Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Capcom bekräftar Mega Man 11

UPPDATERING: Capcom har släppt några bilder från Mega Man 11 och du kan se dem här nedan.


ORIGINAL: Capcom har bekräftat ett nytt spel med Mega Man.


Det heter Mega Man 11 och är under utveckling till PS4, Switch, Xbox One och PC.


Mega Man 11 visas i 2,5D och det planeras att släppas i slutet av nästa år.


Här är den första trailern.


Relaterade bilder

Oskar Skog 5 dec 2017Visningar: 1145 

Taggar: Mega Man 11, capcom

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Fröken Keke 4 dec 2017q

Blev lite rädd att det skulle vara 8-bitarsgrafiken igen där i början. Den grejen är väldigt gjord, så det är skönt att de kunde gå vidare.

Mest märkbart för mig just nu var den stela springanimation och repeterande röstklippet. Det ser lite farligt likt Mighty No. 9 ut, men det bör inte vara SÅ svårt att göra ett vettigt Mega Man-spel.

Whiplazh 4 dec 2017q

Lite som en korsning av Mega Man 8 och Powered Up, rent estetiskt.

Redfoxe 4 dec 2017q

Fröken Keke:

repeterande röstklippet.


Iallafall "bara": "yeah" "hah" osv
Prova remaken av X till PSP, där han skriker namnet på vapnet varje gång han skjuter

huga!.
Men ja, dat spring animation, försiktigt optimistiskt.

Magnus Virdeborn 4 dec 2017q

W00t! Wohoo!

Assrocket 4 dec 2017q

Det är ju helt obegripligt att man fortsätter med den häringa "2.5D". Även om det här såg helt okej ut, men det är säkert för att man vant sig vid hur fult det är att man tycker så.

Anders Eklöf 4 dec 2017q

Jag undrar verkligen vad Keiji Inafune tycker om det här.

Magnus Virdeborn 4 dec 2017q

Assrocket:

Det är ju helt obegripligt att man fortsätter med den häringa "2.5D". Även om det här såg helt okej ut, men det är säkert för att man vant sig vid hur fult det är att man tycker så.


Hellre det än mer 8-bit som är så söndertjatat nu.

Nightswipe 4 dec 2017q

Äääh, inte en enda robotmaster visad.
Nåja, ännu ett spel att se fram emot under nästa år [smile]

Hade gärna sett ett X9 i snesgrafik.

TygApan 4 dec 2017q

Har sprang riktigt fult. Men jag känner att jag varken ville ha själlös 2.5 eller klassisk uttjatat 8 bit grafik.

Det spelar inte så stor roll. Hela spelet står och faller med utmaningen. Mighty No. 9 levererade ju faktiskt på den punkten vilket gör det till ett respektabelt Mega Man spel. Vill faktiska Mega Man vara ett bättre Mega Man än vad Mighty No. 9 är så är det av med silkesvantarna och på med hårdhandskarna som gäller.

Snälla. Ett bra Mega Man fick man inte igår liksom.

Bleatlessness 4 dec 2017q

Ställer mig kluven till grafiken. Mycket bättre än MN9 som man direkt kommer att tänka på vid 2.5D-Mega Man. Jag hade kunnat ta ett till 8-bit, men gärna som spränger gränserna av en NES, likt Shovel Knight.

Hellre än det här hade jag not sett platt 2D och handmålat eller "handmålat", med den stilen de har på karaktärer och fiender nu i avancerad cellshadad 3D (riktigt handanimerat är dyrt).

Så länge grafiken ger den precision man behöver.

NicolausCamp 4 dec 2017q

Anders Eklöf:

Jag undrar verkligen vad Keiji Inafune tycker om det här.


Bättre än inget? [wink]
(Och nej, Magnus, du behöver inte påpeka felcitering)

Fröken Keke 4 dec 2017q

TygApan:

Snälla. Ett bra Mega Man fick man inte igår liksom.


Tänkte skriva något, tills jag insåg att det är snart tio år sedan Mega Man 9.

Fröken Keke 4 dec 2017q

Och fem år sedan jag blev överraskad att det var fyra år sedan nio, hjälp.

Bleatlessness 4 dec 2017q

Fröken Keke:

Tänkte skriva något, tills jag insåg att det är snart tio år sedan Mega Man 9.


Vänta lite, jag ska bara plocka upp min haka.

Gurramurra 4 dec 2017q

Wow! Det var en positiv överraskning. Jag hade ju iof gärna haft kvar Nes-grafik men detta ser iaf estetiskt fint ut. Äntligen nytt Megaman, bannemig på tiden.

Tobias Söderlund 4 dec 2017q

Vet inte.

