Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Nu har vi en ny teaser från Shenmue 3

Förra veckan fick vi reda på att Deep Silver kommer att distribuera Shenmue 3 över hela världen när spelet släpps.


Nu har vi en ny teaser som du kan se här nedan.


Shenmue 3 är under utveckling till PS4 och PC. Det planeras att släppas under den andra halvan av 2018.  


Hur tycker du att det ser ut?


Oskar Skog22 aug 2017Visningar: 727 

Taggar: shenmue 3, Ys Net, Ryo, Sega, Yu Suzuki

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Oskar Skog22 aug 2017q

Första intryck: det hade kanske varit värt att lägga ner lite tid (eller någon tid alls) på ansiktsanimationer när man släpper en ny trailer.

Lando22 aug 2017q

Högst troligen väldigt WIP, något de kommer komma till, man får ju förmoda att det beror på tidsbrist och viljan att iaf visa nåt för alla väntande fans, snarare än att hålla på det ett halvår till. Men folk kommer självfallet fokusera all sin energi på det negativa, snarare än det helt ofattbara faktum att vi nu sett en trailer från ett spel som jag aldrig trodde skulle komma.

Jag bara grät, och grät, och grät. Helt ofattbart asså. Fy fan va fint det kommer bli, man ser absolut skönhetsfläckarna, men ambitionen är det inget fel på. Precis som med orginalet.
Gillar också att de lägger ribban rimligt och håller sig till den lite stiliserade realismen som orginalspelet hade på sina karaktärer (Ryo hazuki t.ex. har ju aldrig varit ens i närheten av anaotmiskt korrekt), snarare än att satsa på nån sorts Uncharted-realism (som budgeten självklart inte hade tillåtit), vilket ju hade varit självmord på många plan.

Oskar Skog22 aug 2017q

Lando:

ambitionen är det inget fel på.


Var är ambitionen i den här teasern?

Lando:

Högst troligen väldigt WIP


Naturligtvis, men det är ändå det här dom väljer att visa upp nu.

Lando:

Men folk kommer självfallet fokusera all sin energi på det negativa


Det finns ju en del att fokusera på under den här filmen.

Lando:

snarare än det helt ofattbara faktum att vi nu sett en trailer från ett spel som jag aldrig trodde skulle komma.


Fast vi har vetat att det här spelet ska komma i två år nu.

Och det här är det första vi får se på väldigt länge, så det är väl snarare osannolikt att det är just det här dom väljer att visa upp.

Jag förväntar mig inte Uncharted-kvalité på ett Kickstarter-projekt, men att ha karaktärer med exakt samma ansiktsuttryck oavsett vad som händer ger ju inte direkt ett bra intryck.

Redfoxe22 aug 2017q

Nu blåser vi gamersen 3

Daniel Eyre22 aug 2017q

Jag har inga ord.

Eller, några få.

Jag ställer frågan inte bara som livslång gamer utan som passionerat fan av de tidigare två spelen:

Hur kan NÅGON,

NÅGONSIN,

ha några seriösa förhoppningar på detta?

Jag blir extremt överraskad om detta spel snittar högre än 5 när det till slut släpps. Hade jag inte vetat bättre hade jag satsat tusen spänn på att detta är ett taffligt fan-projekt där någon gått loss på inbyggda UE-partikeleffekter och trixat lite ljussättning, byggt de kanske sämsta karaktärsmodellerna denna generation och called it a day.

Att de inte kan prutta ur sig bättre grejer än detta vid det här laget gör det enormt tydligt att utvecklingen varit och är extremt problemkantad och att ingen vet riktigt vad de ska göra.

Robert Larsson22 aug 2017q

Jag grät också floder när jag såg den här trailern. Pga hur fruktansvärt uselt det ser ut.

gabbay22 aug 2017q

Gillar faktiskt trailern. Det känns som det passar in bra i grafikstilen från dom snart 15 år gamla spelen. Hellre att dom behåller interaktionen från dom tidigare spelen än att kräma ut allt på grafiken.

Dock tror jag att det kommer floppa stenhårt men fint att det tillslut kommer ändå.

Magnus Virdeborn22 aug 2017q

Pichius22 aug 2017q

Man ser ju vart de inte har satsat någon större summa på av de 10m $ de fick. Frågan är om det är posetivt eller negativt? Hmmm....

