Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Donkey Kong Country: Tropical Freeze släpps till Switch

Nintendo har meddelat att Donkey Kong Country: Tropical Freeze kommer till Switch.


Förutom det vi känner till från spelet till Wii U finns det också ett lättare spelläge i den här versionen. Då spelar man som den surfande Funky Kong. 


Donkey Kong Country: Tropical Freeze släpps till Switch den 25 maj.

Oskar Skog11 jan 2018Visningar: 724 

Taggar: Donkey Kong Country: Tropical Freeze

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Eiinnd11 jan 2018q

Är Funky den enda skillnaden?

Foiegras11 jan 2018q

Jaaaaaa! Som jag velat spela detta, men skaffade aldrig Wii U.

Nikoe11 jan 2018q

Obligatoriskt köp för alla som inte har det till Wii U.

Daniel John Johnsson11 jan 2018q

Nu har jag sett det här sägas sen i somras, även av andra spelskribenter.

"Switch har det bästa Nintendo-utbudet någonsin"

Någonstans i fjärran.

Med samma spel. Fast den ju inga hade.

Redfoxe11 jan 2018q

Det enda som är kvar från Wii u som är intressant för min del är Xenoblade X och Tokyo Mirage FE

NicolausCamp11 jan 2018q

Redfoxe:

Det enda som är kvar från Wii u


Några fler för min del, men det känns ju nästan som om Nintendo med Switch vill radera Wii U från historieböckerna helt iom alla portar. [crazy]

Redfoxe11 jan 2018q

NicolausCamp:

Några fler för min del,


Misstänker att du bla tänker på HD versionerna av Wind Waker och Twilight Princess? ;D

Redfoxe11 jan 2018q

Lite lamt att dom inte inkluderade första spelen från Wii kan jag tycka.
Men man får väl anse sig vara nöjd med detta [blush]

NicolausCamp11 jan 2018q

Redfoxe:

Misstänker att du bla tänker på HD versionerna av Wind Waker och Twilight Princess? ;D


Bland annat, men även

Captain Toad: Treasure Tracker
Kirby and the Rainbow Paintbrush
New Super Mario Bros. U + New Super Luigi U
Paper Mario: Color Splash
Pikmin 3
Project Zero: Maiden of Black Water
Star Fox Zero
Super Mario 3D World
Super Smash Bros. for Wii U
The Wonderful 101

Hade gärna sett hela bunten till Switch. [smile]

Redfoxe11 jan 2018q

NicolausCamp:

Kirby and the Rainbow Paintbrush


Ja tack, i bärbar form hade jag kanske äntligen kunnat njuta av det!.

NicolausCamp:

Paper Mario: Color Splash


Vik hädan onda varelse!!!
Det var så fint, men stridsystemet var det långsammaste och meningslösaste jag varit med om på länge. [sad]

En hel del gottis kvar!.
Just Smash gissar jag nog att vi får en ny version av.

Novistador11 jan 2018q

Så detta är vad Retro har jobbat på sen lanseringen av Tropical Freeze :^)

NicolausCamp11 jan 2018q

Novistador:

Så detta är vad Retro har jobbat på sen lanseringen av Tropical Freeze :^)


Skulle inte förvåna mig om Retro inte varit inblandade i det här alls. Kan mycket väl röra sig om Monster Games eller så, som det var med 3DS-porten av Returns.

Nightswipe11 jan 2018q

Riktigt bra spel på väg till Switch alltså. Hoppas att en uppföljare är på gång (Med Kremlings & tätare djungel, mer simning i sjöar & hav istället för mekaniska strukturer!)

Funky Kong ser dock ut att vara extreme easy mode.

Fröken Keke11 jan 2018q

Hur är det, ska man spela första spelet till Wii eller 3DS? Vad jag förstått har det ena lite högre spex och det andra skippar skakgrejen?

