Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Silicon Knights arbetar på något vi vill ha

Förutom bråket med Epic Games (för flera år sedan stämde Silicon Knights stämde Epic Games och hävdade att den Unreal Engine-motor de köpte av Epic var ofullständig) arbetar Silicon Knights med något nytt.


I en intervju med Games Industry berättar Denis Dyack att de arbetar med ett spel till nästa generation.


"Vi arbetar med ett varumärke som är vårt mest efterfrågade", berättar han. "Vi är ett mindre företag idag, vi har gått tillbaka till våra rötter, och jag ser verkligen fram emot att få kunna berätta mer om spelet", fortsätter han.


Alla som hoppas på att det han menar är att Silicon Knights arbetar på ett nytt Eternal Darkness räcker upp en hand.

Oskar Skog26 mar 2012Visningar: 1270 

Taggar: Silicon Knight, Dennis Dyack, Eternal Darkness, Epic Games, Too Human

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Robin Grahm26 mar 2012q

Oskar Skog:

nytt Eternal Darkness räcker upp en hand.


\o

konrad26 mar 2012q

Vinkar för fullt!

the_killer26 mar 2012q

Det måste vara Eternal Darkness. Kan inte vara mycket annat. Kanske har de äntligen fattat att deras konstiga X-Men spel och Too Human inte funkar och går tillbaka till nåt som folk vill ha. :)

Synd bara med att Nintendo fortfarande har patent på sanity effekterna om jag inte minns fel.... Wii-exklusivt, kanske?

Oskar Skog26 mar 2012q

the_killer:

Wii-exklusivt, kanske?


Wii U, till och med.

Eldin_26 mar 2012q

.o/

Oskar Skog:

Wii U, till och med.


Men har inte SK varit Microsoft-ägda sedan efter Eternal Darkness nån gång? Kanske bara har fått för mig det. Kommer bli riktigt intressant alla fall. Eftersom HetaHarriet saknar det gamla Resident Evil så får han kanske lite survivol horror snart alla fall [bigsmile] Och det behövs.

....Om inte SK strular till det och lägger till maskingevär och dudebros. Får inte hända.

Oskar Skog26 mar 2012q

Eldin_:

Men har inte SK varit Microsoft-ägda sedan efter Eternal Darkness nån gång?


Nä, dom var bara partners för Too Human-"trilogin".

LizZiGicLae26 mar 2012q

the_killer:

Synd bara med att Nintendo fortfarande har patent på sanity effekterna om jag inte minns fel


Kan man ha patent på en gameplay-gimmick? Låter lika rimligt som att ha patent på att man ska kunna gå upp i level i ett RPG.

Finns ju ett antal skräckspel som har använt sig av en sanity-mätare sedan Eternal Darkness dock.

Redfoxe26 mar 2012q

Tänkte först skriva att jag vill ha ett nytt Blood Omen.

Sen kom jag på att dom "bara" gjorde första spelet.

Men visst. Ja tack till ett nytt ED :).
Men det blir antagligen Too Human 2 bara för att trolla oss.

Robin Grahm26 mar 2012q

Redfoxe:

Tänkte först skriva att jag vill ha ett nytt Blood Omen.


Det är redan bekräftat att det ska komma.

Oskar Skog26 mar 2012q

obin_gam:

Det är redan bekräftat att det ska komma.


Är väl fortfarande bara ett rykte, egentligen?

Tomas Engström26 mar 2012q

\o

Daniel Eyre26 mar 2012q

Det kan ju bara vara Eternal Darkness. Underbara nyheter enligt mig. Originalspelet är smaklöst och klumpigt som fan, men samtidigt otroligt unikt och häftigt. Ett av de mest minnesvärda av alla Gamecube-spel, vilket säger en hel del. Och jag tror också att återgången till en mindre studio bara är bra i detta fall. Silicon Knights tycks jobba bäst när de håller ambitionerna om den där utopiska trippel A-titeln i schack. Too Human, liksom.

