Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Dice kommenterar Loot Box-systemet i Star Wars Battlefront 2

Electronic Arts och Dice har haft en öppen beta för Star Wars Battlefront 2 den här veckan.


Under den tiden har spelare fått bekanta sig med multiplayer och det har höjts en del röster om det Loot Box-system som finns i spelet samt hur Star Cards fungerar.


Nu har Dice kommenterat det här.


Här får vi reda på att hela systemet inte var med i betan och att de kommer att justera det över tid. Det ska också vara möjligt att få lådor i spelet, genom att köpa dem med spelets valuta, klara olika utmaningar eller med Crystals (spelets mikrotransaktioner).


Dice försäkrar också att Star Cards inte kommer att delas ut slumpmässigt i det färdiga spelet.


"Du måste förtjäna möjligheten att uppgradare Star Cards och låsa upp de flesta av vapnen", skriver Dice. "Det går bara att uppgradera eller låsa upp dem om du har kommit upp i en tillräckligt hög level."


"Vi kommer att försäkra oss om att systemet är balanserat både för spelare som vill förtjäna allt och de som inte har så gott om tid att spela och vill uppgradera snabbare."


Du kan läsa mer i länken ovan.


Star Wars Battlefront 2 kommer att släppas den 17 november till PS4, Xbox One och PC.

Oskar Skog13 okt 2017Visningar: 854 

Taggar: Star Wars Battlefront 2, EA, Dice

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Sparkle Emotion13 okt 2017q

Så länge du endast kan få det bästa genom att vara bäst är jag nöjd.

Batsugun13 okt 2017q

"Vi kommer att försäkra oss om att systemet är balanserat både för spelare som vill förtjäna allt och de som inte har så gott om tid att spela och vill uppgradera snabbare."

Avskyvärt.

Aerie13 okt 2017q

Pay to fucking win

Wiuziq13 okt 2017q

Man betalar 600kr för spel nu för tiden, men man får inte tillgång till allt om man inte dedikerar all tid åt just det spelet (eller trycker in massa extra pengar för att låsa upp snabbare........)...
Sorgligt.

chipskille13 okt 2017q

Förbryllas över att så många tycker att problemet med mikrotransaktioner ligger vid att spelen skulle bli orättvisa eller obalanserade, och inte att mikrotransaktioner ofta systematiskt utnyttjar personer/konsumenter på ett rätt oetiskt/omoraliskt (vidrigt) sätt.

Såna transaktioner vädjar ofta till spelare i form av ett 'behov' som lätt kan leda till missbruk, särskilt för vissa individer som är mer påtagliga. Många spel har inbyggda system som direkt är utformade för att locka människor genom falska "ha-begärskänslor", det är inte ovanligt att företag har anställt experter/specialister som så pedagogiskt (manipulativt) som möjligt skapar upplevelser endast till för att uppmana mer konsumtion från spelarnas sida. Och det fungerar ju, det går det inte att förneka. Men det är inte ett sunt system.

Redfoxe14 okt 2017q

Callopski16 okt 2017q

Måste ju komma någon slags stämning/domstolsbeslut snart.
Sånt här vidrigt utnyttjande av folk beroendebeteende måste få ett slut.
Särskilt i produkter riktade till "barn".
Dags att sätta 18-års gräns på alla spel som innehåller lotteri.

Batsugun16 okt 2017q

Jag förstår verkligen inte hur EA lyckas. Misstag efter misstag. Skandal efter skandal. Det kanske är dags att tänka om...?

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.