Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Här kan du se mer från kampanjen i Metal Gear Survive

Konami avslöjade ett nytt spel i Metal Gear-universumet under hösten 2016.


Det heter Metal Gear Survive och det fokuserar på co-op för fyra spelare. Spelet kommer också ha en kampanj, där spelare ska få vara med om ett "mystiskt äventyr".


Nu har vi en ny film som visar mer från kampanjen i det här spelet.


Konami kommer att ha en beta för Metal Gear Survive på PS4 och Xbox One den 18-21 januari.


Metal Gear Survive kommer att släppas till PS4, Xbox One och PC den 22 februari här i Europa.


Oskar Skog 8 jan 2018Visningar: 458 

Taggar: Metal Gear Surive, Konami, Hideo Kojima

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

nonapplicable 8 jan 2018q

Mäktigt! Tittar såklart inte på YouTube filmen men detta ska man ju givetvis spela.
Hoppas coop är valfritt dock, har inget intresse av att spela spel med andra, förutom om det finns split screen så kanske man kan köra couch coop. Finns det inte split så hoppas man ju att det går fint att spela kampanjen själv.

Oskar Skog 8 jan 2018q

nonapplicable:

hoppas man ju att det går fint att spela kampanjen själv.


Med tanke på att titeln på den här filmen heter "Metal Gear Survive: 5 Minutes of Single-Player Gameplay" behöver du inte vara orolig för det.

Daniel Eyre 8 jan 2018q

Det där var en av de sämst klippta trailers jag sett i modern tid. Vad i helvete är det ens som pågår. Så klåpig produktion att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Spelet kan säkert bli rätt kul i co-op, femmans motor och mekanik var ju trots allt det enda bra med det enormt sorgliga spelet. Men wow, vilken opepp...!

ZeeZonn7 8 jan 2018q

#GOTY2018

Bästa Trailern 2018 av Team Ninja Kojima Seppuku

Wihlborg 8 jan 2018q

Skräp. Sköna siffror på Dislike-knappen~<3

Overdub 8 jan 2018q

ZeeZonn7 8 jan 2018q

Det bästa de skulle kunna göra för det här spelet är att ta bort Metal Gear musiken, byta namn, behålla motorn.

Anubis 8 jan 2018q

Är det här uppföljaren till Metal Gear pachinko? :)

Det gör ont att säga det här men ser ut att kunna vara ganska kul att spela med kompisar.

nonapplicable 8 jan 2018q

Många som utan att ha tänkt själva hoppar på "konami är dumma, buhu"-tåget. De läser nåt på internet och tror sen att man måste tycka så, och att det bara finns "ett rätt sätt" att göra spel/trailers på... Jaja, people be sheep... [rolleyes]

Fröken Keke 8 jan 2018q

Folk gillar inte Konami för att de aktivt dödat sina varumärken över åren och skiftat fokus till marknader som är helt irrelevanta för spelintresserade. Pachinko-branschen har ju exempelvis mest äldre japaner som målgrupp, så även där borta i Japan utesluter de sina gamla kunder.
Anledningen till varför just det här spelet är så kontroversiellt är ju hur de sparkade Kojima från företaget och släppte en halvfärdig produkt, som de nu mjölkar ett till spel ifrån som varken följer seriens mönster eller innehar Kojima-inblandningen som för många är vitalt för om de ens kommer bry sig om en Metal Gear-produkt eller inte.

nonapplicable 8 jan 2018q

Nja. Folk har egentligen ingen personlig koppling till varken varumärken eller hur företag styrs. Det här är ett klassiskt case av "mass Suggestibility". Folk bräker i kör på internet enbart vad de hört andra bräka om. Finns ingen av dessa grinollar som vet vad som egentligen hände på Konamis kontor, och det är inte direkt så att spelare/konsumenter egentligen förstår sig på vad som sker bakom kulisserna på de företag som de är konsumenter för, och som producerar den underhållning de i blindo köper. Detta är internet-beteenden och inget annat.
De flesta ser en logotyp och sen fyller deras hjärna i vad den logotypen betyder, typ. Tror man att MGS5 inte var "färdigt" så förstod man tydligen inte temat på hela spelet. Tips: det står i titeln t.o.m. Folk/får har sånt smalt tunnelseende att de tror att alla "spel" ska vara likadana. Så fort en intelligent människa bryter denna heliga lilla trygghetsbubbla och gör något annorlunda så blir de rädda och förvirrade, och bräket är igång..
MGS5 är 100% färdigt, och lämnas du med en känsla av oro, förtvivlan och förvirring samt SAKNAD. Då har Hideo nått fram till dig med sitt meddelande. Den känslan var målet.
Armen
Quiet
"Storyn"
Hideo själv.
Allt är fantomsmärtan. Där har du poängen, och det är så man bryter mönstret och skapar unik konst som betyder något.
De som vill ha klyschiga Hollywoodmanus med början-mitten-"slut" kommer aldrig att förstå detta, eller se sambandet mellan Quiets försvinnande och Hideos uppbrott från Konami, eller varför krig aldrig "tar slut" eller varför de inte ens var Big Boss.
Walt Disney sa en gång "always leave them wanting more" och det lyckades Hideo med.

