Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!
Forum   Spel   Multi   + Ny diskussion
Till botten 1 2 3 4 5 ... 22 | nästa | sista

-=Monster Hunter World @Loading=- [Officiell Tråd]

skapad 17 jan 2018 17:27 | svar 548 st | visats 2533 ggr

 
Tomas Engström (P) 
17 jan 2018 17:27


Titel: Monster Hunter World
Genre: Action/RPG
Format: PS4, Xbox One, PC
Release:26:e januari (PS4, XBone), Hösten (PC)
Trailer:


Manual till spelet

Musik att lyssna på när ni läser inledningen till denna tråd:


Vänner, loadare, forumiter. Vi befinner oss där nu igen när ett nytt Monster Hunter ska berika våra liv, stjäla tid från allting annat här i vardagen och dessutom mer än någonsin tidigare sammansvetsa oss som jägare. Jag ser såväl helt nya ansikten bland er som tittar in i den här tråden, jag ser gamla veteraner som – likt mig själv – har avnjutit spelserien ända sedan 2005, när Capcom gav hela västvärlden Monster Hunter Freedom till PSP och vi såg att spelet var gott och det frälste somliga av oss. Det frälste oss trots sina brister med kontrollen, trots att det inte försökte lära oss gå innan det blev dags att springa, trots att vi dog gång på gång när vi försökte bemästra våra vapen och lära oss monstrens attack- och rörelsemönster.

Oavsett varifrån ni kommer, var ni så att säga står, ska ni vara varmt välkomna och det gläder mig verkligen att se så många nya ansikten – fler än någonsin tidigare. För jag minns en tid när ingen hypade releasen av en ny del i serien, åtminstone ingen västerlänning men i ursprungslandet Japan har ju försäljningsrekorden däremot bara avlöst varandra.

Anledningen till all hype nu kring Monster Hunter World är väldigt enkel: nya tag, nya tillägg, omarbetade delar. Ett nytt, mer modernt Monster Hunter som ska tilltala en bredare publik.

Är du praktiskt taget helt ny och grön på området? Fortsätt läsa, bara scrolla vidare.

Är du tillräckligt bekant med konceptet och utförandet sedan tidigare? Se inlägg #2



Vad är då Monster Hunter World? Vad är ens Monster Hunter? Spelserien har kort och gott alltid handlat om det namnet insinuerar: att jaga monster. Du är en jägare, ditt uppdrag (plural, rent utav) är att jaga allsköns monster i den här enorma världen där flora och fauna numera utgör ett väldigt levande ekosystem. Vissa djur eller monster är väldigt måna om att skydda sitt territorium, andra bryr sig mest om sin hord, ett tredje lever kanske rent utav ensam under sanden och blir bara aggressivt om någonting högljutt stör dess slummer. Allt detta går förstås att utnyttja till ens fördel – eller råka vända till att bli en nackdel – när din karaktär springer genom de olika områdena som utgör MHW, alla med sitt eget ekosystem, och gör allt från att utföra ärenden på begäran av NPCs till att studera de olika monstren för att få viktig kunskap till din databas, eller bara fritt strosa runt och utforska området för att lära dig var man kan utvinna en viss mineral eller tillfångata en viss typ av eldfluga.



För utöver att jaga monster så har det centrala för den här franchisen alltid varit din karaktärs utrustning, såväl det man stoppat ned i sina (väldigt) rymliga fickor som bär på kroppen och håller i handen. Det finns över ett dussin olika vapen som för sig på väldigt olika sätt samt har olika toppar och dalar när det kommer till att orsaka skada, och en hel myriad av rustningar som du bär lika mycket för att helt enkelt skydda din kropp som för att aktivera diverse färdigheter och bli resistent mot bland annat eldattacker.

