Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Nu har vi ett datum för Crash Bandicoot N Sane Trilogy

Under Playstation Experience förra året visade Sony och Activision upp remastern av Crash Bandicoot till PS4.


Den här samlingen innehåller de tre första spelen och heter Crash Bandicoot N Sane Trilogy.


Nu har Activision bekräftat ett datum för spelet.


Crash Bandicoot N Sane Trilogy ska släppas till PS4 den 30 juni och det kommer att kosta 40 dollar.


Samlingen kommer också ha stöd för PS4 Pro.


Här är en ny trailer.


Oskar Skog16 feb 2017Visningar: 1088 

Taggar: crash bandicoot, Sony, Naughty Dog, Activision

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Magnus Virdeborn16 feb 2017q

Blir lätt ett köp! Hoppas det leder till något liknande med en Spyro Trilogy!

Oskar Skog16 feb 2017q

KenRyushadouken16 feb 2017q

Sommar spelet [love]

tratt16 feb 2017q

NOICE!

Lindberg16 feb 2017q

Tekken 7, Crash Bandicoot och WipEout kommer alla ut under sommaren. Nostalgisommar!

BigBozz16 feb 2017q

Dag 1

Daniel John Johnsson16 feb 2017q

Magnus Virdeborn:

Hoppas det leder till något liknande med en Spyro Trilogy!


Med insomniac vid rodret, hade varit drömmen.

Scapula16 feb 2017q

Givet köp och tidigare release än jag trott. Blir fint till regniga sommardagar.

Apelsinapelsin16 feb 2017q

Sorry, jag gillar 3D-plattformare, och jag kan förstå nostalgin bakom detta om ni spelade det som yngre... men gameplayet tilltalar mig NOLL. Att ständigt ha en låst kamera bakom sig samtidigt som man håller på och hoppar omkring i en 3D-plattformare ser bara föråldrat ut. De borde verkligen ha gjort ett helt nytt spel och moderniserat hela serien (vilket förmodligen 99 % egentligen ville från början). Men de valde den lätta/fega vägen.

Daniel Eyre16 feb 2017q

Apelsinapelsin:

Att ständigt ha en låst kamera bakom sig samtidigt som man håller på och hoppar omkring i en 3D-plattformare ser bara föråldrat ut.


Jag förstår din inställning – om du aldrig spelat Crash förut. Säga vad man vill om spelserien, men originaltrilogin är extremt tydligt anpassad till just det låsta perspektivet och skulle aldrig någonsin tjänat ett dugg på fri kamera. Att jämföra spelen med mer friare 3D-plattformsspel enligt SM64-mallen är som att jämföra 2D-fightingspel med 3D-diton. Alltså komplett onödigt.

Kalle Andersson16 feb 2017q

Åh, bra Naughty Dog-spel. Sådana var det längesen man spelade. Dag 1.

Redfoxe16 feb 2017q

En dag efter jag fyllt år :D

Apelsinapelsin16 feb 2017q

Daniel Eyre:

och skulle aldrig någonsin tjänat ett dugg på fri kamera. Att jämföra spelen med mer friare 3D-plattformsspel enligt SM64-mallen är som att jämföra 2D-fightingspel med 3D-diton. Alltså komplett onödigt.


Det var just därför som jag skrev att de borde ha gjort ett helt nytt spel istället för att pilla på de redan existerande äldre spelen, för just som du säger... det hade inte funkat alls.

mr_christer16 feb 2017q

Hmm, jag tycker det ser ut som dom gjort hans karakteristiska dans mer barnvänlig. Tagit bort luftjuckandet mot att det ska se ut som han gör en moonwalk istället.

Delacroix16 feb 2017q

Jag vet inte, fastnade aldrig för Crash back in the days och kommer nog inte göra det den här gången heller.

Jävligt överskattat om jag ska vara ärlig?