Sen är det bara en bagatell att företag vidareutvecklar sina IPs. Det nya metal gear spelet har ingenting med varken Hideo eller MGS att göra, och detta är ingenting som spelare varken ska eller borde lägga sig i. Exakt "vilka" som skriver/skapar struntar gemene man i, spelare är egoistiska och vill ha njutning för stunden. Skulle metal gear survive visa sig vara riktigt bra så kommer alla dessa s.k. "konami bojkottare" vända kappan direkt och gilla det, så du ska inte lyssna s mycket på folk när de uttrycker sina "åsikter".. Det är oftast bara diskurser som ändrar sig likt vädret och vinden....

Detta är ju inte ens ett MG solid spel de gör nu, det är bara ett Metal Gear X spel. Dvs en spinoff, så troligtvis kommer det inte innehålla briljanta gränsöverskridande content som jag nyss beskrev ovan, men det kan fortfarande vara roligt/spännande/intressant. Det får vi se, det är ju inte så att Hideo är den enda manusförfattaren... Finns otroligt mycket innehåll i Metal gear världen som andra har skapat. De behöver få sin röst hörd.

Det mest fascinerande med hela kojima/konami affären är ju folks enfaldiga reaktioner. Där de på allvar tror att detta är en "ont företag vs missförstått geni" situation, och sedan tror de att de "supportar" Hideo genom att "bojkotta" Konami.
Har inte klickat på YouTube länken ovan, men jag antar att kommentarsfältet är fullt av arga små pojkar som säger att konami är dumma och grinar i kör. Var nåt liknande inlägg redan här i no-name ligan ovan^^.

Lägg band på känslorna nu gott folk och försök tänka själva lite... I don't have any more tears to shed...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suggestibility

Anubis 8 jan 2018q

nonapplicable:

Folk har egentligen ingen personlig koppling till varken varumärken


MGS serien är kanske inte på topp när det kommer till sålda spel men det är på topp när det kommer till mest älskade serie. Folk har starka kopplingar till serien.

nonapplicable:

MGS5 är 100% färdigt


Nej... Saknas en hel episod. Man kan tolka hur ett spel ses som färdigt eller inte men saknas ett stycke ur ett spel är det inte färdigt.

nonapplicable 8 jan 2018q

Anubis:

Saknas en hel episod


Vilken då?

Lord_ENERU 8 jan 2018q

nonapplicable:

Vilken då?


Episod 51, som skulle handla om vad som hände med Eli och Sahelanthropus

Aleksandar Buntic 8 jan 2018q

nonapplicable:

en är det bara en bagatell att företag vidareutvecklar sina IPs. Det nya metal gear spelet har ingenting med varken Hideo eller MGS att göra, och detta är ingenting som spelare varken ska eller borde lägga sig i.


Det utspelar sig i samma universum och är därför canon till MGS-serien. Så det finns visst en koppling, även om det är ett helt annorlunda spel (att de förmodligen inte kommer behandla MGS-berättelsen i spelet är en annan femma).

nonapplicable:

MGS5 är 100% färdigt


Det är så uppenbart att de inte fick tiden till att göra färdigt spelet. Det har ju framkommit att ett helt kapitel saknas och de sista uppdragen (som bara är upprepande av tidigare uppdrag) ser jag bara som ett sätt att ge spelarna mer innehåll som en kompromiss. Sen att spelet har ett visst tema och att de lyckas med det mer eller mindre bra är en annan femma.

https://www.youtube.com/watch?v=HJaUGVfqGDc

30% complete cutscene är ju ett tecken :).

nonapplicable 8 jan 2018q

Precis det som är phantom pain ;) helt briljant. Du "tror" att 51 är en del av spelet, egentligen är det inte det, men din vetskap om att det "kunde funnits" gör att du tror att det saknas...

