Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!
Forum   Spel   Multi   + Ny diskussion
Till botten första | 1 2

EA har lärt sig av kontroversen runt Star Wars Battlefront 2

skapad 16 apr 2018 13:39 | svar 28 st | visats 226 ggr

 
Aerie (P30) 
18 apr 2018 20:37
Aleksandar Buntic:

Låter inte ologiskt och faller väl rätt bra med EAs strategi för att spendera mindre pengar på spelutveckling och dra in mer pengar totalt, speciellt på mikrotransaktioner.


Jag älskar Mass Effect 3 (ja hela serien osv). Har spelat om det ett flertal gånger, men är långt ifrån blind från dess problem.
Det är så mycket som trimmades ner. Utvecklarna hade drygt 1 1/2 till 2 år på sig för att dra ihop det största spelet i serien.
Hela sektioner, borttagna dialog-träd till favör för de där "spontana konversationerna (som jag gillar iof), musik som återanvänds i absurdum, slopandet av fordon & därmed utforskning, återanvändning av diverse assets och så vidare.

Folk ensidigt klagade lite väl mycket på slutet tyckte jag. Kändes som man kunde se att slutscenen skulle bli densamma oavsett redan långt innan. För det mesta genom hela spelet fick vi slut som inte kunde påverka det minsta (med undantag för tuchanka & rannoch), hur kommer det då sig att man förväntade sig att slut-scenen skulle vara annorlunda?

ME3 var ju heller inte det enda EA hade det (tänkta, 2011) året. Dragon Age 2 och The old republic var där också för den stackars studion. DA Origins fick t ex 5 år på sig, DA2 1 1/2 år i utveckling. Gissa hur resultatet blir?

Keep calm & respawn

 

Ändrad: 18 apr 2018 21:00 av Aerie, ändrad 2 gånger

! Anmälj Länk
 
 
Redfoxe (P29) 
18 apr 2018 21:00
Aerie:

DA Origins fick t ex 5 år på sig, DA2 1 1/2 år i utveckling. Gissa hur resultatet blir?


Det var såpass?
Inte undra på hur tunt tvåan kändes då.

Loadings egna lilla Retro-Räv

 
! Anmälj Länk
 
 
Aaron Vesterberg Ringhög (P34) 
18 apr 2018 23:12
Aerie:

EA ska ha skit för att de planeringen de gav bioware.


Aleksandar Buntic:

Låter inte ologiskt och faller väl rätt bra med EAs strategi för att spendera mindre pengar på spelutveckling och dra in mer pengar totalt, speciellt på mikrotransaktioner.


Läste denna. En artikel om Bioware-anställda som menar att Bioware hade gått under om inte EA hjälpte dem upp på fötter. Sen pratar de om hur EA inte alls tvingar sina affärsmodeller på utvecklarna utan då, enligt de här personerna, snarare låter "visionen ha sin gång".

Ger definitivt uttryck för gråzoner kring mångas uppfattning kring hur EA bemöter sina studios. Kanske är det annorlunda från studio till studio, men fortfarande. Kommer från folk som arbetat på Bioware.

Sen kan saker ha förändrats med åren också.

Aaron

 
! Anmälj Länk
 
 
Aleksandar Buntic (P25) 
19 apr 2018 00:17
Aaron Vesterberg Ringhög:

Sen pratar de om hur EA inte alls tvingar sina affärsmodeller på utvecklarna utan då, enligt de här personerna, snarare låter "visionen ha sin gång".


Står inte direkt något om specifikt affärsmodeller, mer om att spelskaparna är fria att jobba med sin vision och kan ta risker. Och jag menar vad kan de egentligen säga i den situationen? De skulle aldrig kunna säga motsatsen (nu säger jag inte att så är fallet) eftersom de jobbar för EA.

Aaron Vesterberg Ringhög:

Läste denna. En artikel om Bioware-anställda som menar att Bioware hade gått under om inte EA hjälpte dem upp på fötter.


Har läst en annan artikel om det (läste denna också) och ja, det står inte så mycket förutom "Bioware hade gått under utan EA" och det stämmer säkerligen. Tvivlar jag inte en sekund på. Dock säger det inte mycket mer eller missar jag något? EA är ju uppenbarligen inte samma företag idag som de var då heller. EA producerade ju faktiskt spel på den tiden, innan deras skifte med färre spel och större fokus på MTX. Då var det främst sportspelen som hade den modellen.

 

Ändrad: 19 apr 2018 00:19 av Aleksandar Buntic, ändrad 1 gång

! Anmälj Länk
 
Tillbaka till forumet | Tillbaka till Multi | Till toppenförsta | 1 2

Du måste vara registrerad användare och inloggad för att kunna skriva i forumet.