För att lära sig mer om just vapnen och hur de hanteras är det rekommenderat att man kikar på de officiella videopresentationerna:

Sword & Shield
Dual Blades
Great Sword
Long Sword
Hammer
Hunting Horn
Lance
Gunlance
Switch Axe
Charge Blade
Insect Glaive
Bow
Light Bowgun
Heavy Bowgun

Och oavsett om du tänker brygga en läkande dryck, konstruera en nätfälla, uppgradera ditt Long Sword eller tillverka nya armskydd så behöver du resurser för att göra detta. Plantor, honung, stenar, mineraler, ja till och med hudbitar, tänder eller eldsäckar från monstret. Det här är som sagt en väldigt central del för MH-serien och även den kanske största belöningen för att lyckas dräpa ett monster: när du tar fram din lilla kniv och karvar loss delar som går att använda till att förbättra och förnya din utrustning. Givetvis är vissa delar svårare att lyckas få tag på än andra och kan till och med ställa krav på att du skadar ett monster på ett visst vis, såsom förstör dess horn eller kapar dess svans.

Det här är också vad som driver många av oss framåt, att lägga de där 200+ timmarna på att jaga. Vi söker hela tiden efter nya utmaningar, det vill säga ett nytt monster att lyckas dräpa. För det finns alltid någonting större, farligare och svårare att besegra än det du just dräpte och om du ska kunna ta dig an dessa utmaningar behöver du bättre utrustning, och för att kunna tillverka bättre utrustning behöver du dräpa fler monster. Det hela utgör livets cirkel i MH.



Vilket osökt för mig in på storyn; drivkraften att ta sig vidare framåt för att se vad som händer härnäst, och att det faktiskt finns kontext till monsterslakten. För även om jag själv inte behöver någon kontext till det hela, det räcker med det jag just sa om att vilja ta sig an nästa monster till utmaning och att förbättra min utrustning, så är det ju många där ute som alltid undrar "vad har det här spelet att erbjuda för slags berättelse?". Här har Capcom och spelets skapare sagt att en vanlig gamer bör få ut mellan 40-50 timmar och då har man ju fortfarande ändå bara skrapat på ytan, med allt som går att göra utöver det som NPCs säger för att just storyn ska röra sig framåt. Handen på hjärtat så har storyn i tidigare delar aldrig varit vidare central eller viktig, utan mer en slags ursäkt för att ta sig ut i världen och börja dräpandet. Men den har ändå alltid funnits där och tenderar börja med hur du som nyligen anländ jägare till ett litet samhälle får höra talas om stora, stygga monster som saboterar befolkningens vardagsliv och jobb ute på fälten, i hamnen eller vad det nu kan vara.

För där finns alltid en "hubbstad" som man utgår ifrån när man beger sig iväg ut i något av de fem områden som kan utforskas som i MHW är: Ancient Forest, Wildspire Waste, Coral Highlands, Rotten Vale och en ännu ej utannonserad. Varje värld är väldigt tematiskt konsekvent när det kommer till miljön och det djurliv osv som man finner här. Genom att prata med diverse NPCs i denna hubbstad kommer man att få såväl huvuduppdrag som sidouppdrag som behöver utföras i dessa områden för att låsa upp nya uppdrag, samt då även nästa område att kunna vistas i. Vad som är huvuduppdrag och inte står numera väldigt tydligt uppspaltat i ens journal som man bär med sig.
Väl ute på ett uppdrag har man en viss tid på sig att utföra detta (och får endast dö/kollapsa ett antal gånger), till exempel då att dräpa ett specifikt monster eller samla ihop ett X antal av en alldeles särskild mineral, vartefter man får möjligheten att antingen transporteras tillbaka till hubbvärlden eller fortsätta fritt – i ett så kallat Expedition Mode.