Tolkien använde samma knep i sagan om ringen böckerna. Folk "tror" att det finns länder och världar bortom bergen, pga att han planterade insinuationer om att de finns på strategiska ställen i boken.

Inom film så får du ofta bara se en bråkdel av alla scener som spelas in. Det betyder inte att de "saknas". Den DVD du köpte med MGS5, det är spelet. Resten är meta, Fantasier eller önskemål. Ingenting "saknas". Detta borde folk som hänger på spelforum veta om.... Ett verk är bara det som du håller i handen, eller ser på TVn. Resten är fluff. "Episod 51" skämtsamt nog är som Area51. Om du vill "tro" att det skulle "egentligen" vara med, så får du göra det. Men det ändrar inte den fysiska verklighet som finns på DVDn. Det är MGS5, 100% klart och färdigt. Det faktum att vi diskuterar eventuella övriga Ops är enbart metafluff, och om man tror att den "saknas" så har man bara gått på tricket, precis som de avlägsna bergen i sagan om ringen.

Lektionen avslutad.

Aleksandar Buntic 8 jan 2018q

nonapplicable:

Ett verk är bara det som du håller i handen, eller ser på TVn.


Absolut är den färdiga produkten 100% av den färdiga produkten. Allting som är tryckt är färdigt. Det betyder inte att det var så de ville att den färdiga produkten skulle se ut. Och det är för mig givet att det saknas delar.

Och vi vet att det planerades mer, men det skulle kräva mer tid. Vilket de aldrig skulle få efter att redan ha spenderat en massa resurser på spelet (som blivit uppskjutet flera gånger).

Det är lite som att säga att Half-Life 2 episode 3 egentligen bara är meta. Att Half-Life 2-berättelsen egentligen är färdig (även om vi vet att det planerades en episode 3).

nonapplicable 8 jan 2018q

Aleksandar Buntic:



Absolut är den färdiga produkten 100% av den färdiga produkten. Allting som är tryckt är färdigt. Det betyder inte att det var så de ville att den färdiga produkten skulle se ut. Och det är för mig givet att det saknas delar.

Och vi vet att det planerades mer, men det skulle kräva mer tid. Vilket de aldrig skulle få efter att redan ha spenderat en massa resurser på spelet (som blivit uppskjutet flera gånger


Precis! Äntligen rätt tänk. Men så är det i 100% av exakt all media som produceras. Man har a l l t i d saker planerade, ibland helt färdigställda, som cuttas. Man kan alltid göra mer, fila mer, lägga till. Det finns aldrig tillräckligt med tid.

F A N T O M S M Ä R T A känner man som skapare. Jämnt.
Spelet spränger den 4e väggen även här. Hade 51an släppts så hade 52an saknats.. Osv... Hade teamet fått 6månader till så hade vi just nu pratat om andra delar. Det är en del av designen att få dig att känna dig som du drog ut den precis innan du kom (ursäktar mig för språkbruket!) och min personliga tolkning är att det är så krig är. Så menlöst, och så utan "closure". MGS borde visas som film i skolor och på USAs armé-basar.
Det finns ingen poäng eller "slut". Och jag kan inte tänka mig ett mer briljant sätt att "avsluta" ;) en serie som handlar om krig, teknologi, informationsinterpretation och människans förvirrade identitetsdiffusion än på det sätt Hideo gjorde.

Hade någon egentligen innerst inne velat ha ett hollywood slut? Eller egentligen, det fick vi ju? Slutet på 4an är ju slutet på metal gear solid. Folk jagar closure-kickar, enbart för att kunna ställa spelet i hyllan och stolt säga "I did it".
Helt underbart att de istället inte riktigt vet om spelet "är slut" eller inte. De flesta har troligen t.o.m. spelet kvar installerat pga detta, jag är en av dem.

Aleksandar Buntic 8 jan 2018q

nonapplicable:

Precis! Äntligen rätt tänk. Men så är det i 100% av exakt all media som produceras. Man har a l l t i d saker planerade, ibland helt färdigställda, som cuttas. Man kan alltid göra mer, fila mer, lägga till. Det finns aldrig tillräckligt med tid.


Inte helt sant. Allt beror på vilka man har över sig som styr och ställer. Kojimas team hade Konami. Jag, som självproducerar, behöver inte ha den pressen alls.

nonapplicable:

Hade 51an släppts så hade 52an saknats.. Osv...


