Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Square Enix ska släppa nästa Tomb Raider under 2018

Väntar du på ett nytt spel med Lara Croft?


Nu har Square Enix meddelat att de komemr att avslöja det nästa spelet i Tomb Raider-serien under nästa år.


De bekräftar också att det inte kommer dröja särskilt länge mellan avslöjandet och att spelet släpps.


Vad hoppas du på för nästa Tomb Raider?

Oskar Skog 7 dec 2017Visningar: 460 

Taggar: Lara Croft, Tomb Raider

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Roger Ling 7 dec 2017q

Oskar Skog:

Vad hoppas du på för nästa Tomb Raider?


Multiformat, PC och Switch inkluderat.

Hans Li Engnell 7 dec 2017q

Yes! Härligt!

Jag hoppas på mer av samma, men mindre strider och mer utforskning. För min del skulle det räcka gott om Lara bara hade sin pilbåge.

Xbox One, PS4 eller både och spelar ingen roll. (Det lär ju släppas till båda.)

Foiegras 7 dec 2017q

Ja! Spelar genom Rise igen nu och längtar efter mer äventyrande i Uncharted/Tomb Raider stil.

TygApan 7 dec 2017q

Oskar Skog:

Vad hoppas du på för nästa Tomb Raider?


Utmaning. Det är allt som saknas.

Daniel John Johnsson 7 dec 2017q

Rebooten var väl standardkul men uppföljaren kändes som en axelryckning från start. Det behövs röras om ordentligt i den här grytan för att göra Tomb Raider intressant och relevant på riktigt igen.

Tror inte det här blir det spelet. Det blir nog mer av samma Ubisoft-Uncharted igen.

arneankann 7 dec 2017q

Mer av ettan, mindre av tvåan som var rätt jäkla trist ärligt talat.

Lillejan 7 dec 2017q

Då ses vi 2019 för oss PS-användare :D

NicolausCamp 7 dec 2017q

Tomb Raider var AWESOME.
Rise of the Tomb Raider var ÄNNU MER AWESOME.
Hoppas självklart på att nästa spel blir ALL THE AWESOME!

Redfoxe 7 dec 2017q

Mindre skjutande, mer utforskande och pussel.

Delacroix 7 dec 2017q

Fimpa den trötta open world-satsningen och fimpa allt vad jakt och koka sin egen soppa heter.

Daniel Eyre 7 dec 2017q

Jag gillade båda de senaste spelen. På sätt och vis mer än de Uncharted-spel de åtminstone delvis vill efterapa. Jag tycker rätt mycket om separata open world-segment på det där viset. En fullkomligt gigantisk värld har jag knappt tid med alls idag, men mindre, isolerade och fokuserade "banor", som ändå är rätt öppna, funkar bra.

NicolausCamp 7 dec 2017q

Daniel Eyre:

En fullkomligt gigantisk värld har jag knappt tid med alls idag, men mindre, isolerade och fokuserade "banor", som ändå är rätt öppna, funkar bra.


Håller med. Upptäckarglädjen fanns där, men det kändes aldrig överväldigande som så ofta blir fallet. De två senaste Tomb Raider-spelen är för mig vad Uncharted-spelen borde ha varit, men det är väl kätteri att säga detta här.

Delacroix 7 dec 2017q

Daniel Eyre:

En fullkomligt gigantisk värld har jag knappt tid med alls idag, men mindre, isolerade och fokuserade "banor", som ändå är rätt öppna, funkar bra.


Det gjorde Lost Legacy jäkligt bra, fokuserat men ändå stort och fritt att ta sig an utmaningarna på olika sätt.

Det jag inte gillar med dagens Tomb Raider (har bara spelat några timmar av andra, bör tilläggas) är all tid det tar att fälla 100 djur och plocka kvistar till sin utrustning. Det är lika uttjatat som utspridda ljuddagböcker.

NicolausCamp 7 dec 2017q

Delacroix:

all tid det tar att fälla 100 djur och plocka kvistar till sin utrustning


Fast det är ju ingenting du MÅSTE göra. [blush]

Foxxy 7 dec 2017q

Najs! Hoppas det är samma utvecklare som senast. Spelade ut Rise för andra gången för två veckor sedan och det var verkligen riktigt bra. Väldigt underskattat spel känns det som.

Delacroix 7 dec 2017q

NicolausCamp:

Fast det är ju ingenting du MÅSTE göra.


Inte? Jag som trodde det hade med att gå upp i nivå och lära sig nya saker att crafta, nya bra saker.

Vad har man det till då?

NicolausCamp 7 dec 2017q

Delacroix:

Inte? Jag som trodde det hade med att gå upp i nivå och lära sig nya saker att crafta, nya bra saker.

Vad har man det till då?


Det gör ju spelet lättare, men det är väl tekniskt sett fortfarande möjligt att klara spelet utan att lägga någon större tid på det? Eller? Minns faktiskt inte. [crazy]

Ayreonaut 7 dec 2017q

Mer överlevnad!