Det låter, och ser ut, rätt generiskt. Ungefär som MN9 fast med en annan stil. MN9 råkade ju dock visa sig vara galet mycket bättre än vad alla som sågade det menade på att det var... men så var ju faktiskt Inafune inblandad.

Kan säkert bli... trevligt.

NicolausCamp 4 dec 2017q


Dat Game Informer cover [love]

KennyMan666 4 dec 2017q

Se där ja.

Det Lilla Svinet 4 dec 2017q

Fröken Keke:

Blev lite rädd att det skulle vara 8-bitarsgrafiken igen där i början. Den grejen är väldigt gjord, så det är skönt att de kunde gå vidare


Fast hellre det än det här. Det här är visar ju ingen typ av känsla för estetik. Men hade ju dock dessutom hellre sett ett rå snyggt 16-bit spel istället för 8-bit också.

Fröken Keke 4 dec 2017q

Det Lilla Svinet:

Fast hellre det än det här. Det här är visar ju ingen typ av känsla för estetik. Men hade ju dock dessutom hellre sett ett rå snyggt 16-bit spel istället för 8-bit också.


Klart jag hade sett något finare, men 8-bitar är jag dödstrött på nu. Det finns redan åtta Mega Man-spel med den grafiken, vad som helst känns färskare nu.

Redfoxe 4 dec 2017q

Hoppas dom finputsar grafiken lite då under året.

Lindberg 4 dec 2017q

Redfoxe:

Hoppas dom finputsar grafiken lite då under året.


Ja det kan behövas. Hade hellre sett att det använde samma stil och animering som Mega Man 8. Utöver det är jag helt på ett Mega Man 11. Spelade 1-10 tidigare i år och är inte riktigt mätt ännu!

KennyMan666 4 dec 2017q

Jag har ju ända sedan Mega Mans inkludering i Smash 4 velat ha ett Mega Man-spel i typ den stilen som Mega Man är i det spelet, och det här känns väl som det är det närmaste det som vi kan få. Jag tar och ser fram emot det här, bestämmer jag.

Magnus Virdeborn 4 dec 2017q

Pluspoäng för att de använder en gullig MM-design för övrigt.

Daniel Eyre 4 dec 2017q

Ser ut som Mighty No 9. Det är inte en komplimang. Nog för att jag håller med om att det vore trist med ännu ett spel med NES-estetik. Men seriöst. Detta är på riktigt låg nivå. Billigast möjliga produktion för att casha in på fans som käkar upp vad som helst. Hade de faktiskt velat anstränga sig LITE (ett spel av denna typ blir inte svindyrt att producera hur mycket möda man än lägger på dess yta) hade de exempelvis kunnat fixa en ny look för serien som fortfarande innefattar högupplösta sprites. Denna generiska 2.5D är nog bland det minst attraktiva som går att finna i spelvärlden idag.

NicolausCamp 4 dec 2017q

Eyre är på lika glatt humör som vanligt. [wink]

Redfoxe 4 dec 2017q

Gå och lägg dig din surgubbe!.

Fröken Keke 4 dec 2017q

NicolausCamp:


Stone Mans barn?

Magnus Virdeborn 5 dec 2017q

Redfoxe:

Gå och lägg dig din surgubbe!.


Mr Orange 5 dec 2017q

Redfoxe:

Gå och lägg dig din surgubbe!.


haha!

NicolausCamp 5 dec 2017q

yokisuci 5 dec 2017q

Värst vad många är negativa. Tycker det ser ganska trevligt ut. :)

Nobodywashere 5 dec 2017q

Grafiken känns B och det känns som man kommer få möta samma slags bossar/teman igen som vanligt. Vapnen lär heller inte ha någon större variation från tidigare spel.

Bubbles 5 dec 2017q

En kompis pratade om att det numera är så mycket enklare att utveckla ett spel i 2.5D än med spritegrafik, vet inte det ligger nåt i det men det är tråkigt om det är sant. Handritade sprites hade ju varit helt fantastiskt i det här sammanhanget. Försiktigt optimistisk ändå!

Magnus Virdeborn 5 dec 2017q

Det är vad Igarashi sa gällande Bloodstained. Folk som fortfarande kan konsten att animera detaljerade sprites är svårare att få tag på (och säkerligen då också till rätt pris). Att utveckla i 2.5D är både billigare och enklare.

Fröken Keke 5 dec 2017q

Visserligen har de ju redan den mesta spritegrafiken redo sedan 80-talet.
Och de vet ju bara inte var de ska leta, om de sneglade lite på Sega hade de sett att det finns massvis av fans och bara folk i allmänt som gillar att rita pixlar.

Assrocket 5 dec 2017q

Daniel Eyre:

Denna generiska 2.5D är nog bland det minst attraktiva som går att finna i spelvärlden idag.


This.