Utöver att ta sig an både uppdrag och sidouppdrag i hubbstaden, går det nämligen också att fritt bege sig ut i ett område och spendera oändligt med tid där ute – samt även dö/kollapsa utan att det på något vis påverkar utforskandet. För Expedition Mode är just detta; en chans att utforska så mycket man vill och i och med MHW så har både möjligheterna och även förutsättningarna för att göra detta blivit så mycket bättre och mer intressanta. Din karta uppdateras nämligen i takt med att du upptäcker nya platser där det går att samla in en viss typ av flygfä, fånga fiskar, kunna utvinna järn eller bara få vila upp dig och tillaga en bit mat (ett läger) – för att buffa upp din karaktär med förmånliga effekter och statusförhöjningar. Således vill man gärna utforska ett område innan man påbörjar ett viktigt uppdrag som begränsar dig till både tid och dödsfall, för att få bättre förutsättning att avklara det. Förkunskaperna om var det till exempel finns läkande eldflugor eller paralyserande insekter kan rädda såväl ditt liv som utfallet för uppdraget. Dessutom går omgivningen att använda sig av på flera olika sätt för att såväl snabbare transportera sig från en plats till en annan, som att lura in monstren i naturliga fällor – om man bara har koll på vad som finns tillgängligt i området och var på kartan detta existerar.

Självklart är det inte bara floran och det sedvanliga djurlivet som går att utforska på det här viset utan även de större monstren, som det kan finnas upp till 3 av samtidigt i ett område. Så småningom kommer de att lämna området, antingen för att de känner sig uttråkade eller känner sig jagade till flykt, och kan då förstås "bytas ut" mot något annat.

Men även i det här spelläget går det att få tag på helt nya sidouppdrag, då områdena blir befolkade av NPCs som står och hänger lite varstans – kompletta med ett ikoniskt utropstecken ovanför sig om de har någonting att säga och önska av dig.

Expedition Mode kan påbörjas både inne från hubbstaden och (som sagt) direkt efter ett avklarat uppdrag.



Och slutligen då multiplayer; från att spela ensam till att spela med vänner och obekanta. För spelserien har alltid handlat om att jaga tillsammans, mycket mer än det handlat om att jaga ensam. För många av oss är det snarare så att allting man gör på egen hand bygger upp till att börja jaga med andra spelare. Vissa monster är helt enkelt för svåra och dryga att försöka ta ned som ensamvarg att det blir nästintill nödvändigt att söka hjälp från upp till tre andra jägare – om man nu inte bara önskar sig en rejäl utmaning, förstås.

MHW tillåter dessutom att man närsomhelst kallar in andra spelare att jaga tillsammans, via ett enkelt drop-in och drop-out system. Detta gäller alltså även mitt under ett uppdrag, så känner du att ditt tilltänkta byte ställer till med alltför stora problem för dig är det bara att sätta ut antingen en allmän förfrågan till hela communityn, eller bjuda in folk från din vännerlista – eller din "Squad".

En annan nyhet med MHW är nämligen möjligheten att skapa så kallade Squads, vilket vi skulle kunna kalla för Guilds istället; en sätt att samla upp till 50 personer under ett eget gruppnamn som också har sitt eget emblem/bannér. Medlemmar av en Squad har tillgång till sin helt egna lobby där de kan träffas för att chatta, visa upp utrustning, köra armbrytning (ett för serien ständigt återkommande litet minispel) med mera och varje Squad har även en gruppledare som kan skicka massmeddelanden till samtliga medlemmar samtidigt.
Det är fullt möjligt att tillhöra flera Squads samtidigt och närsomhelst byta vad som är ens aktiva Squad.

Vidare på ämnet "online" kommer det även att dyka upp nedladdningsbart, gratis material där vi i tidigare delar av serien framförallt har fått se diverse outfits samt utrustning som knutit an till såväl Capcoms som Nintendos andra serier, såsom Links gröna klädsel och Master Sword i Monster Hunter 4 Ultimate (3DS). Ett exempel på detta här i MHW är att ens kattkompanjon (en typ av sidekick som bistår spelaren i jakten) kan klä sig i en Mega Man-dräkt. Nya uppdrag och framförallt tidsbegränsade utmaningar kommer också att dyka upp, däribland en "Daily Challenge" som alltså förnyas dagligen och ger en trevlig liten belöning för att man dagligen återvänder till spelet och utför detta specifika uppdrag.

