressenter, men på det vis som gjordes för den här kampanjen var det motsatsen till förtroendegivande. Vidare kändes det "half-assed" med hela "vi byter till Switch"-grejen, sätt ihop ett spel/resurser (oavsett vilket format de valt) och sen kan de sikta in sig på portar.

Det finns säkert en chans att det här blir av ändå, men det kommer inte att bli genom kickstarter. Även om de skulle ge crowdfunding ett nytt försök så finns det troligtvis inte tillräckligt med förtroende för dem.

Det är trots allt en del utvecklare som använt crowdfunding för sina spel, och generellt sett brukar de rekommendera att man för sin kickstarterkampanj efter att man 'har ett spel', och inte innan. Tror att många konsumenter/fans just undvek att sitta och vänta ett obestämt antal år för att det här ens skulle bli någonting spelbart överhuvudtaget.

De som för kampanjen har knappt ens gjort uppdateringar utöver att visa upp lite fanart en gång i veckan, vilket skulle kunna vara en indikator på den brist av uppdateringar en skulle få som backer när projektet väl var igång.

 

Ändrad: 19 jun 2017 15:58 av chipskille, ändrad 1 gång

! Anmälj Länk
 
Tillbaka till forumet | Tillbaka till Multi | Till toppenVisar hela tråden

Du måste vara registrerad användare och inloggad för att kunna skriva i forumet.