King_of_Popcorn26 mar 2012q

Oskar Skog:

Silicon Knights arbetar på något vi vill ha


Ett bra spel? Vart lite mörkt från deras sida.

Kasper här26 mar 2012q

Var too human så dåligt?

Robin Grahm26 mar 2012q

Oskar Skog:

Är väl fortfarande bara ett rykte, egentligen?


mjo, men jag skulle bli mäkta förvånad om det inte blir så.

no.1326 mar 2012q

Ja, ge mig Eternal Darkness! Älskade att befinna mig i olika tidsperioder, fantastiskt när man är lite av en historianörd.

Daniel Eyre26 mar 2012q

Kasper här:

Var too human så dåligt?


Det var ju faktiskt det. Ett enformigt, pretentiöst praktfiasko med fullständigt vidrig art direction och fantastiskt sömnig mekanik redan vid release.

Kasper här26 mar 2012q

Daniel Eyre:

Ett enformigt, pretentiöst praktfiasko med fullständigt vidrig art direction och fantastiskt sömnig mekanik redan vid release.


Trist, hade tänkte ge det en chans någon gång men nu blev jag jävligt osugen.

the_killer26 mar 2012q

LizZiGicLae:

Kan man ha patent på en gameplay-gimmick? Låter lika rimligt som att ha patent på att man ska kunna gå upp i level i ett RPG.


Jodå, visst är det sant att Nintendo tog patent på sanity-effekter och det var just det som gav upphov till en del sneda ögonbryn. Ganska bisarrt, kan jag hålla med om.

Sedan är jag inte lika insatt i hur länge ett sådant patent gäller och hur detaljerat det faktiskt är. Kanske är det inte ens aktuellt längre.

Robin Grahm26 mar 2012q

Kasper här:

Trist, hade tänkte ge det en chans någon gång men nu blev jag jävligt osugen.


lol, enda som tycker det är ett dåligt spel är de som trodde det skulle vara något annat än en dungeon crawler.

Jag älskar Too Human, det är Diablo satt i ett futuristisk/neo-medieval Asgård. Låter det intressant tycker jag du ska testa.

Daniel Eyre26 mar 2012q

obin_gam:

lol, enda som tycker det är ett dåligt spel är de som trodde det skulle vara något annat än en dungeon crawler.


Håller inte alls med dig här. Jag hade noll förväntningar på spelet, betalade inte ett öre för det och tyckte ändå att det var riktigt sunkigt. Karaktärsdesignen och den övergripande estetiken är så pass fula och smaklösa att det drar ner hela spelet för mig, och trots att jag älskar loot-baserade spel drog den biten inte tag i mig heller. Tillsätt en teoretiskt riktigt intressant men i praktiken sövande opersonlig cybertolkning av asatron, och vi har enligt mig ett ytterst potent recept på ett skräpspel.

Kasper här:

Trist, hade tänkte ge det en chans någon gång men nu blev jag jävligt osugen.


Well, verkar ju onekligen finnas en och annan som tycker annorlunda. Så absolut, prova det själv och se.

Kasper här26 mar 2012q

Daniel Eyre:

Well, verkar ju onekligen finnas en och annan som tycker annorlunda. Så absolut, prova det själv och se.


Nej så fan heller, nu får det vara!
Du har ju vart faktiskt varit recensent.
Ser inte direkt kul ut.

Daniel Eyre26 mar 2012q

Kasper här:

u har ju vart faktiskt varit recensent.


Fast alla är vi väl recensenter! Recenserar livet på daglig basis, gör vi ju, och... Dold text: Too Human är verkligen inte kul.

Kasper här26 mar 2012q

Daniel Eyre:

Fast alla är vi väl recensenter! Recenserar livet på daglig basis, gör vi ju, och..


Men du är ju proffstyckare.[smile] Jaja Något too human blir det inte.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.