Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Kampanjen för Outcast HD misslyckas

Förra sommaren fick vi reda på att Yann Robert, Franck Sauer och Yves Grolet på Appeal hade köpt tillbaka rättigheterna till Outcast från Atari.


För en tid sedan startade de en kampanj på Kickstarter för Outcast Reboot HD.


Kampanjen är nu inne på den sista dagen, men nu erkänner utvecklarna att de inte kommer att lyckas samla in den efterfrågade summan.


De har fått in 253 000 dollar men målet har varit att nå 600 000 dollar.


Det kommer inte att hända.


De berättar att de har gjort en hel del misstag i den här kampanjen men vad som händer nu är oklart. 


"Det här projektet förtjänar att förvekligas", skriver man.

Oskar Skog 7 maj 2014Visningar: 1466 

Taggar: Outcast, Appeal, datorer, Cutter Slade

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Joakim Kilman 7 maj 2014q

Ring Notch.

GeckoYamori 7 maj 2014q

Jag tror inte de gjorde tillräckligt för att övertyga folk att det vore värt att spela en halvremake över orginalet. Sen har jag hört att det är klurigare för européer att donera till Kickstarter projekt än i USA. Och Outcast släpptes aldrig ens i USA såvitt jag vet, så målgruppen blir framförallt europeisk.

Frizzy 7 maj 2014q

GeckoYamori:

klurigare


?

Daniel Eyre 7 maj 2014q

Tråkigt. Jag fick aldrig chansen att spela Outcast när det var nytt, men har alltid varit lite sugen på det. Jag hade gladeligen köpt detta spel.

lonian 7 maj 2014q

Det som visades upp såg inte vidare kul ut.

Dennis Bosäter 7 maj 2014q

Äsch, så länge kampanjen för Shaq Fu lyckades spelar det ingen roll.

Schizo_Deluxe 7 maj 2014q

Otroligt lätt att donera även om man bor i Sverige. Synd att de inte nådde upp till målen, hade varit skoj att se det på ps4 :)

ade182 8 maj 2014q

Kan hålla med om att det är mer onödigt än det behöver vara för att backa något på kickstarter, jävla amazon-konto...

Bjork11 maj 2014q

Man vill ju ändå få Outcast 2! Inte någon trött remake.

Dadel11 maj 2014q

Bra att de lägger upp deras självkritiska kommentarer så att andra kickstartare kan lära sig

Sure we made some mistakes..
We should have set a lower initial goal from the beginning, include more platforms, provide more attractive and more professional videos, lower the next-gen console stretch goal, post more updates with more attractive content, properly plan these updates in advance to free our time for promoting the campaign. We should have better explain the key features of the game and the high quality values of this remake compared to the original, do not mix old gen gameplay with new gen rendering, and ultimately, we should have shown a gameplay demo with the new characters or at least a representative trailer. Unfortunately we didn't have enough assets to produce a trailer due to tight financing and we expected this funding to really "kickstart" the project.

I think we made a wrong assumption from the start, thinking that the original game could be our “draft prototype” and let people imagine how good the game could be just by showing the first glimpse of the environment in HD and a list of improvements, while asking folks to trust us based on the experience of the team. Part of that, is of course due to a lack of upfront financing which also forced us to rush the campaign. I really hope that we’ll be able to sort this point for the next step.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.