Tomas "ConraDargo" Engström

 

Ändrad: 29 jan 2018 10:40 av Tomas Engström, ändrad 9 gånger

! Anmälj Länk
 
 
Tomas Engström (P) 
17 jan 2018 17:27
För oss som har hängt med ett tag och så att säga är ”gammal i gamet”, är förstås den första och viktigaste frågan när en ny del släpps alltid: ”Vad är nytt?” Så här kommer en rejäl punktlista med 22 stora förändringar som är viktiga och vettiga att ha koll på inför releasen, om man nu inte redan skulle ha undersökt saken närmare:

1. Armor Skills; varje enskild rustningsdel erbjuder nu någon form av komplett färdighet, men de bättre rustningarna ger även bonus om man bygger ett komplett set. Således har det blivit lättare att aktivera färdigheter och framförallt blanda olika färdigheter med varandra, utan att det blir en matteuppgift av det hela.

2. Gunner och Blademaster delar numera samma rustning så att man inte längre behöver tänka på att välja rätt rustning från listan.

3. Det går att skräddarsy Bowguns och även Kinsects (Insect Glaive) med särskilda uppgraderingar som t.ex gör att en Bowgun laddar om snabbare.

4. Nya vapenkombos för samtliga vapen och ett träningsområde där man dels får dessa kombos utskrivna på skärmen, dels kan se sina senast gjorda knapptryckningar för att lättare hitta och memorera effektiva kombos.

5. Alla vapen skapas inte lika mycket från scratch som tidigare utan man har en basmodell som uppgraderas om och om igen. Därför kan vapnen nu även rent utav nedgraderas till vissa "checkpoints" om man ångrar sig och vill gå en annan väg i ”trädet” av uppgraderingar.

6. Man kan låta spelet hålla reda på vad som behövs till nästa vapenuppgradering, så slipper spelaren springa fram och åter mellan smeden och vildmarken för att kontrollera hur många ingredienser/delar man saknar.

7. Mantlar är en ny typ av utrustning som har en cooldown (alltså nedräkning till nästa möjliga användning). Dessa ger en väldigt stark förmåga såsom att bli helt kamouflerad, dra till sig (aggroa) alla monster, springa och vada genom vatten utan något motstånd, med mera.

8. Betydligt större kartor som nu har helt sömlösa partier istället för att vara uppdelat, så alla laddningsskärmar är alltså borttagna – förutom när man tar sig till och från ett område, förstås. Områdena i MHW är för övrigt Ancient Forest, Wildspire Waste, Coral Highlands, Rotten Vale och en som fortfarande saknar namn men har ett lava-tema.

9. Flertalet Läger per karta/område och man kan välja i vilket man vill börja utgå från, samt snabbresa mellan dem (utanför en strid). Lägren har dessutom ett fältkök så man kan numera tillaga en stärkande måltid på plats. Att helt byta utrustning är också möjligt här.

10. Expeditionsläget (Expedition Mode) gör att man kan utforska en karta så länge man själv vill, utan att bekymra sig om ett begränsat antal dödsfall eller någon klocka som tickar. Går att hoppa in i direkt efter ett slutfört uppdrag eller från "hubben". Upp till 3 stora monster kan vistas i området samtidigt när man utforskar på det här viset.

11. Kartan håller koll på var man kan t.ex samla ben eller mineraler osv – när man väl en gång har upptäckt det, så man inte ska behöva hålla lika mycket information i huvudet. Detta gör det också mer värdefullt att välja Expedition Mode och söka reda på sådan information i förväg innan man påbörjar ett uppdrag.

12. Istället för Paintballs spårar man numera monster med hjälp av fotspår och märken som de lämnat efter sig. Med tillräckligt många sådana funna "ledtrådar" dyker monstrets ikon upp på minikartan.

13. Att spåra och jaga monster ger också konkret information kring monstrets svagheter och vad man kan få ut av att t.ex karva i dess hud eller skära av svansen. Detta dyker helt enkelt upp i din databas, eller journal, som visuellt med bilder visar på svagheter och dylikt.

14. Siffror som meddelar orsakad skada talar nu om hur pass effektiva ens attacker är, men detta går att stänga av för oss som föredrar att spela ”som det alltid har varit”. Kan vara fördelsaktigt i det nya träningsområdet för att testa ett nytt vapen och mer exakt se skillnaden i skada jämfört med ett tidigare vapen.