Vlaid16 feb 2017q

Detta var en serie jag missade, andra spelet (tror jag) var dock det som introducerade mig till Dual Shock för första gången. Massiv inlevelse när man åkte jetski. Länge velat spela dem här spelen, men jag vill nästan spela originalen egentligen... Självklart köp om dem ingår.

Tobias Söderlund16 feb 2017q

Är egentligen mer intresserad av originalen, men tycker dessa uppdateringar ser väldigt trevliga ut.

Finns få liknande spel vilket motiverar det speciella perspektivet än mer. På rak arm kan jag endast komma på mediokra Quack Attack och underbara, supermysiga och snorsvåra Super Magnetic Neo.

Spelat Crash-trilogin på tok för lite för att säga något av relevans kring spelen ifråga. Men konceptuellt köper jag dem rakt upp och ned.

Daniel Eyre17 feb 2017q

Apelsinapelsin:

Det var just därför som jag skrev att de borde ha gjort ett helt nytt spel istället för att pilla på de redan existerande äldre spelen, för just som du säger... det hade inte funkat alls.


Ah, okej, misstolkade ditt inlägg ser jag. Men jag tycker nog ändå att den ursprungliga trilogin har meriter nog att motivera ett (faktiskt rätt ambitiöst) återsläpp såhär tjugotalet år senare. Spelen får mycket skit för att karaktärsdesignen är usel, osv., vilket är helt på sin plats. Men de är faktiskt riktigt smart designade på sina ställen. Åtminstone tvåan och trean.

Apelsinapelsin17 feb 2017q

Daniel Eyre:

Men de är faktiskt riktigt smart designade på sina ställen. Åtminstone tvåan och trean.


Varför då inte bara ta dessa starka och smarta design-val från originalspelen (som dessutom många idag förmodligen inte lär ha kvar i minnet vid det här laget på grund av spelens höga ålder) och pressa in dessa i ett helt nytt och modernt spel, som dessutom hoppar över alla missar som originalspelen hade?

Folk har ju dessutom bönat och bett om ett nytt Crash-spel i evigheter av vad jag vet? Hade nog genererat betydligt mer hype med ett helt nytt modernt spel (och dessutom lockat nya spelare), nu blev det "bara" remakes istället vilket förmodligen gjorde många någorlunda besvikna inledningsvis även om de samtidigt blev glada att få någonting över huvud taget (remakes är bättre än ingenting trots allt). Detta lär förmodligen främst nostalgiker gå och köpa.

Och om de gör en riktig uppföljare senare om ett par år eller så, så kommer folk inte bli lika hypade längre och överraskningsfaktorn inte så värst stor. Så tyckte att det här var ett riktigt rejält osmart drag av dem. Ren dumhet skulle jag vilja säga.

Aynez17 feb 2017q

Kalle Andersson:

Åh, bra Naughty Dog-spel. Sådana var det längesen man spelade


2edgy4me

Rom Raptor17 feb 2017q

Ser väldigt mycket fram emot dessa remakes. Är glad att vi inte får någon ny öppen värld istället.

Joe E Tata17 feb 2017q

Apelsinapelsin:

De borde verkligen ha gjort ett helt nytt spel och moderniserat hela serien


Finns det inte redan det? Jag är inte Crashexpert men kom det inte mer 3D-varianter sedan som inte var vidare uppskattat. Och dessa uppenbarligen sämre spel gjorde fansen mer sugna på originalen? Och det är därför det kommer remakes istället för reboot?

NicolausCamp17 feb 2017q

Och folk säger att det vurmas alldeles för mycket om Nintendo på det här forumet. Det är ju egentligen ingenting jämfört med Naughty Dog, vilket det här till synes bekräftar.
Jag har spelat igenom Crash-spelen, alltså 1-3, under den tiden då de begav sig, men jag har verkligen inte sett storheten i dem. Ganska medelmåttiga plattformare egentligen som bara skrek av desperation från Sonys sida som ville ha en "maskot" till varje pris.
Jaja, kul för de som gillar spelen iaf...