Han från Faxanadu 5 dec 2017q

Grafiken ser rätt bra ut. Cellshadingen används mjukt på ett sätt som fungerar med Mega Man designen, och bakgrunderna halls enkla utan att se tomma ut.

Däremot intetsägande musik, där hade de tjänat på NES-ljud med tydliga melodier.

whckmstrjck 5 dec 2017q

Tänk drömmen ifall de skulle ta in Simon Andersen, Joakim Sandberg eller typ Niklas Jansson på ett sånt här projekt. Den förstnämnde som gjort mockupen nedan.

whckmstrjck 5 dec 2017q

Han från Faxanadu:

Grafiken ser rätt bra ut.


Håller klart med, men animation och feeling överlag haltar väldigt mycket.

Edit: Såg video och bilder i fullskärm nu. Vill dra tillbaka kommentaren ovan. :|

Fröken Keke 5 dec 2017q

whckmstrjck:


Tycker det ser lite för plottrigt ut, för det mesta brukade de gamla spelen ha rätt enkla bakgrunder så man ser bättre vad som händer.

Daniel Eyre 5 dec 2017q

Håller med Keke, för plottrigt för att kännas riktigt bra. Däremot är den pixeltätheten helt klart något att sträva efter. Alla är vi överens om att 8-bitsestetik känns gjort. Men 16-bitsspel... mmmmmmmm.

Whiplazh 5 dec 2017q

Kan ett Mega Man-spel i 2D bli snyggare än Mega Man 8?

Bleatlessness 5 dec 2017q

Whiplazh:

Kan ett Mega Man-spel i 2D bli snyggare än Mega Man 8?


Man kan ju definitivt tänka sig högupplöst 2D som senare Rayman eller Wonder Boy-remaken, eller varför inte (en nedtonad version av) Cuphead?

Fröken Keke 5 dec 2017q

Bleatlessness:

Man kan ju definitivt tänka sig högupplöst 2D som senare Rayman eller Wonder Boy-remaken, eller varför inte (en nedtonad version av) Cuphead?


Astro Boy-look, med val att spela i svartvitt.

Ge mig.

melander 5 dec 2017q

Jag gillar inte estetiken. Men finns känslan där så, visst!

Magnus Virdeborn 5 dec 2017q

Whiplazh:

Kan ett Mega Man-spel i 2D bli snyggare än Mega Man 8?


Nej. MM8 är finaste MM!

Tobias Söderlund 5 dec 2017q

MM8 är verkligen ett verk av snygghet. Nog för att nian är charmig, men såhär i efterhand hade jag nog faktiskt föredragit att serien evolverat vidare efter MM8 snarare än att blicka tillbaka hela vägen till MM2. Har lite svårt att motivera mig plocka fram MM9 pga det jag ofta påpekat... att det känns som att det är designat utifrån myten om gamla spel, inte utifrån hur gamla spel faktiskt var att spela.

NicolausCamp 5 dec 2017q

Magnus Virdeborn:

Nej. MM8 är finaste MM!


Så du säger att en helt enkelt INTE KAN göra ett snyggare MM-spel än 8:an? [crazy]

Magnus Virdeborn 5 dec 2017q

Nej, jag säger att Capcom inte kan göra ett snyggare MM-spel än åttan. [wink][bigsmile]

NicolausCamp 5 dec 2017q

Magnus Virdeborn:

Nej, jag säger att Capcom inte kan göra ett snyggare MM-spel än åttan.


Om de bara lägger manken till så...
men nog tror jag att du har en poäng i att AAA-utvecklare i stort sett helt och hållet övergivit 2D, iaf av 16/32-bitarsstuket, till förmån för cel-shading.

Magnus Virdeborn 5 dec 2017q

NicolausCamp:

men nog tror jag att du har en poäng i att AAA-utvecklare i stort sett helt och hållet övergivit 2D, iaf av 16/32-bitarsstuket, till förmån för cel-shading.


De gör säkert gärna 8-bitarstrams. För det är lätt. Det är väl även därför så många indieutvecklare inte gått vidare från den estetiken. Nog för att Shovel Knight är välgjort, men det är inte direkt grafiskt imponerande och det finns massvis av indies med liknande grafik.

Tänk om fler spel kunde se ut som Azure Striker Gunvolt.

NicolausCamp 5 dec 2017q

Magnus Virdeborn:

Tänk om fler spel kunde se ut som Azure Striker Gunvolt.


Ja, där har vi ju ett run and gun som iaf jag anser är snyggare än MM8.

Nightswipe 6 dec 2017q

Börjar bli riktigt sugen på det här. (& Bloodstained! såg just Fashionuppdateringen)
Explosionerna i MM11 är nog de bästa i ett vanligt Megamanspel hittills. (Dock klår inget att sänka valen i Mega Man X!)

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.