VodkaCitron22 aug 2017q

Jag har ingen kärlek till serien. Inte spelat något tidigare.
Men vafan här hänt med "gamers". Varför bryr ni er om ansiktena? Kul att få något som inte ser ut som alla dagens spel, allt behöver inte vara snyggt och "verklighetstroget", tvärt om.
Trailern var ju estetiskt dösnygg.

Zteam22 aug 2017q

Karaktärsmodellerna och animationerna är under all tänkbar kritik.
Resten av det grafiska ser trots allt hyfsat, om än relativt livlöst ut.

Detta känns som att det borde varit en "early project update"-video istället för en fullfjädrad teaser trailer uppsmackad på Playstations officiella YT-kanal.

Foxxy22 aug 2017q

Grafiken påminner mig lite om sleeping dogs och det är inte helt fel. Detta kan nog bli något bra.

Magnus Virdeborn22 aug 2017q

VodkaCitron:

Men vafan här hänt med "gamers". Varför bryr ni er om ansiktena? Kul att få något som inte ser ut som alla dagens spel, allt behöver inte vara snyggt och "verklighetstroget", tvärt om.


Jag tror det till stor del har att göra med kontrasten mellan den vackra miljön och de... eh, väldigt gammeldags "TV-speliga" karaktärsmodellerna och deras stela animationer. Det skär sig ganska mycket.

NicolausCamp22 aug 2017q

Hahaha! Fyfan vad stelt det ser ut!

Opivy22 aug 2017q

Ryo och botox-kliniken.

likbil22 aug 2017q

Skönt att veta att alla som förlorade jobbet efter att Mass Effect Andromeda briserade hittade något nytt!

chips22 aug 2017q

Om man bortser från att alla har stelopererat sina ansikten och ögon så såg det inte helt tokigt ut.

Skrotbert22 aug 2017q

Vet Anita om att Televinken är ute och slåss?

Men visst, jag antar att det är tänkt att loggan i sig själv ska göra jobbet för fansen. Jag tillhör ju faktiskt inte skaran som längtat efter det här i alla år.

Sarato22 aug 2017q

Jag är så lycklig över att det här ens är verklighet. [love]

Lando22 aug 2017q

Oskar Skog:

Var är ambitionen i den här teasern?


Att ens våga göra en uppföljare till två av de mest hyllade Sega-spelen någonsin, 15 år senare, med begränsad budget och know how, med en betydligt mindre team och förväntninagr som aldrig kunde vara under orimliga på bara glöden av att vilja få ett avslut, kräver i mina ögon iaf ett oerhört mod. Och det väljer du att bara pissa på? Besviken, måste jag säga.

Folk som inte gör spel uttalar sig om folk som gör spels förmåga och ambitionsnivå, som om de visste NÅGONTING om hur otroligt jävla svårt det är att göra spel, och som om de visste någonting om de svårigheter teamet fått ta sig igenom.

Teamet jobbar med en begränsad budget, med begränsat manskap och i en för dem, HELT ny motor i en helt ny grafikrenderings-teknik (PBR), i en helt ny tid.
Att den här trailern ens finns, när de blev klara med FÖRPRODUKTIONEN i våras, är i sig vansinne.

Er konsument-arrogans asså..... nej fan, det är inte ens värt en kommentar.

Sarato:

Jag är så lycklig över att det här ens är verklighet.


Äntligen någon med i sammanhanget rimlig syn på saken.

Hans Li Engnell22 aug 2017q

Oskar Skog:

Första intryck: det hade kanske varit värt att lägga ner lite tid (eller någon tid alls) på ansiktsanimationer när man släpper en ny trailer.


Givet hur mycket tid som uppenbarligen lades ned på just ansiktsanimationer i de första två spelen förvånar det kanske lite. Men samtidigt: när jag spelar Shenmue III kommer jag inte sitta och tänka "äntligen får jag spela detta, men vad faaan är det med ansiktena?"

Tiny Elvis22 aug 2017q

Kill your darlings. Kapitel 12.

Scapula22 aug 2017q

Jag läste kommentarerna innan jag såg klippet, och jag förväntade mig något mycket värre. Jag har inte spelat spelen så detta är inte för mig, men bortsett från ansiktsuttrycken tycker jag att det såg fint ut.