Daniel Eyre17 feb 2017q

Apelsinapelsin:

och pressa in dessa i ett helt nytt och modernt spel, som dessutom hoppar över alla missar som originalspelen hade?


Alltså, jag är inget extremt fan av Crash Bandicoot-spelen :) Jag menar bara att de gamla spelen faktiskt har meriter, som många garanterat lätt bortser från eller inte ens känner till. De är inga 10/10-spel direkt. Jag skulle dock ärligt talat tro att denna typ av remake är helt rätt väg att gå. Att skapa ett helt nytt, kanske öppnare spel från grunden är en investering som helt enkelt inte känns särskilt smart. Varumärket har ett par gamla hardcorefans men ABSOLUT inte många nog att säkra succén för ett sådant projekt. Att återsläppa originaltrilogin är mycket bättre för att mäta intresset, och att göra det i rätt fina remakes som dessa känns som en alldeles lagom prioritering enligt mig. Kanske inte det mest upphetsande, men väldigt rimlig.

NicolausCamp:

Det är ju egentligen ingenting jämfört med Naughty Dog, vilket det här till synes bekräftar.


Fast att vurma för Naughty Dog är ju knappast särskilt konstigt. Ett av spelvärldens överlag mest solida utvecklare, som hållit fanan grymt högt hela vägen sedan slutet av 90-talet. Tycka vad man vill om Uncharted-spelens ytlighet (det enda man någonsin skulle kunna anklaga moderna Naughty Dog för att göra "fel"), men uppskattar man inte detta företag efter att ha spelat grejer som The Last of Us, Uncharted 4 och Jak-spelen back in the day, då gillar man väl knappt tv-spel överhuvudtaget.

NicolausCamp17 feb 2017q

Daniel Eyre:

då gillar man väl knappt tv-spel överhuvudtaget.


Jag gillade The Last of Us, som jag spelade igenom förra månaden, trots en del stora brister, men i övrigt känns studion som en axelryckning för min del. Skyhöga produktionsvärden, visst, men det krävs mer än så för att göra bra spel, och när själva spelmekaniken och spelbarheten håller den klass den gör så ser jag inte alls storheten. För att förtydliga alltså, deras spel är för mig helt okej tidsfördriv, men inte mycket mer. Men jag inser ju att jag tillhör minoriteten också.

Daniel Eyre17 feb 2017q

NicolausCamp:

och när själva spelmekaniken och spelbarheten håller den klass den gör så ser jag inte alls storheten.


Jag har såklart full respekt för att du inte avgudar företaget, men... alltså, du lirade igenom TLOU, ja? Personligen tycker jag att just gameplayet och mekaniken i det spelet är smått fantastisk, bra mycket mer indragande än själva storyn och så. Så länge man spelar på högre svårighetsgrader det vill säga, där bokstavligt talat varje kula räknas. Det är enormt nervigt och jag tycker att det finns en tyngd i spelet som saknas i många andra.

NicolausCamp17 feb 2017q

Daniel Eyre:

du lirade igenom TLOU, ja?


Ja, och det är definitivt deras bästa spel av de jag kört, och ger mig lite av en fingervisning om den storhet som folk verkar se. Jag spelade på Normal och fann en ganska väl avvägd svårighetsgrad för egen del. Fanns mycket att gilla i det, framförallt sett till handling och "säsongsberättandet" som kom som en rejäl överraskning. Ellie och Joels vänskap som byggs upp med tiden känns naturlig, och "skurkarna" är ju faktiskt ganska nyanserade de också, och det där slutet var lite som en kniv i hjärtat.
Men alltså, jag tycker att spelet helt klart "overstayed its welcome" så att säga. Flera partier drog ut på tiden alldeles för länge, och jag hade helt klart hellre sett att de klippt ner spelet med 3-4 timmar, för det blev ensidigt, monotont och faktiskt lite trist där mot slutet. Sedan kom jag aldrig riktigt överens med kontrollen heller, vilket varit ett problem för mig i Uncharted också. Det känns inte responsivt och precist nog, utan lite väl flytande, vilket skapar mer irritation än äkta utmaning. Den där nervositeten kände jag inte heller av i den omfattning jag hade räknat med, framförallt om en jämför med Resident Evil 7 som jag precis körde igenom. Där satt jag som på nålar genom större delen av spelet, och det var precis lagom långt också.
Men som sagt, TLoU är helt klart ett väldigt bra spel. Jag ser bara inte det helt perfekta verket i det som så många andra verkar göra.