NicolausCamp11 jan 2018q

Fröken Keke:

Vad jag förstått har det ena lite högre spex och det andra skippar skakgrejen?


Precis. 3DS-versionen har ingen skakkontroll, det går i 30FPS istället för 60 som det gör på Wii, 3DS-versionen har några extrabanor, och du kan spela på ett easy-läge med fler hjärtan och använda ett sånt där "super guide"-läge om du dör 5 gånger på en bana (om du vill). Jag har bara 3DS-versionen och tycker ändå att den är bra, men jag hade inte haft något emot den där silkeslena bilduppdateringen i Wii-spelet...

Boogeyman11 jan 2018q

Fröken Keke:

Hur är det, ska man spela första spelet till Wii eller 3DS?


Jag personligen skulle rekommendera Wii versionen, delvis för att upplevelsen är helt annorlunda på en TV och för att jag faktiskt gillar Wii kontrollen. För mig räcker det med Wii remote i sidled, känns smidigt, bekvämt och motion funktionerna fungerar jättebra.

Fröken Keke11 jan 2018q

Tror jag kör på 3DS då, testade Wii-versionen för massa år sedan och tyckte skakandet var irriterande.
Hade däremot haft överseende för skak om 3DS-versionen ansågs kraftigt underlägsen.

Tobias Söderlund11 jan 2018q

Finner Wi-versionen av Returns vedervärdig så fort man börjar skaka loss.

Och, problemet med Wii U var egentligen aldrig spelutbudet. Wii U hade bättre stöd av tredjepart i början än vad Switch hade. Väl igångkommen släppte Nintendo både många och bra egna titlar, men då hade redan de flesta hoppat skutan pga försäljningen. Wii U floppade primärt för att Wii U, det är min övertygelse.

Fantastiskt att detta kommer till Switch... det är så jävla bra... men jag personligen passade på att spela det när det var nytt.

Fröken Keke11 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Och, problemet med Wii U var egentligen aldrig spelutbudet.


Jag var alltid på staketet att köpa en, men tyckte alltid att prislappen kontra inget supertilltalande måste-spel än var avtrubbande. Switch sålde mig på kommande storspel under första halvåret och hur behändig den var när jag testade.

sanojas7511 jan 2018q

Jaha, då köper man det återigen, förbannat bra spel.

Rocksteady11 jan 2018q

Sweet! Velat spela men hade ingen Wiiu. Dag 1!

Elin Ekberg11 jan 2018q

Jag spelade aldrig igenom det på Wii U så ... ja, jag antar att det kanske är dags nu då. Det passar ju i alla fall onekligen bra för f-orm ...

*Elin, nej.

Emuell Moon11 jan 2018q

Jag har tänkt ända sedan spelet släpptes för första gången att jag skulle vilja ha det. Men det har bara inte blivit av.
Fast nu kanske man skulle satsa på att köpa det till Nintendo Switch istället.

jorgandr11 jan 2018q

Ah. Så trevligt. Varit nyfiken men hade ju aldrig en WiiU.

Nightswipe11 jan 2018q

sanojas75:

Jaha, då köper man det återigen


För att?

Jag får en känsla att många köper samma spel på nya konsoler bara för att.
Exempelvis för att man inte orkar koppla in gamla konsoler igen, den lilla tiden är värd 600 spänn tydligen.
Eller de som bara vill stödja företagen.

Märkligt?

Delacroix11 jan 2018q

Otroligt bra spel, bästa jag kört på U:n får jag nog bestämt påstå.

Kul [smile]

NicolausCamp11 jan 2018q

Nightswipe:

För att?


För att Switch är den bättre konsolen tack vare sin portabla natur, och den flexibiliteten är iaf för mig värd SÅ mycket.

Lummeldolf11 jan 2018q

Nightswipe:

Funky Kong ser dock ut att vara extreme easy mode.


Det behövs!