Pilbåge über alles!

Älskade ettan men tyckte tvåan var mjäkig.

Daniel Eyre 7 dec 2017q

Delacroix:

Det gjorde Lost Legacy jäkligt bra, fokuserat men ändå stort och fritt att ta sig an utmaningarna på olika sätt.


Mm, det var schysst på den punkten, absolut. Känns alltid rätt kul med en lagom stor hubvärld som sedan leder in i instansliknande småbanor, med egna set pieces och annat fläskigt för de som diggar sånt. Jag tycker ju dock att även Tomb Raider-spelen (särskilt Rise) gjorde just detta rätt bra.

Delacroix:

all tid det tar att fälla 100 djur och plocka kvistar till sin utrustning.


Det kan jag hålla med om. Börjar bli sjukt tradigt, i spel efter spel efter spel. Antar att det trots allt triggar den där completionist-samlar-delen av ens hjärna, hos många åtminstone, vilket gör att man ändå fortsätter spela.

Wihlborg 7 dec 2017q

TygApan:

Utmaning. Det är allt som saknas.


arneankann:

Mer av ettan, mindre av tvåan som var rätt jäkla trist ärligt talat.


Redfoxe:

Mindre skjutande, mer utforskande och pussel.


Ayreonaut:

Mer överlevnad!

Pilbåge über alles!

Älskade ettan men tyckte tvåan var mjäkig.


Fan vad bäst ni alla är!

Exakt vad dem sa^!~<3

Pip-Boy 3000 7 dec 2017q

Fint.

Daniel John Johnsson 7 dec 2017q

Vill också ha mindre krig mot Call of Duty: Advanced Warfare-soldater och mer mystiskt, övernaturligt.

NicolausCamp 7 dec 2017q

Ja alltså. Ska jag välja ut en höjdpunkt ur Rise så var det ju just alla hemliga gravar som en kunde trilla över. Tomb Raider när det är som allra bäst! [love]

Redfoxe 7 dec 2017q

Kommer ni ihåg när man fightades emot en T-rex?
När man kunde låsa in sin Butler i träningsbanan?.
Good times

Wihlborg 7 dec 2017q

Redfoxe:

Kommer ni ihåg när man fightades emot en T-rex?


Du. Första polarens spel till PSOne, spelade hela natten och när vi kom dit. Det var overkligt. För stort för att kunna finnas i ett spel. PLUS raptorer som var favoritdinosaurien som liten.

Önskar dem gjort ett Tomb Raider Anniversary 2...

Delacroix 7 dec 2017q

Redfoxe:

Kommer ni ihåg när man fightades emot en T-rex?
När man kunde låsa in sin Butler i träningsbanan?.
Good times


Good times.

Bästa Tomb Raider är fortfarande nivån med den byggnadsstora statyetten som var delvis under vatten.

Nightswipe 7 dec 2017q

Sweet :) Hoppas de lyckas med simningen denna gången.

Tobias Söderlund 7 dec 2017q

Skulle vilja se ett nytt Tomb Raider i samma anda som det som drog igång hela serien. Få platser att besöka, fokus på utforskande och pussellösande och en konstant känsla av ensamhet och utsatthet samt ett stridande mer av ett nödvändigt ont än en drivkraft i sig.

Framförallt, mindre set pieces... på ett vis där utforskandet i sig, och den resa man gör, är stark nog för att inte behöva mellansekvenser och semi-interaktiva tryck upp och a för action-moment som tar vid så fort en känsla av fethet skall förmedlas.

Desto fler år som kommer mellan mig och Tomb Raider-rebooten (Rise ej inräknat då det ej är spelat ännu), desto mindre uppskattar jag tanken på allt vad det kom att stå för. Inte ett dåligt spel, bara inte i närheten av lika tight, unikt och relevant som det över 20 år gamla originalet.

Hans Li Engnell 9 dec 2017q

Tobias Söderlund:

Desto fler år som kommer mellan mig och Tomb Raider-rebooten (Rise ej inräknat då det ej är spelat ännu), desto mindre uppskattar jag tanken på allt vad det kom att stå för.


Rise känns mer Tomb Raider än vad rebooten gjorde, som ju knappt ens hade några riktiga gravar. Här är vissa av gravarna riktigt magnifika, inte minst vägen till dem (Voice of God är en personlig favorit).

Så det var ett steg i rätt riktning, tycker jag. Sedan håller jag med om att det skulle behövas mer fokus på utforskande och pussellösande. I Rise finns det bitvis en känsla av utsatthet, men allt eftersom Laras vapenarsenal växer försvinner denna känsla och det blir alltför stort fokus på strider med automatvapen, spelets tråkigare passager.

Rise är briljant när jag får smyga omkring med min pilbåge och ta ut fiender från långt håll från ett träd eller smyga mig på dem bakifrån och fly ifrån dem genom ett hål i isen.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.