15. Palicos är något förenklade och går inte att träna som tidigare, eller att de har olika personligheter. Endast utrustningen tycks skilja dem åt.

16. Crafting kan numera ske per automatik i takt med att man samlar på sig rätt ingredienser för det som man ställer in på auto-läge. En lista på resurser som krävs för att skapa specifika föremål (detta gäller även rustningar och vapen) kan dessutom formas av spelaren för att man med jämna mellanrum ska slippa behöva gå in på ett specifikt föremål och se vad det kräver.

17. De Whetstones man använder för att slipa sitt vapen finns nu i en oändlig uppsättning, de tar alltså aldrig slut och således behöver man inte längre tänka på att fylla på med fler av dessa.

18. Ingredienser och resurser kan plockas upp samtidigt som man rör sig, utan att ens karaktär behöver böja sig ned och stå på knä. Detsamma gäller även när man sveper drycker.

19. Online och Offline är nu praktiskt taget samma sak; man kan omedelbart hoppa in i (och även ut från) en annan spelares pågående jakt för att hjälpa till, även om ett uppdrag redan är påbörjat. Det går dels att öppna upp en specifik förfrågan till ens Vänner, dels öppna upp sig till communityn – så att vem som helst har möjlighet att se din förfrågan och hoppa in.

20. Monster interagerar väldigt mycket mer med varandra nu och är dessutom oerhört benägna att skydda sitt territorium. Detta går förstås att utnyttja till ens fördel när man lockar dem till att börja slåss med varandra, men innebär också att man behöver vara än mer försiktig än tidigare. Särskilt nu när ett område är helt öppet – så det går inte att skapa andrum och ta skydd genom att ”zona” och få en laddningsskärm.

21. Många smådjur och även faunan kan utlösa omedelbara effekter såsom läkande egenskaper eller paralyseringar, när man vidrör vid eller slår på dessa. Även detta kan förstås användas till ens fördel för att genast t.ex paralysera ett monster utan att behöva plocka fram ett specifikt föremål eller placera ut en fälla.

22. BBQ-låten är betydligt kortare för att det ska gå snabbare att grilla färdigt och kunna massproducera kött.

Tomas "ConraDargo" Engström

 

Ändrad: 17 jan 2018 18:20 av Tomas Engström, ändrad 1 gång

! Anmälj Länk
 
 
Tomas Engström (P) 
17 jan 2018 17:54
Reserverat utrymme för Squads

Tomas "ConraDargo" Engström

 
! Anmälj Länk
 
 
Tomas Engström (P) 
17 jan 2018 18:27
Senaste nytt i videoväg var att visa upp området Rotten Vale, som är nytt för franchisen:



Innan dess fick vi se det också helt nya Coral Highlands:


Tomas "ConraDargo" Engström

 
! Anmälj Länk
 
 
Redfoxe (P29) 
17 jan 2018 18:30
Jag är sugen som attan. Har fortfarande inte upplevt MH online.
Aldrig varit i en squad eller så.

Blir dock problem för mig att tima att spela med andra osv. :(

Loadings egna lilla Retro-Räv

 
! Anmälj Länk
 
 
RetroFanatic (P30) 
17 jan 2018 18:35
It's hammer time!

Nån gång i höst. Då har jag förmodligen en dator som är kraftfull nog att kräma ur alla fina detaljer ur spelet.

Det som inte dödar dig gör dig starkare. Kom tillbaka Leger!

 
! Anmälj Länk
 
 
Xeno1 (P) 
17 jan 2018 19:00
HYPE!

 
! Anmälj Länk
 
 
TheNicke (P) 
17 jan 2018 19:25
Är det inte lite med fem områden? Brukar inte MH-spelen ha fler?

Peppad för övrigt. Har bara spelat på 3ds innan och gillar inte konsolen. Så det skall bli riktigt skoj att köra till ps4.

...

 
! Anmälj Länk
 
 
Raxusprime (P28) 
17 jan 2018 19:35
Har förbokat på webhallen! Det var ju svinigt dyrt på PS Store.

nextgen

 
! Anmälj Länk
 
 
Tomas Engström (P) 
17 jan 2018 21:40
TheNicke:

Är det inte lite med fem områden? Brukar inte MH-spelen ha fler?


