Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Här är fem minuter från The Last of Us Part II

UPPDATERING: Sony har släppt en ny film där Neil Druckmann pratar om spelet.


Du kan se den under den andra filmen här nedan.


ORIGINAL: Under Playstation Experience förra året avslöjade Sony och Naughty Dog att de arbetar på The Last of Us Part II till PS4.


Under Paris Games Week har Sony visat upp spelet igen.


Du kan se den fem minuter långa sekvensen från The Last of Us Part II här.



Oskar Skog30 okt 2017Visningar: 1433 

Taggar: The Last of Us Part II, Sony, Naughty Dog

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Fäjgår30 okt 2017q

Det är svårt att inte bli pepp på det här.

andros30 okt 2017q

Jävlar i helvete!

HetaHarriet30 okt 2017q

" its a good time to be a gamer"

Raxusprime30 okt 2017q

Intensivt. Ser sinnessjukt ut.

Daniel Eyre30 okt 2017q

Enormt obehagligt och äckligt. Svårt att inte titta bort. Samtidigt det överlägset mest imponerande jag sett i spelväg någonsin. Det är så snyggt att jag fick rysningar i hela kroppen, som fortfarande inte lagt sig helt såhär en kvart senare. Helt makalöst.

Simon Liljedahl30 okt 2017q

Oj. Ser för bra ut för att vara sant!

Hade inte tänkt kolla på detta men kunde inte hejda mig själv.

gadwin30 okt 2017q

Galet. Utbrast "Last of Us!" redan vid de inledande träden men sen tvekade jag vad jag såg hela vägen fram till slutet. Ny karaktär alltså? Oväntat, undrar hur det kommer att fungera.

Och ja, det var nog den mest realistiska och obehagliga spelsekvensen jag sett.

Det Lilla Svinet30 okt 2017q

Ser bra om man kollar på berättelsen. Men hade hoppats på gameplay när jag läste rubriken.

Men som Fäjgår skrev, svårt att inte vara pepp på detta!

gadwin30 okt 2017q







Ellies mamma alltså... ND har återigen satt en ouppnåelig ribba för karaktärer och animationer.

yokisuci30 okt 2017q

gadwin:

Ellies mamma alltså...


Huh?

Det Lilla Svinet:

Ser bra om man kollar på berättelsen.


Berättelsen?

Det Lilla Svinet30 okt 2017q

yokisuci:

Berättelsen?


? [bigsmile]
Undrar du hur jag kan ha någon uppfattning kring spelets handling? Menar egentligen allting som ingår inom ramarna utav berättande. Karaktärer, dialoger, handling, you name it.

Xeno130 okt 2017q

Svårt att inte bli helt golvad av deras teknologi.

gadwin30 okt 2017q

yokisuci:

Huh?


Oj, borde nämnt att det endast är spekulationer på nätet. Men det droppas små hintar i trailern så det låter fullkomligt logiskt i mina öron. Den första giffen där är nog tydligast (flashback). De påminner om varandra också.

Batsugun30 okt 2017q

Hoppas verkligen på något annat än en trött tredjepersonsskjutare med covermekanik den här gången.

Om inte... Nej tack.

Karl Hungus30 okt 2017q

Sjukt snyggt. Men jag är fruktansvärt trött på mörker och dystopier. Tyckte dessutom att ettan inte riktigt höll måttet spelmässigt, så jag ör väl inte jättesugen på detta direkt.

HetaHarriet30 okt 2017q

Ekolodet är fortfarande heeeeelt ologiskt. Super-krafter? I Grounded är det dock borttaget:D!

opzimath30 okt 2017q

Eh, såg tyvärr riktigt slitet ut, been there done that.

ppr7430 okt 2017q

Svårt att känna jättepepp för detta just nu. Tekniskt är det läckert och som en 30-sekunders teaser hade det varit okej. Som 5-minuters trailer var den inte bra.

Bambaclatt30 okt 2017q

Inga tvivel om att detta kommer bli bra, men trailern väcker inga känslor direkt.

Oskar Skog30 okt 2017q

Daniel Eyre:

Enormt obehagligt och äckligt.


Här är jag, när jag tittar på filmen.

Jag vet inte, det kändes lite för sökt.