Det kommer nog att förbättras innan spelet är släppt, ta det lugnt.

Oskar Skog22 aug 2017q

Lando:

Folk som inte gör spel uttalar sig om folk som gör spels


Fast det här argumentet fungerar ju inte.

"Folk som inte gör musik kan inte uttala sig om ..."

"Folk som inte gör film kan inte uttala sig om ..."

Det här är vad Ys Net väljer att visa upp.

Det är klart att man kan ha åsikter om det som inte behöver vara blind optimism.

Mr Orange22 aug 2017q

Lando:

eamet jobbar med en begränsad budget, med begränsat manskap och i en för dem, HELT ny motor


Förstår din poäng. Jag är också glad att det här är verklighet. Men år 2017 måste det väl ändå gå att fixa åtminstone lika bra ansiktsanimationer som på Dreamcast? Tycker inte det är en orimlig önskan.

chips22 aug 2017q

Lando:

Att den här trailern ens finns, när de blev klara med FÖRPRODUKTIONEN i våras, är i sig vansinne.


Jag är inte insatt alls i spelutveckling, men....

Skämt åsido.

Vad är det som ingår i förproduktion?

Är förproduktionen slut när man har den första alphan? Eller är det först när man är klar med all grundläggande assets som förproduktionen är slut?

Antar att det är väldigt olika från spel till spel, samt studio till studio.

Men hur har det själv varit i de projekt du har varit med i? (Eller är ni båda spelutvecklar?)

wider22 aug 2017q

Med tanke på den budgeten de har så kan man inte förvänta sig något i klass med stora AAA titlar.
Lando sammanfattade det väldigt bra, håller med till fullo!

Lando22 aug 2017q

Mr Orange:

Förstår din poäng. Jag är också glad att det här är verklighet. Men år 2017 måste det väl ändå gå att fixa åtminstone lika bra ansiktsanimationer som på Dreamcast? Tycker inte det är en orimlig önskan.


Absolut, men allkting handlar om prioriteringen inom spelutveckling, det är, iaf för mig, uppenbart att de inte haft tid att fokusera på detta inför den här trailern, men ändå hade viljan att visa något för oss. Det här är med 99.9% sannolikhet inte samma kvalité, animationmässigt, som vi kommer se i det färdiga spelet. Vi har inte ens närmat oss Alpha (feature complete), eller Beta (content complete), med detta spelet än, så det är helt enkelt bara orimligt, egentligen, att kritisera nåt som uppenbarligen är WIP. Som att gå fram till en konstnär som precis skissat sin teckning och säga att det ser förjävligt ut. Koim igen liksom.
Och om det INTE är det, kan man ju pissa på det när spelet väl är släppt, såklart. Det är en annan sak.

chips:

Antar att det är väldigt olika från spel till spel, samt studio till studio.
Men hur har det själv varit i de projekt du har varit med i? (Eller är ni båda spelutvecklar?)


Förproduktionen är den stomme som projektet i stort sedan står på, det är då man ritar concept, undersöker eventuella referenser (t.ex. historia, geografi etc), testar design-idéer och i stort BYGGER de system varpå resten av spelet sedan ska vila (t.ex. combat kollision, marktexturs-renderings och modellerings-verktyg,) och samtidigt och senare även lär sig jobba med de verktyg som finns till hands och de verktyg man under tiden får i handen. Det är i största allmänhet en väldigt förvirrande och jobbig utvecklingstid, där alla i teamet strugglar med sin egna ofärmåga att "se" vad spelet ska bli. Ungefär som när man skissar en tavla innan man börjar måla.

Alla förproduktioner jag någonsin haft har alltid varit totalt kaos :)

Oskar Skog:

Fast det här argumentet fungerar ju inte.


Fast det gör ju det, när det handlar om att uttala sig om för dig helt främmande människors ambitionsnivå. Det är ju bara pinsamt.

Vidare är det klart att man ju KAN uttala sig om allt ...
Jag kan ju kritisera en misslyckat raketuppskjutning I guess, men det känns ju sådär.