Färre till antalet den här gången ja, men då är ju också varje område mycket större till ytan nu och helt öppna utan laddningstider mellan några zoner :)

Större, mer detaljerade och fyllda med roligheter. Betydligt mer levande världar, så jag tycker det är helt okej med "bara" 5 eftersom de är så välgjorda.

Men självklart med en förhoppning om att något DLC innehåller ett extra område!

Raxusprime:

Det var ju svinigt dyrt på PS Store.


Det är fortfarande löjliga priser på digitala spel, ja. Här i Europa åtminstone, funderar dock faktiskt på att köpa för 60$ på amerikanska PSN. Rimligare prissatt.

Tomas "ConraDargo" Engström

 
! Anmälj Länk
 
 
Micke Johansson (P34) 
17 jan 2018 21:48
Så här ska det se ut! Grym tråd.
Ska ta och läsa igenom den ordentligt sedan. Grymt jobbat.

Yazuka - www.yazuka.net

 
! Anmälj Länk
 
 
Elin Ekberg (F26) 
17 jan 2018 21:48
Fin tråd! [love]

Jag är väldigt sugen på det här.

“I’m like a dog chasing cars. I wouldn’t know what to do if I caught one…I’d just do things

 
! Anmälj Länk
 
 
thezboson (P) 
17 jan 2018 22:23
Jag kommer nog mest spela för mig själv men hjälper gärna någon nybörjare om de undrar över något.

Tror det var mer än tio år sedan jag började spela detta, mycket tack vare communityt här på Loading.

Alltså vad tiden går. =(

 
! Anmälj Länk
 
 
FruitShaped (P29) 
17 jan 2018 22:27
Ser fram emot ett släppdatum för PC-versionen.

 
! Anmälj Länk
 
 
Nicke J (P32) 
18 jan 2018 03:21
Jag och ett par till hade nog överkägset flest timmar i Wii U versionen av MH. Tror jag hade 169 timmar på 29 dagar eller nått, i snitt, ett tag. Som jag väntat på detta.

Månaderna vi hade i den tråden gör mkg fortfarande varm, ett av mina bästa spelminnen utöver allt WoW spelande.

Sign me up för PS4, vill någon lira? - Nikkj8 @ PSN
Jag förmodar att det kirras en Loading Squad.

Bjj enthusiast, Il never give up.

 

Ändrad: 18 jan 2018 03:29 av Nicke J, ändrad 3 gånger

! Anmälj Länk
 
 
Nicke J (P32) 
18 jan 2018 06:54
Stort frågetecken kring exeditionslöget dock.

Vad är poängen att spela utanför det överhuvudtaget?
Post campaign dvs

Bjj enthusiast, Il never give up.

 

Ändrad: 18 jan 2018 07:05 av Nicke J, ändrad 1 gång

! Anmälj Länk
 
 
Tomas Engström (P) 
18 jan 2018 08:16
Nicke J:

Vad är poängen att spela utanför det överhuvudtaget?


Gjorde du verkligen aldrig något av detta i MH3U? Att springa runt i världen utan några krav som ställs på en är ju ett måste early game för att ladda upp med resurser, imo. Särskilt nu när man än en gång har plockat bort farmen som annars på ett väldigt enkelt, passivt sätt gav många av dessa resurser.

Och om vi nu bortser från det så nödvändiga resurssamlandet så finns det en ännu större poäng med det här i MHW: att samla information.

Detta handlar då, som sagt, inte enbart om exakt var man hittar olika typer av resurser - vars exakta platser numera sparas på ens karta - utan också de olika lägren. För det finns ju nu ett stort antal läger per område och de går dels att snabbt transportera sig mellan, dels utgör dem en utgångspunkt för när man hoppar in i området. Med så enormt mycket större yta att röra sig på i MHW kommer dessa att vara väldigt praktiska att finna så många som möjligt av.