Bleatlessness11 jan 2018q

Hade jag inte till slut skaffat en Wii U och DKCRTF så hade jag jublat nu. Av många kommentarer i tråden var jag inte ensam om den positionen (alltså utan Wii U).

Med tanke på att Switch redan sålt om Wii U i Japan och MK8 säljer som smör lär det vara rätt beslut.

Kaktus11 jan 2018q

Hundraprocentade det till Wii U, riktigt bra spel och sjukt utmanande mot slutet. Instämmer i att det är ett "måste ha"-spel för dom som inte har lirat det tidigare [smile]

sanojas7511 jan 2018q

Nightswipe:

För att?

Jag får en känsla att många köper samma spel på nya konsoler bara för att.
Exempelvis för att man inte orkar koppla in gamla konsoler igen, den lilla tiden är värd 600 spänn tydligen.
Eller de som bara vill stödja företagen.

Märkligt?


För att jag vill ha ett av mina favoritspel på maskinen jag spelar på, just med Switchen är det ju naturligtvis mycket pga konsolens natur. Jag kopplar inte in gamla konsoler vanligtvis, de packas ner i kartonger och sparas. Nu är det bara Switchen och ps4 som är inkopplade i TVn. En annan anledning är att jag tycker om att ha spel jag älskar i fysiska utgåvor. Stödja företagen? Så tänker jag inte om dessa giganter till företag, möjligtvis om det är en liten studio som man vill bidra till.

JokerM611 jan 2018q

Nightswipe:

Exempelvis för att man inte orkar koppla in gamla konsoler igen, den lilla tiden är värd 600 spänn tydligen.
Eller de som bara vill stödja företagen.


Jag håller med dig MEN....hehe..Nintendo har på något sätt gjort det och nu är detta tänk:
sanojas75:

För att jag vill ha ett av mina favoritspel på maskinen jag spelar på, just med Switchen är det ju naturligtvis mycket pga konsolens natur.


Standard.
Vilket betyder att Nintendo kan ta FULLPRIS på spel som är 1000 år gamla, 62 kr på PSN Store [wink][wink].

Att Nintendo/Sony har krävt full pris av vissa spel, som man köpte till PS3 digitalt, Nintendo Wii, dess Virtual Console, att man återigen måste punga ut FULLPRIS för samma spel men bara för att kunna nyttja dagens hårdvara (Wii U och dess Virtul Console, var väl något strul med DS, 3DS,)PS4 är...fult och no no!

sanojas75:

Stödja företagen? Så tänker jag inte om dessa giganter till företag,


Fast det gör du ändå. Du gynnar ju storföretagen för du väljer det senaste det dom säljer!

Jag vägrar betala fullpris för GTA 5, ge mig croos-buy för i helvete

Boogeyman12 jan 2018q

Alltså, på ett sätt tycker jag det är synd att de bästa titlarna på Wii U portas till Switch. Man ville ändå att Wii U skulle ha något värde kvar, liksom lite värdighet.

Men å andra sidan är det en självklarhet, tycker dock att de kunde gjort en remaster på DKC: Returns och lagt in det tillsammans med Tropical Freeze i ett enda paket, precis som de gjorde med Bayonetta 1+2 när den kom ut till Wii U.

Fast då kanske kontrollerna blir ett problem vid portningen, för i så fall hade det inte dröjt så länge för remaster på till exempel Metroid Prime Trilogy eller tLoZ Skyward Sword.

Eller hur?

yokisuci12 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Och, problemet med Wii U var egentligen aldrig spelutbudet.


Jo. Spelutbudet var ett problem. Visst hade Wii U tredjepartstitlar i början, men det fanns ingen poäng med att köpa de spel som var multiplatform till Wii U. Du fick en sämre version än PS4 versionerna. Och det var det liksom. Switch kan komma undan med att ha den sämsta versionen av spel, p.g.a. bärbarheten som gör att mna kan acceptera det. Wi U hade inte den fördelen.