Men yeah, det är ju jag, som faktiskt ha nån sorts koll på hur otroligt jäkla svårt det är att göra spel, som är en blind optimist I guess, snarare än du som är överdrivet negativ mot en produkt soim sedan dag ett har fått jobba i motvind.

Jag har i eget tyckte rätt realistiska förväntningar på vad detta kan bli, vilket också är anledningen till att jag tycker det ser rätt (notera "rätt") bra ut, givetvis bortsett ansiktsaniamtionerna då, som ju verkligen behöver fixas innan release.

Hans Li Engnell22 aug 2017q

Den här fick mig i alla fall att skratta högljutt.

Xeno122 aug 2017q

Scapula:

Jag läste kommentarerna innan jag såg klippet, och jag förväntade mig något mycket värre. Jag har inte spelat spelen så detta är inte för mig, men bortsett från ansiktsuttrycken tycker jag att det såg fint ut.


Exakt samma för mig. Tyckte naturen och allt runtomkring var väldigt fint och i rörelse är det säkert ännu finare.

chips22 aug 2017q

Lando:

Ungefär som när man skissar en tavla innan man börjar måla.


Ok. Så en Alpha kommer ganska långt efter att förproduktionen är slut?

Lando:

Alla förproduktioner jag någonsin haft har alltid varit totalt kaos :)


Kan tänka mig att det blir lätt kaosigt utan klar struktur

Oskar Skog22 aug 2017q

Lando:

Som att gå fram till en konstnär som precis skissat sin teckning


Om konstnären släpper en trailer med sin skiss är det klart att det går att kommentera den.

För då är det något konstnären väljer att visa upp.

Lando22 aug 2017q

Absolut, men då bör man också kanske, antar jag, vara lite medveten om vart det hela ska sluta, i sin kritik?
Vi delar inte åsikt kring det kanske.

chips:

Ok. Så en Alpha kommer ganska långt efter att förproduktionen är slut?


Yeah, mellan förproduktionen och Alpha är så att säga "produktionen", den första stunden av tid då man faktiskt börjar göra det som ska bli spelet. Detta är olika mycket tid beroende på team/projekt, ofc. Det var t.ex. därför jag direkt visste att Shenmue 3 skulle bli försenat (lycklitgvis) när de sa att de var klara med förproduktionen i våras.

Oskar Skog22 aug 2017q

Lando:

vara medveten i sin eventuella kritik vart det hela ska sluta?


Naturligtvis.

Och jag säger ingenting om hur Shenmue 3 kommer att vara när det släpps.

Jag säger att karaktärerna ser helt döda ut, i den här teasern, just nu.

Lando22 aug 2017q

Ok, min missuppfattning då, när jag kommenterar någons ambitionsnivå brukar min kritik sträcka sig längre än vad som finns för dagen, dvs, jag utvärderar vart jag tror det hela ska sluta baserat på vad jag ser, och ber eventuellt folk dra i bromsen innan det är försent.

Karaktärerna ser, animationmässigt, i den här trailern, helt döda ut, men det känns poänblöst att kritisera det (för mig iaf) nu, eftersom det med 99.9% sannolikhet kommer fixas. Och blundar man lite för just det, tycker jag det ser ut som Shenmue 3 kan bli ungefär vad jag väntat mig, i bästa fall.

Daniel John Johnsson22 aug 2017q

Jag blev förvånad över hur bra det ser ut. Men det säger nog mer om vad de har visat tidigare än något annat. Förhoppningsvis kan jag säga samma sak om ett år igen.

Daniel Eyre22 aug 2017q

Alltså. Det som ser bra ut är ljussättning och typ effekt-presets som finns inbyggda i UE. Att rigga någorlunda fina statiska miljöer och sätta ljus är förhållandevis lätt idag. Sedan kommer man till karaktärerna. Som man får anta bokstavligt talat utgör kärnan i detta spel. Särskilt eftersom man kan ta för givet att utforskandet och detaljrikedomen som definierade de gamla spelen byts ut mot mer linjärt, rimligen Telltale-inspirerat berättande denna gång. Och precis som Oskar påpekar är det detta, DETTA som Yu och gänget medvetet väljer att visa upp. Det är med andra ord det absolut bästa de kunnat få fram i dagsläget. Och det ser rent parodiskt ut. Shenhua är så ful att Marvel Infinite-Chun-Li framstår som världens bäst designade karaktär i jämförelse. En träplanka har mer utstrålning än dessa figurer. Ja – det är fånigt och potentiellt onödigt att gnälla på vad som kan uppfattas som ytliga aspekter av ett spel innan release. Men detta är så viktigt för spelseriens själ. Att uttrycka känslor och stämning.