Därtill har vi även det nya sättet att samla in info kring monstren och dess svagheter samt vad som går att utvinna från dem, och vilka delar som kan krossas eller kapas av. Men också att lära känna sin omgivning eftersom den mer än någonsin tidigare går att manipulera och utnyttja till ens fördel.

Slutligen för att dina hjälpande eldflugor (som kallas Scoutflies) snabbare ska kunna stiga i nivå och därmed bli mer effektiva på att t.ex spåra monster eller upptäcka resurser i området med mera.

Edit: Jag tror ärligt att även "post campaign" så kommer man fortfarande se mycket nöje i att utforska områdena på det här fria viset, samt tillsammans med sin Squad och sina vänner kunna planera och diskutera taktik där man drar omgivningen till nytta. Speciellt för oss veteraner som förmodligen snabbt bränner igenom kampanjen och säkert har mycket kvar att göra vad gäller att förbättra sina eldflugor, samla in info kring monster och bara allmänt dräpa monster som dyker upp i området under det här spelläget.

Tomas "ConraDargo" Engström

 

Ändrad: 18 jan 2018 08:19 av Tomas Engström, ändrad 2 gånger

! Anmälj Länk
 
 
Nicke J (P32) 
18 jan 2018 08:25
Finns säkert en poäng i det, men vägen fram kommer alltid vara den effektivaste framför den mest tidskrävande - återstår att se. Jag minns faktiskt inte att vi lade aå mycket tid på att scouta områden etc.

Bjj enthusiast, Il never give up.

 
! Anmälj Länk
 
 
Tomas Engström (P) 
18 jan 2018 12:14


En bra och väldigt rolig intervju som jag tror många kan ha missat, där mycket blir besvarat ^^

Typiskt att det verkligen inte går att stänga av Scoutflies...Ska försöka vänja mig vid dem men det kändes svårt i betan. Förmodligen blir det så att jag låter dem spåra resurser istället för monster, så hoppas jag att de är mindre störande på det viset.

Tomas "ConraDargo" Engström

 
! Anmälj Länk
 
 
monsun (P28) 
18 jan 2018 13:41
Riktigt bra tråd!
Vill passa på att tipsa om gruppen Monster Hunter Sverige. Finns både en facebook grupp samt en Discord kanal.

https://www.facebook.com/groups/1383361415245896/

https://discord.gg/6JwVPEq

 
! Anmälj Länk
 
 
Nicke J (P32) 
18 jan 2018 14:03
Discord är ju dock fett mögigt när man spelar på PS4?
Eller ska man sitta med laptopen brevid och två headsets? -_-

No hate, men föredrar personligen PSN när man gibbar konsol

Bjj enthusiast, Il never give up.

 

Ändrad: 18 jan 2018 14:08 av Nicke J, ändrad 1 gång

! Anmälj Länk
 
 
Wiuziq (P28) 
18 jan 2018 14:36
Snart en vecka kvar!
Jag hoppas att en kollega vill jobba för mig den fredagen så jag kan nöta en del, jobbar dessvärre helgen!

Har börjat spela lite MH4U på min 3DS för att komma in i världen igen!

What seems to be the officer, problem?

 
! Anmälj Länk
 
 
RetroFanatic (P30) 
18 jan 2018 14:47
Wiuziq:

Snart en vecka kvar!


Nästan ett år kvar. [cry]

Det som inte dödar dig gör dig starkare. Kom tillbaka Leger!

 
! Anmälj Länk
 
 
Sarato (P30) 
18 jan 2018 14:49
RetroFanatic:

Nästan ett år kvar.


PC-spelare?

Ah! Life giving water! Nectar of the gods!

 
! Anmälj Länk
 
 
RetroFanatic (P30) 
18 jan 2018 14:51
Sarato:

PC-spelare?


Har ju ingen PS4 så...[cute]

Det som inte dödar dig gör dig starkare. Kom tillbaka Leger!

 
! Anmälj Länk
 
Tillbaka till forumet | Tillbaka till Multi | Till toppen 1 2 3 4 5 ... 22 | nästa | sista

Du måste vara registrerad användare och inloggad för att kunna skriva i forumet.