Daniel Eyre17 feb 2017q

NicolausCamp:

Flera partier drog ut på tiden alldeles för länge, och jag hade helt klart hellre sett att de klippt ner spelet med 3-4 timmar, för det blev ensidigt, monotont och faktiskt lite trist där mot slutet.


Det här kan jag absolut respektera, även om jag nog snarare tycker att längden bidrar till känslan av en faktisk resa, en lång färd, som ju är själva navet i spelets berättelse och berättande. Men jag köper att visa sektioner kanske kunde kortats lite ändå.

NicolausCamp:

Sedan kom jag aldrig riktigt överens med kontrollen heller, vilket varit ett problem för mig i Uncharted också.


Även här förstår jag nog vad du menar – deras spel vill ofta emulera fysisk tyngd och rörelsemängd och även om jag tycker att det oftast funkar riktigt bra i just TLOU är gameplayet förstås inte i närheten av de allra tightaste actionspelen där varje litet knapptryck resulterar i ögonblicklig, ultraprecis feedback. Jag tycker inte att det sänker spelet alls, snarare tvärtom. Men jag fattar vad du menar. I tidigare Uncharted-spel är dessa "problem" hursomhelst betydligt tydligare, vilket irriterar även mig.

NicolausCamp17 feb 2017q

Daniel Eyre:

Men jag köper att visa sektioner kanske kunde kortats lite ändå.


Just när Ellie stup i kvarten påpekar att "Där är bron, vi kommer närmre!", och så fortsätter det, och du kryper liksom liiiiiite, liiiiite närmre för varje gång det yttras. Jag förstår att många säkert är superglada över att världen realiseras på det viset, men för min del kändes det mer som en pärs än något annat.

Daniel Eyre:

deras spel vill ofta emulera fysisk tyngd och rörelsemängd och även om jag tycker att det oftast funkar riktigt bra i just TLOU är gameplayet förstås inte i närheten av de allra tightaste actionspelen där varje litet knapptryck resulterar i ögonblicklig, ultraprecis feedback.


Lite så ja, och jag förväntar mig egentligen inte att alla spel ska vara Doom, så att säga, men om vi jämför Uncharted med exempelvis Max Payne 3 eller de två senaste Tomb Raider-spelen. Där anser jag att de verkligen lyckades ge karaktärerna tyngd MEN ändå inte kompromissade med spelbarheten och rörligheten, och där kontrollen verkligen kändes tight, och Naughty Dog har för mig aldrig riktigt hittat den balansen.

Kalle Andersson17 feb 2017q

Aynez:

2edgy4me


TLoU och Uncharted är spelvärdens motsvarighet till Nyckeln till frihet.

Apelsinapelsin17 feb 2017q

Joe E Tata:

Finns det inte redan det? Jag är inte Crashexpert


Inte jag heller, aldrig ägt ett Crash-spel lol. Och jo du har rätt, kom ett spel senare som var mer "open world", men när jag kollar en liten review av det... verkar spelet lida av kameraproblem och backtracking.

Daniel Eyre:

Att skapa ett helt nytt, kanske öppnare spel från grunden är en investering som helt enkelt inte känns särskilt smart. Varumärket har ett par gamla hardcorefans men ABSOLUT inte många nog att säkra succén för ett sådant projekt.