Jag hoppas att ni som snackar pre-prod här har reella poänger, men jag är så tveksam inför hela detta projekt att jag skulle bli ENORMT förvånad om det urartar i något annat än ett av spelhistoriens mest ledsamma fiaskon.

Greenbaum22 aug 2017q

Ser onekligen parodiskt ut i vissa delar med dagens mått mätt men som ett stycke fanservice för de närmast sörjande borde det fungera oavsett. Andelen nytillkomna tittare som kommer att ta i spelet med tång (under presumtionen att inget revolutionerande sker under resterande utvecklingstid) lär väl oavsett vara låg eller obefintlig. Det ser, precis som andra redan varit inne på, mer ut som ett halvrisigt techdemo för UE 4 än som ett kommande spel. Lite trist då utfallet (får man anta) kan tänkas påverka viljan till remasters av del I och II som jag personligen inte hade tackat nej till.

chips22 aug 2017q

Lando:

Yeah


Du borde ha en rullande blogg på loading där du pratar om dina upplevleser i spelutveckling :)

IAMM22 aug 2017q

Jag kan också känna att vissa delar av dagens kritik, rent allmänt alltså, i vår internetkultur närmast kan liknas med något jag inte varit med om IRL sedan högstadiets mobbningsmentalitet.

Kan redan nu se hur folk himlar med ögonen på deras sida av skärmen när jag jämför mobbning med att ha en åsikt om populärkultur, men det handlar mer om det rent barnsliga i folks utvärderingar av verket som jag talar om.

Alltså, jag vet inte hur många trådar bara här man ändå läser "Ajajaj, MINA ÖGON, 30fps va i heeee--" eller "lol, fixa animationerna dumbasses", eller "CGI trailer, VA, visa mig lite J Ä V L A GAMEPLAAAY" som alltid försvaras med "Men stopp och belägg här!!! jag har faktiskt rätt att UTTALA mig!" Man bah, ja det har du, men du kan ju vara skön samtidigt.

Lando22 aug 2017q

Daniel Eyre:

Jag hoppas att ni som snackar pre-prod här har reella poänger, men jag är så tveksam inför hela detta projekt att jag skulle bli ENORMT förvånad om det urartar i något annat än ett av spelhistoriens mest ledsamma fiaskon.


Om pre-prodden som sådan faktiskt var klar så sent som i våras (och det verkar ju vara fallet eftersom det knappt hade visats något innan dess, och försenade spelet med ett år) får man nästan utgå ifrån att de väljer att visa det här nu bara för att kunna visa någonting alls, vad jag förstått om teamstorleken osv är det content som visas upp i trasilern inget man direkt gör i en handvändning.
Man kanske kan tro det om man ställer det mot trailers för större produktioner och därtill inte vet nåt om det ofta enorma krävande arbete det kräver för att ens få ett spelkoncept till nåt som rullar, men där i ligger min poäng också. Den här trailern är inte vad teamet lyckats bygga sedan E3 2015 tog slut, det här är troligen vad de nu lyckats få ihop på de fem månaderna sen förproduktionen tog slut.

Att de väljer att visa nåt så tidigt kan man såklart ha åsikter om, personligen hade jag absolut kunnat vänta iaf ett halvår till på en bättre trailer, men jag tror inte man bör dra för stora och domedagseggade slutsatser av den här trailern iaf.