Inte heller nödvändigtvis sant. Tror flera vet när de känner att de är färdiga med en produkt. MGS5 känns inte som det när man spelar det. Och för mig är det uppenbart att inte Kojima och hans team gjorde det heller. Kapitel 51 kanske inte hade varit det sista målet, men jag tror att det fanns ett sista mål i visionerna. Dit skulle de förmodligen aldrig komma med Konami över sig och med de resurser de har att gå på.

nonapplicable:

Hade någon egentligen innerst inne velat ha ett hollywood slut?


Tycker 4:ans slut är det värsta i spelet. Det är inget jag vill ha. Tror det är få som verkligen ville ha det.

nonapplicable:

Helt underbart att de istället inte riktigt vet om spelet "är slut" eller inte. De flesta har troligen t.o.m. spelet kvar installerat pga detta, jag är en av dem.


Jag slängde det direkt efteråt. Jag gillar spelet, men jag hade helt klart velat ha en tydligare knutpunkt till resten av spelserien i slutet. Behöver inte vara hollywood (inget i MGS5 kommer i närheten av överdrivet hollywoodifiering, så vet inte varför det skulle behöva bli ett hollywoodifierat slut heller).

Det är liksom uppenbart att Kojima inte strävade efter att slutet skulle kännas som "Phantom Pain" (som du får det att verka), det kommer som en slump om man väljer att tolka det så som du gör det nu.

Den färdiga produkten är för mig inte det som bestämmer om något känns färdigt eller inte. Det är min upplevelse av det. Och min upplevelse av det bekräftas ju även av att det fanns planer på att utveckla viidare spelet.

JokerM6 8 jan 2018q

Eh det var ett jävla blä om MGS5 story här va?
Visst, vi fick inget traditionellt Metal Gear Solid, precis som vi inte fick ett traditionellt Zelda.
MEN de uppdragen i MGS5, fyra-sex stycken, får en att tappa andan, fattningen och det är bara kapitulera med applåder med både ledsna och glädjetårar.

Synd att jag inte minns vilka episoder det var dock haha.

Men nej, vi fick absolut inget i närheten av story och dess klimax, Hollywood slut som vi fick i MGS 1, 2, 3....Men tycker t.ex Cheryl scenen (som Resident Evil 4 har snott rakt av, mer eller mindre exakt samma slut estetiskt. Hur fan tänkte ni där Capcom) är lite cheesy idag!

Så i sin helhet blev MGS5 precis som Zelda, din egna upplevelse med en påhittad Snake (spoiler spoiler för er som inte har spelat MGS5...är det samma sak i Breath Of The Wild tro? ;) Har inte klarat ut det ännu hehe. Att man inte är Link ;) )

Har jag snubblat över denna teori helt själv eller? Breath Of The Wild var alltså inte först med sitt sett av open-world?
En väldigt medioker story, om det knappt finns en sådan typ, som många har klagat på, men fy fan vilket jävla spel det ändå är i slutändan!

Samma sak med MG5. Ett spel som jag alltid tänkt som mitt personliga First Blood och Rambo. Antingen går du partisan style, gömmer sig i skogen som i First Blood, eller så går man full ut Rambo 3 och är odödlig med flygbomber, flygräder, medans man har maskingevär som river allt i sin väg!
Det är under bara när man leker runt i världen, vill man ha en spännande story så finns det att hämta ur spelet också. På mer eller mindre exakt samma sätt som ur nyaste Zelda!
Hideo din jävel! Du var fanimig först ändå med detta!

Så återigen gjorde Hideo Kojima något före Nintendo.
Minns anekdoten om Shigeru Miyamoto och när han provade MGS1 för första gången på en E3 mässa. Snubben ställde in ALLT och flög till hem till Japan för att finputsa på Zelda 64.

nonapplicable 8 jan 2018q

Bra inlägg Joker :)

Förstår inte folks envisa gnäll om att allt ska "hänga ihop" jämnt. Se varje enskilt verk för det det är istället. Som Joker säger, det finns moment som är helt häpnadsväckande i MGS5. Acceptera dem istället för att gnälla om att allt inte är en lätt överskådlig liten snutt historia som är "lätt att förstå"..

Lathet blame'ar jag här. Folk vill bli skedmatade med "kvalitet" och att det får inte provocera deras comforthjärnor. Det ska vara snyggt, stabilt och korrekt. Allting ska vara det. Ingenting får avvika från mallen. Fy så hemskt om "min upplevelse" skulle bli hotad! Jag vill ju att allt ska vara perfekt, jämnt.