Karaktären är bevisligen omtyckt av många, så varför inte bara ta det som gjorde originalspelen roliga, och implementera det i en modernare tappning? Okej jag fattar folk ogillade backtracking i det nyaste spelet... i så fall... hoppa helt över backtracking-momenten? Fixa kameran. Hur svårt kan det egentligen vara? Om det kom ut ett nytt crash som var precis som Super Mario Galaxy 2 eller Super Mario 3D World så tror jag att många skulle bli peppade. Det behövs risktagande. På samma sätt måste Nintendo VÅGA att ge oss ett riktigt ambitiöst Metroid (trots pissiga historiska försäljningssiffror), det blir liksom en ond cirkel in i absurdum annars.

Vi behöver heller verkligen inte ha ett sådant svartvitt tänk här: "antingen fruktansvärt utdaterad gameplay med en låst kamera bakom karaktären i en 3D-miljö ELLER totalt open world med backtracking.. nej det finns faktiskt väldigt många mellanting här, och det krävs lite analys.

Aynez17 feb 2017q

Kalle Andersson:

TLoU och Uncharted är spelvärdens motsvarighet till Nyckeln till frihet.


Hahahaha and the edgyness continues :D

NicolausCamp17 feb 2017q

Aynez:

Hahahaha and the edgyness continues :D


Yay! Let's make fun of everyone that doesn't agree with me! [rolleyes]

Robert Larsson17 feb 2017q

Ordet N Sane ger mig magsår.

NicolausCamp17 feb 2017q

Robert Larsson:

Ordet N Sane ger mig magsår.


Hade funkat om det släpptes till Ngage! [wink]

Aynez17 feb 2017q

NicolausCamp:

Yay! Let's make fun of everyone that doesn't agree with me!


Att klaga på att shawshank är en överskattad film är väl ändå allmänt känt som det mest Edgy McEdgyson man kan göra :P

NicolausCamp17 feb 2017q

Aynez:

Att klaga på att shawshank är en överskattad film är väl ändå allmänt känt som det mest Edgy McEdgyson man kan göra :P


Okej?

Aynez17 feb 2017q

NicolausCamp:

Okej?


Ja det är väl OK.. men man hade ju helst sluppit det.

TygApan17 feb 2017q

Det är just upplägget med de smala banorna fyllda med hopp och andra faror som gör att det känns besläktat med 2D plattformsspel. Det är det som gör att det känns som ett sådant fast i 3D till skillnad från andra plattformsspel som övergivit sitt originalkoncept och förvandlats till att man mest springer runt på öppna ytor.

Sparar man bara karaktärerna från Crash Bandicoot så har man inte mycket av värde kvar ö.h.t. så jag kan inte förstå att man skulle vilja stoppa honom i något helt annat.

Men som sagt kanske det går att hitta

Apelsinapelsin:

mellanting

Kalle Andersson17 feb 2017q

Aynez:

Ja det är väl OK.. men man hade ju helst sluppit det.


Folks klagan på saker många anser bra?

Daniel Eyre17 feb 2017q

Apelsinapelsin:

Hur svårt kan det egentligen vara?


Ärligt talat? Det kan vara precis hur svårt som helst. Att från grunden producera ett någorlunda öppet 3D-spel idag, oavsett specifik genre, är ett jätteåtagande. Det är lätt att säga att "man behöver risktagande" i spelvärlden, osv., och naturligtvis håller jag med om det. Det vore mycket roligare så. Men om ett sådant projekt (som då alltså dessutom kostar enormt, ENORMT mycket mer pengar än att vispa ihop denna remake) inte blir så bra som det behöver bli, innebär det sannolikt slutet för Crash som varumärke för, typ, alltid. Visst finns det en liten revivalkänsla kring karaktären just nu, men man ska VERKLIGEN inte överskatta dess storlek och köpkraft. Karaktären är i grund och botten sjukt sämst – han blev en grej tack vare att hans tidiga spel faktiskt var bra.

Tobias Söderlund17 feb 2017q

Vill inflika att Crash of the Titans är skoj. Föga fantastiskt, men skoj. Spelar det gärna igen, Wii-versionen då.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.