Wii U kom November 2012. Och det var torrt på spelfronten, för de som ville ha "Nintendo-titlar".

Pikmin 3 - Juli 2013
Super Mario 3D World - November 2013
Donkey Kong Country: Tropical Freeze - Februari 2014
Mario Kart 8 - Maj 2014
Super Smash Bros. for Wii U - December 2014
Splatoon - Maj 2015
Super Mario Maker - September 2015
Kirby and the Ranbow Curse - Januari 2015

Jag menar, vad skulle folk spela det första halvåret? Och visst, sedan kom Pikmin 3 och Super Marrio 3D World. Men det var liksom det för 2013.

Vsst, Switch "fuskar" med spelutbudet på så vis att vissa faktiskt är portar från Wii U, men faktum är att för de allra flesta är de portarna nya spel trots att det är portar.

Tobias Söderlund:

Wii U floppade primärt för att Wii U


Va? Floppade för Wii U? WIi U floppade bl.a. p.g.a. usel marknadsföring och att idén med en extra skärm på kontrollen helt enkelt var en dålig idé som många inte såg poängen med.

NicolausCamp:

För att Switch är den bättre konsolen tack vare sin portabla natur, och den flexibiliteten är iaf för mig värd SÅ mycket.


Håller helt med. Detta är anledningen till att jag plockade upp Sine Mora, som jag redan har på PS3, samt kommer att köpa Dark Souls igen (som jag också har till PS3 men inte klarat).

Tobias Söderlund12 jan 2018q

Det hade garanterat inte spelat någon roll om tredjepartsportarna till Wii U varit bäst. Folk hade ändå saknat de övriga konsolernas ekosystem och struntat i Wii U-versionerna.

Marknadsföringsproblematik? Ja.
Detta med att folk köper Nintendo-konsoler för Nintendo-spel? Ja.
Brist på tredjepart i ett inledande skede? Nej.
Brist på ett digitalt utbud? Nej.
Ett helt Wii-bibliotek med spel? Ja.
Virtual Console? Ja.

Det fanns HUNDRATALS spel att spela första året. Det fanns mängder med Wii-spel man möjligen missat att ta igen, digitalt som fysiskt. Mindre spel på e-Shop. Tredjepartsspel om man kunde leva med att inte spela dem på befintliga ekosystem. Klassiker på Virtual Console.

De stora, feta spelen från Nintendo? Ja, de saknades absolut. Självklart påverkade det försäljningen. PS4 sålde på drömmen om ett framtida fett spelutbud. Där påverkade inte det aktuella utbudet försäljningen nämnvärt, folk köpte ändå konslen som en framtidsförsäkran om att få spela ditt och datt. Hade folk brytt sig mer om tredjepart på Wii U, trott att utbudet framöver skulle äga och så vidare... då hade konsolen kanske sålt bättre, tredjepartare noterat detta och producerat mer.

Switch sålde på ingenting, inledningsvis. Portar av Wii U-spel och ett halvmagert utbud rent allmänt. Tredjepart var väldigt avvaktande. Ett Fifa var en stor grej. Men så sålde den satan och trejdepart började trilla in.

Positiv cirkel.

Wii U, negativ cirkel.

Det blir liksom lite av självuppfyllande profetior, som sedan ses på som sanningar skrivna.

Men, återigen... Nintendo själva fumlade hårt i början med Wii U. Lade på tok för mycket tilltro till Nintendoland, osv.

yokisuci12 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Switch sålde på ingenting, inledningsvis. Portar av Wii U-spel och ett halvmagert utbud rent allmänt.


Switch sålde inledningsvis på Breath of the Wild, samt det faktum att Mario Kart 8, Splatoon 2 och Super Mario Odyssey skulle komma senare samma år. Visserligen är Mario Kart 8 en port av ett tidigare Wii U spel, men som jag skrev ovan var det många som inte hade spelat det.

Fröken Keke12 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Switch sålde på ingenting, inledningsvis.