Sen kan ju Shenmue 3 sjävlfallet totalbomba ändå, det kan allt, särskilt Kickstarter-spel. Därför uppskattar jag själv som hardcore-fan av serien det faktum att den här trailern ens finns och ser iaf hyfsad ut, snarare än att deppa över vad som kanske kunde varit, men inte är, men kanske kan bli.
Vill man HELLRE se att serien tog slut efter Shenmue 2:s Cliffhanger kan man ju bara skita i att spela trean I guess
( o_o) Det är ju inte så att trean kan sabba vad de två tidigare delarna åstadkom, men ibland får man intrycket av att folk tror det ifs.

chips:

Du borde ha en rullande blogg på loading där du pratar om dina upplevleser i spelutveckling :)


Haha, kanske. Fast det blir svårt kanske med rådande NDA osv, vet inte hur intressant det hade varit heller, egentligen... 95% av spelutvecklingen är bara en sorglig, slitsam, tekniskt frustrerande skitgöra xD Men det är för de där 5% vi gör det vi gör, I guess :D

IAMM:

Kan redan nu se hur folk himlar med ögonen på deras sida av skärmen när jag jämför mobbning med att ha en åsikt om populärkultur, men det handlar mer om det rent barnsliga i folks utvärderingar av verket som jag talar om.


THIS. Fåtölj[insert yrke] är fan det värsta jag vet, och jag har självklart själv varit skyldiug till det ibland.

chips22 aug 2017q

Lando:

Fast det blir svårt kanske med rådande NDA osv,


Menman borde väl fortfarande kunna prata om hur man jobbar? Vet att vissa NDA's kan vara nitiska. Men något borde man kunna plita ner. Hade varit intressant att få läsa mer om hur utvecklingen går till. Från ett icke-PR perspektiv.

Hans Li Engnell22 aug 2017q

Daniel Eyre:

Men detta är så viktigt för spelseriens själ. Att uttrycka känslor och stämning.


Jag förstår helt och hållet ditt resonemang, men ärligt talat var det aldrig karaktärerna som bidrog till stämning och känslor i de två första spelen. Inte för mig i alla fall. Ryo var en fyrkantig figur som man ville slå på käften i frustration emellanåt. Shenhua var en mjuk och sympatisk flicka, men ingen karaktär hade ju något bredare känsloregister att tala om.

Det förvånar mig ändå att de ser så här platta ut med tanke på hur enormt mycket arbete som verkade ha lagts ned på alla sidokaraktärers utseende i de två första spelen (då menar jag rynkor, anletsdrag osv).

För mig kommer det i slutändan vara berättelsen jag bryr mig om. Så var det även när jag spelade Dreamfall 2006 och när jag nu sitter med Dreamfall Chapters. Grafiken imponerar knappast, läppsynkning existerar knappt i dessa spel och de ligger ljusår efter exempelvis Uncharted när det kommer till karaktärsdesign. Ändå är jag helt fast i den välberättade och spännande historien. Jag hoppas att det är så jag kommer känna för Shenmue III också, för vi har vetat hela tiden att detta inte kommer bli ett spel som bryter ny mark som de första två gjorde.

Daniel Eyre22 aug 2017q

Hans Li Engnell:

Ryo var en fyrkantig figur som man ville slå på käften i frustration emellanåt. Shenhua var en mjuk och sympatisk flicka, men ingen karaktär hade ju något bredare känsloregister att tala om.


Visserligen helt sant. Men i det här fallet ser de så stela och fula ut att jag verkligen kan föreställa mig hur det påverkar spelet som helhet negativt. Så var det aldrig förr. Nog för att de var platta personlighetsmässigt, men de såg åtminstone ut att höra hemma i spelvärlden.

IAMM:

Jag kan också känna att vissa delar av dagens kritik, rent allmänt alltså, i vår internetkultur närmast kan liknas med något jag inte varit med om IRL sedan högstadiets mobbningsmentalitet.


Detta håller jag verkligen med om. Så vill man aldrig framstå. Det får mig att skämmas över att vara gamer. Men självklart får man framföra sin syn på grejer spelföretag väljer att visa upp. Vissa saker ser bra ut, andra dåliga. Så länge man inte får för sig att den egna bilden är den enda objektiva sanningen.

Daniel Eyre22 aug 2017q

Hans Li Engnell:

Jag hoppas att det är så jag kommer känna för Shenmue III också, för vi har vetat hela tiden att detta inte kommer bli ett spel som bryter ny mark som de första två gjorde.