Lite så låter det när man läser folks "åsikter" ang spel och film. Man har vaggats in i en slags slapp trygghetsbubbla där ingenting får sticka ut och vara sjukt, trasigt, fel eller annorlunda. Då attackerar man internet och "recenserar", vilket bara är ett sätt att mentalt "återställa ordningen", korrigera felen man tyckte att man upplevde, och konkretisera sina "åsikter" så att man själv och andra kan beskåda dem. Titta på dem som om de vore konstverk.
Märklig trend, och ett bevis på människans svaga intellekt och känsliga ego.
Salute.

JokerM6 8 jan 2018q

nonapplicable:

Bra inlägg Joker :)


Tack!

nonapplicable:

Som Joker säger, det finns moment som är helt häpnadsväckande i MGS5.


Jag streamade ju spelet men fucking Twitch tar ju bort ens videos!
Alltså jag tappade hakan, grät rakt ut! Det var tack vare DESS STORY i dessa missions!
Känslorna som flödade inom en när Quiet försvinner ur MGS världen.Bufucking jävla huuu var det då!
Som inget ZELDA spel har kommit i närheten av.
Jag spelar detta Zelda med japansk tal tack o lov för dess engelska låter ju som mongons!

IGN gav MGS5 10 av 10. Precis som Breath Of The Wild fick, för mer eller mindre exakt samma reasons.
Säger det igen: MGS5 förnyade open-world genren utan att vi ens själva fatta det.
Zelda har bara väckt oss ur den långa dvala av open-world spel som till slut blev mediokra (YES Horizon, I´m talking about you[mad][mad][mad])
Nästa open-worldkommer efterlikna Zelda mer än vilket UbiSoft (Assasins Creed Egypten spelet är ju det sista i ens genre ) spel som helst.
Tacka först Hideo, sen Nintendo för att Red Dead 2 kommer bli det bästa vi kommer att få och se i denna generation.
Standarden är redan högt lagd nu, och Rockstars är fanimig dom enda som kan bräcka detta just nu känner jag

Aleksandar Buntic 8 jan 2018q

MGS5 är en del av MGS-serien, som bygger vidare på de historier som redan etablerats i serien. Slutet är abrupt för att de var tvugna att skeppa iväg en "ofärdig" produkt. Det är extremt tydligt. Det är inte direkt dolt särskilt bra.

Jag gillar spelet trots detta. Det är ett fantastiskt spel som totalt förändrar mina tankar kring smygande och detaljrikedom i ett TV-spel. Vi argumenterar inte om spelet är bra eller dåligt här. Utan om hurvida det är den produkten vi fick var "färdig" eller inte. Kapitel 2 är ju i stort sättt bara gamla uppdrag med en högre svårighetsgrad. Kapitel 51 saknas (och förmodligen en hel del andra som var planerade).

Spelet är fantastiskt, och jag tror det hade varit ännu bättre med en tydligare koppling till de andra spelen, som de var otroligt nära på att nå. Man kan älska ett spel och fortfarande vara kritisk liksom. Det är inte alltid svart och vitt.

Sedan har jag svårt att säga att MGS5 på något sätt förnyade den öppna världen. Världen är ju knappt använd. Man åker fram och tillbaka mellan uppdrag, med helikoptern (laddningstid) som alla tar plats på en segmenterad del av den öppna världen. Att bara vandra runt i världen fyller inget syfte. Finns liksom knappt en poäng till den öppna världen förutom att skapa ett sammanhang och större områden för uppdrag. Spelet förnyade snarare smygandet och planerandet inför uppdragen, samt fyllt med underbar detaljrikedom i spelsekvenserna. Och de delarna är fantastiska. Berättelsen har sina moment (förutom mr Skullman som typ knappt få vara skurk och det tydligt bortklippta slutet).

För mig är det långa vägar till MGS2, men bra mycket mer underhållande än MGS4.

Sarato 9 jan 2018q

Jag kommer bojkotta spelet av ren princip. Främst så har det att göra med hur Konami behandlat både Kojima och deras anställda.
Särskilt med tanke på att de inte ens låter Kojima Productions få teckna sjukförsäkringsavtal för sina anställda och svartlistar expersonal som söker sig vidarre inom industrin så de får otroligt svårt att hitta nya jobb.

nonapplicable11 jan 2018q

En tekniskt märklig detalj med MGS5 är att det inte finns något New Game i menyn... Snake sitter i helikoptern och kan enbart ge sig ut på nya mission eller spela om redan klarade... För att spela om spelet måste man fysiskt deleta alla sparfiler själv.
Hade varit grymt med NG+ så man kan börja om, fast ha alla unlocks kvar, eller åtminstone starta från scratch utan att deleta sin tidigare progression.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.