Switch sålde på en idé folk både förstod och blev lockade av, och ett släppschema som inkluderade minst ett vettigt spel i månaden det första året, vilket också inkluderade nytt Zelda och nytt Mario.

Tobias Söderlund12 jan 2018q

Absolut att Breath of the Wild bar försäljningen. Det var dock inte exklsuivt, det var exklusivt bärbart. MK8 repris. Splatoon 2 till synes v2 mer än ett helt nytt spel. 1 2 Switch, teknikdemo.

Poängen är och förblir att spelen inte sänkte Wii U. Åtminstone inte totalt sett. Wii U sänkte Wii U, som i att konsolen var körd vadän Nintendo hittat på. Den försvann på marknaden, från folks medvetanden. Druknade. Marknadsföringen var en katastrof. Spel fanns att spela för de som inte drogs med Nintendo-AAA-behovssyndromet. Under den korta tid den var aktuell på marknaden släppte Nintendo många, och några av företagets bästa delar i sina respektive serier. För den yngre publiken fick den alla Skylanders. Den fick alla Lego-spel. Den fick CoD. Den fick Just Dance, Guitar Hero-återupplivningen. Minecraft. Kollade man försäljningstoppen fanns oftast en hel del av spelen till Wii U, de där som sålde mest... men de sålde inte mest till Wii U om knappt alls för att osv.

Jag ser vad du skriver. Jag förstår dina poänger. Jag håller bara inte med om att spelen sänkte Wii U... pga folks förvätningar, intressen och dylikt såg helt annorlunda ut vad gäller Wii U än i fallet Switch, PS4 och så vidare.

Switch blev inte en succe för det befintliga spelutbudet när den släpptes, utan för att den landade rätt i folks medvetanden sett till vad som hårdvarumässigt, och drömmässigt vad gäller mjukvaran att spela på hårdvaran, troddes väntade framöver.

Tror jag.

NicolausCamp12 jan 2018q

Boogeyman:

Fast då kanske kontrollerna blir ett problem vid portningen, för i så fall hade det inte dröjt så länge för remaster på till exempel Metroid Prime Trilogy eller tLoZ Skyward Sword.

Eller hur?


Inte då. När Donkey Kong Country Returns portades till 3DS tog de helt enkelt bara bort skakkontrollerna, och om en nu fortfarande vill ha kvar dem så har ju Switch gyrofunktionalitet, så att bara skaka till á la Mario Odyssey hade ju inte varit något problem det heller.
Returns borde verkligen ha ingått också...

Micke Johansson12 jan 2018q

NicolausCamp:

Returns borde verkligen ha ingått också...


Det hade varit perfekt om det vore fallet.
Hade känts betydligt bättre om det också ingått.

FruitShaped12 jan 2018q

Blir definitivt ett köp!

Daniel John Johnsson12 jan 2018q

yokisuci:

Jo. Spelutbudet var ett problem.


Kanske inte utbudet i sig. Uppenbarligen är det ju "Det bästa någonsin" när det återlanseras igen fast inom en annan tidsrymd. Problemet för Wii U var mer att spelen konsumenterna brydde sig om, förstapart, lanserades allt för sällan. Vet fortfarande inte om Switch direkt har ett bättre spelutbud än vad Wii U hade vad gäller helheten, bortsett från att den har just förmånen av Nintendos omstart.

fredstAr12 jan 2018q

Jag har precis köpt en Wii U mestadels för att spela det här [tired]

Har väntat ett tag på att det skulle utannonseras men tycker det borde hänt tidigare och givetvis kommer det här nästan direkt efter att jag köpt en konsol. Så nu lär ju även dom andra spelen jag vill spela till Wii U hamna på Switch.