Och hur länge kan någon hänga med ett rep om halsen, egentligen?

Nu kanske den här sekvensen är helt logisk i berättelsen, när man spelar och har en relation till det som händer, men att klippa ut sekvensen som en trailer känns inte helt rätt.

Det är otroligt snyggt gjort, men samtidigt blir våldet så koncentrerat utan det sammanhanget som spelet förhoppningsvis ger.

Här lyckades Detroit-trailern skapa mycket större känslor (hos mig).

Det här gjorde mig nästan ... likgiltig.

Hans Li Engnell30 okt 2017q

Givet att Naughty Dog valt ett tema som hat för uppföljaren var mörkret i denna trailer inte att förvåna. Det blir en lång väntan...

Foxxy30 okt 2017q

Tycker detta ser rått ut och det håller säkert hög kvalité i vanlig ordning med Naughty Dog. Temat är tyvärr inte längre så jätteintressant längre.

Ska strax dra igång Uncharted 4 på nya tvn. Hållit mig i 10 månader bara för att få uppleva i 4K.. sedan blir det nog att få tid till att spela om första The Last of Us innan detta släpps.

Men som sagt, temat är inte var det var när det första Last of us släpptes. Förstår att de har en stor fanskara som efterfrågar en uppföljare. Skulle dock hellre vilja se att Naughty Dog gör som Sucker Punch och går en ny väg och skapar en ny IP i ett nytt spännande tema. Naughty Dog är en av få studios som faktiskt kan lyckas väldigt bra med detta.

Hans Li Engnell30 okt 2017q

Foxxy:

Men som sagt, temat är inte var det var när det första Last of us släpptes.


Temat i The Last of Us: Part II är hat. Jag tror att det kommer bära alldeles utmärkt för uppföljaren. ND är ju en av spelvärldens främsta berättare. Det enda jag grunnar lite över är hur de kommer utveckla spelmekaniken. Jag tvivlar inte en sekund på att tekniken och narrativet kommer sitta där, men de behöver även ta några steg för att förbättra de faktiska spelmomenten. Uncharted 4 var väldigt imponerande rent tekniskt, men det var bitvis rätt trist att spela.

Hans Li Engnell30 okt 2017q

Oskar Skog:

Och hur länge kan någon hänga med ett rep om halsen, egentligen?


Som en som läst alldeles för mycket om vidrigheterna bakom fronten i öst 1941-44 kan jag intyga: länge.

YohanBlomquist30 okt 2017q

Trailers utan gameplay blir tyvärr verkligen så ZzzZzzzz för mig.

Dennis Bosäter30 okt 2017q

Wow, mäktigt! Tror starkt på detta men att göra en uppföljare till världens bästa spel är en tuff uppgift.

Batsugun30 okt 2017q

Dennis Bosäter:

världens bästa spel är en tuff uppgift.


Smaken är verkligen som baken. Första spelet platsar nog inte ens in på min topp 50. ^^

Batsugun30 okt 2017q

Hans Li Engnell:

ND är ju en av spelvärldens främsta berättare.


ND har helt klart sina styrkor, men jag ser inte deras berättande som en av dom.

Att gå på en stig från A till B, ta betäckning och panga lite, för att sen pausa och serveras "filmsekvenser" med story, har jag svårt att se som ett suveränt sätt att berätta historier på genom spel.

Jag tror att deras alster hade fungerat bättre i filmform.

Daniel Eyre31 okt 2017q

Oskar Skog:

Och hur länge kan någon hänga med ett rep om halsen, egentligen?


Alldeles för länge.

Oskar Skog:

Här lyckades Detroit-trailern skapa mycket större känslor (hos mig).


Det köper jag, men det är ju rimligen mycket eftersom den trailern visar all backstory du behöver för att knyta an. Och dessutom behandlar något som alla liksom kan känna något inför: en pappa som misshandlar sitt barn. Jag skulle säga att den trailern om någon är sökt i sitt känsloförmedlande. Däremot var den rätt bra och gjorde mig sjukt nog sugen på ett nytt David Cage-spel.

Skitspel31 okt 2017q

Bra början får man väl ge den. Gillade öppningsscen med träden och hur nästippen böjde sin när hon for i backen, men utöver det var det verkligen en tråkig trailer. Vart mindre hypad nu än när teasern visades.