Håller med helt angående Dreamfall Chapters! Oerhört mysigt att befinna sig i den världen (världarna) igen, trots tekniska tillkortakommanden. Däremot tror jag faktiskt inte ALLS att man kan jämföra nivån av narrativ polish och manusförfattande, dessa spel emellan. Shenmue-originalen var otroliga spel för sin tid och jag håller dem fortfarande enormt kära, men storyn var aldrig särskilt bra och framför allt var den otroligt fumligt och dåligt framförd på sina håll. Och jag tror att om något från de gamla spelen verkligen går igen i denna trea, är det just detta. Hur sketen storyn kommer att vara. Det har hänt så mycket inom mediet men jag har extremt svårt att se hur Yu och gänget hängt med i svängarna. Där är Dreamfall Chapters förvisso stelt presenterat, men karaktärerna är välskrivna och dialogen mysig på ett sätt som Shenmue III rimligen aldrig ens kommer att snudda vid.

Så tror jag åtminstone.

Albin Mobäck22 aug 2017q


[bigsmile]
[bigsmile]
Har fortfarande inte fått någon anledning till att vara det minsta hoppfull över det här.

Men fansen verkar ju onekligen vara hängivna, så jag hoppas de reder ut det här någorlunda...

Hans Li Engnell22 aug 2017q

Daniel Eyre:

Däremot tror jag faktiskt inte ALLS att man kan jämföra nivån av narrativ polish och manusförfattande, dessa spel emellan.


Jag jämförde egentligen inte spelen direkt utan drog mer en parallell till varför jag spelar vissa spel, i detta fall mest för berättelsen. Vi får helt enkelt se hur bra Shenmue III blir och vissa dess styrkor och svagheter blir. Jag hoppas på en atmosfärisk upplevelse, och lyckas de där kan jag stå ut med viss torftig dialog och andra tillkortakommanden.

ZidaneIX22 aug 2017q

Stor eloge till Lando för mycket bra inlägg.

Visst håller även jag med om att ansiktena ser stela ut och att särskilt Shenhua inte ser bra ut.
Men miljöerna ser väldigt fina ut. Älskar bilderna från grottan där vi lämnades för cliff-hangern (00:15). 00:50 med kinesiska landsbygden är ju bara så vacker samt den lilla byn. Lägg där till den klassiska musiken [love]

Jag gillar atmosfären och tror och hoppas att det kommer att stämningen kommer att göra alla Shenmue fans nöjda.

Lando23 aug 2017q

ZidaneIX:

Stor eloge till Lando för mycket bra inlägg.


Thanks man. Uppskattas. ( o_o)b

http://www.shenmuedojo.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=51001

Relevant läsning för alla som är intresserade av den här diskussionen, en hel del ny info kring trailern och vilket läge spelet befinner sig i.

30 timmar asså, fy fan va fint om det faktiskt blir så!

Daniel Eyre:

Det har hänt så mycket inom mediet men jag har extremt svårt att se hur Yu och gänget hängt med i svängarna


Behöver dom verkligen ha hängt med i svängarna då? Jag vill liksom inte ha ett Witcher 3-Shenmue 3, jag vill ha ett Shenmue 1&2-Shenmue 3, som gör i stort sett exakt samma sak som de spelen fast med dagens tech, polera till det lite, och det finns det ju ingen faktiskt anledning alls egentligen att tro att det här teamet, som till stor del består av samma folk på key-positions, ska kunna misslyckas med det. Även här är ju Dreamfall-grejen ett bra exempel.

Om man tar trailern som in indikation på vad den färdiga produkten kommer erbjuda (vilket man ju inte ska eftersom det säkerligen är minst två år kvar till vi får spelet i handen) finns kanske viss oro även för den som bara vill ha ett Shenmue, men det tror jag det här teamet om något borde kunna styra upp. Vi har ju inte ens sett en suck av gameplay än, och folk går bananas över nåt som helt uppenbart är WIP-content.

Jag respekterar absolut kritiken av att man kanske inte borde valt just detta för sin första trailer, men jag har svårt för kritiken som låter mer "Shenmue 3 looks like shit (now,and thus will be shit) som riktar sig mer mot vad produkten kan bli än vad den atm är.

Det är folk som jobbat med spel längre än många av oss ens har levt. Det finns game-dev experience här som många Kicstarter-projekt har saknat innerligt och fått brinna för. Det är svårt att blunda för det faktumet, ändå.
Det kommer bli fint detta.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.