Hans Li Engnell31 okt 2017q

Batsugun:

Att gå på en stig från A till B, ta betäckning och panga lite, för att sen pausa och serveras "filmsekvenser" med story, har jag svårt att se som ett suveränt sätt att berätta historier på genom spel.


Det de gjorde i The Last of Us var att bryta gränsen mellan spel- och mellansekvenser för att berätta en historia. Joel och Ellie pratade med varandra, eller med sig själva, samtidigt som spelaren hade kontroll. I stället för att som i The Order: 1886 ta ifrån spelarens kontroll varje gång någon vill säga något lät Naughty Dog spelaren behålla kontrollen samtidigt som en del av historien berättades och vi fick veta mer om miljön vi vistades i. Det är smart. Och visst, mellansekvenser som ytterligare för historien framåt fanns (och behövdes) också.

Xeno131 okt 2017q

Spelat igenom ettan ca 6-7 ggr och tycker det är ett av världens bästa spel. ND har förmåga att med sina godtier till tv-spel suga in mig och få mig att vilja uppleva dem om och om igen.

Tänk om TLOU2 överträffar ettan. Hade gärna sett någon eller några maffiga bossar i form av ”demons”.

Isabell Rydén31 okt 2017q

Älskade den här trailern!

Foxxy31 okt 2017q

Hans Li Engnell:

Temat i The Last of Us: Part II är hat.


Bland annat.
Nu var det 2år sedan jag spelade The last of us men vad jag vill minnas så hade jag mer kul med att döda mänskliga fiender än zombies. Zombies var bara dryga att döda. Hoppas de bygger vidare på detta och drar ner zombies så mycket som möjligt.

Dennis Bosäter31 okt 2017q

Batsugun:

Smaken är verkligen som baken. Första spelet platsar nog inte ens in på min topp 50. ^^


Ok

Hans Li Engnell31 okt 2017q

Foxxy:

vad jag vill minnas så hade jag mer kul med att döda mänskliga fiender än zombies. Zombies var bara dryga att döda. Hoppas de bygger vidare på detta och drar ner zombies så mycket som möjligt.


Jag jämför osökt med utvecklingen av serien The Walking Dead, där hotet från zombierna alltid finns där i bakgrunden men där det blir alltmer uppenbart längs seriens gång att den verkligt farliga fienden är människan.

Batsugun31 okt 2017q

Hans Li Engnell:

Det de gjorde i The Last of Us var att bryta gränsen mellan spel- och mellansekvenser för att berätta en historia. Joel och Ellie pratade med varandra, eller med sig själva, samtidigt som spelaren hade kontroll.


Jag tycker personligen att det upplägget är så där. Rent mekaniskt fungerar det ungefär lika bra/dåligt som t.ex. ljudbanden i Bioshock.

För mig är The Last of Us ett ypperligt exempel på när utvecklare behandlar narrativ i spel som om det vore film.

Spel som t.ex. Half Life 2 och Bloodborne däremot, tycker jag gör historieberättande i spel riktigt bra.

Karl Hungus 1 nov 2017q

Batsugun:

Att gå på en stig från A till B, ta betäckning och panga lite, för att sen pausa och serveras "filmsekvenser" med story, har jag svårt att se som ett suveränt sätt att berätta historier på genom spel.


Jag håller med. Jag tycker att berättandet i The Last Of Us är - precis som resten av spelet - ganska överskattat. Det är som du skriver mellansekvenser varvat med överlag ganska repetitiva spelmoment där det väldigt mycket handlar om att kånka runt på stegar och lådor så att Ellie kan ta sig fram, varvat med strider som är tråkigare än i Uncharted-spelen och smygmoment som inte funkar. The Last Of Us är för mig ett 7/10-spel.

gadwin 1 nov 2017q

Batsugun:

Spel som t.ex. Half Life 2 och Bloodborne däremot, tycker jag gör historieberättande i spel riktigt bra.


Att komma in och kritisera TLOU för dess historieberättande och sedan ta upp två av historiens mest överskattade narrativ... ja det är verkligen sant som du säger att smaken är som baken. ;)

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.