Bara att gratulera er som aldrig hade någon Wii U och väntar på att fler spel ska portas till Switch! You are welcome [rolleyes]

FruitShaped12 jan 2018q

fredstAr:

Bara att gratulera er som aldrig hade någon Wii U och väntar på att fler spel ska portas till Switch! You are welcome


Känner att jag fått jackpot! Missade Wii U helt och hållet men verkar få ta igen väldigt mycket på Switch. Inte mig emot. [smile]

Det Lilla Svinet12 jan 2018q

Nightswipe:

Märkligt?


Kommer nog skaffa det, dock inte för fullt pris. Men det är det bästa 2D plattformsspelet jag spelat tillsammans med Super meat Boy. Det är även det enda spelet de senaste åren som jag tänker på nästintill dagligen att jag vill spela igen.

Så att kunna spela det på en enhet som jag spelar på oftare och framförallt bärbart, ja tack.

Men sen gör det såklart ont att köpa ett gammalt spel för fullpris. Hade det problemet med MK8 deluxe och väntade in det till en julklapp istället.

yokisuci:

Wii U kom November 2012. Och det var torrt på spelfronten, för de som ville ha "Nintendo-titlar".


Din lista är ju knappast komplett dock. [cute]

Boogeyman12 jan 2018q

fredstAr:

Så nu lär ju även dom andra spelen jag vill spela till Wii U hamna på Switch


Ja, men Wii U har fortfarande bra titlar kvar som till exempel Wind Waker HD, Twilight Princess HD, Wonderful 101, Super Mario 3D World, Yoshi's Woolly World, Super Mario Maker, Xenoblade Chronicles X, Tokyo Mirage Session #FE och Pikmin 3.

Plus hela Wii biblioteket, så du borde passa på njuta av de spelen om du inte redan har spelat dem förstås! [smile]

micke_nes12 jan 2018q

Redfoxe:

Det enda som är kvar från Wii u som är intressant för min del


Jag vill ha Project Zero. Vet att du vill detta också.

Redfoxe12 jan 2018q

Har inte lirat en enda del av Project Zero.
Än.

tryffel212 jan 2018q

fredstAr:

Har väntat ett tag på att det skulle utannonseras men tycker det borde hänt tidigare


Tror ändå att det är ett smart va rent taktisktl att inte släppa spelet fören i Maj. Då kommer Switch ha en userbase på 20-25 miljoner. Det det här är inte den typen av spel som kommer att sälja i åratal till skillnad från vissa andra spel till maskinen så det känns viktigt. Det är verkligen ett av de bästa moderna 2d-plattformare som gjorts så det förtjänar ett exponeras på nytt.

Men som nån annan var inne på, väldigt snålt med nytt matrial. 3DS-versionen av det förra spelet i serien bjöd ju på en helt ny värld, tycker man kunde gjort något liknande här med, det är ju ingen framstressad realese-port den här gången.

Boogeyman12 jan 2018q

micke_nes:

Jag vill ha Project Zero


Finns den inte att köpa längre?

NicolausCamp12 jan 2018q

Boogeyman:

Finns den inte att köpa längre?


Project Zero: Maiden of Black Water släpptes endast som limiterad specialutgåva. Det går ju att köpa på eShopen, men fysiskt är det dyrt nuförtiden då det bara trycktes upp i en väldigt begränsad upplaga.

Boogeyman12 jan 2018q

NicolausCamp:

Project Zero: Maiden of Black Water släpptes endast som limiterad specialutgåva


Ja, minns att den var kvar en ganska lång tid innan den såldes ut helt. Det var inte så länge sen tror jag.

Vilken tur att man har ett ex då [smile]

yokisuci12 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Poängen är och förblir att spelen inte sänkte Wii U. Åtminstone inte totalt sett.


Nej, det var inte spelen som tänkte Wii U. Det var, som så ofta annars, flera olika saker tillsammans. Wii U hade ett uselt namn och dålig marknadsföring. Så till den grad, att många inte ens förstod att det var en nykonsol.Vet dock att jag själv kollade på Wii U när den var aktuell, och tittade bl.a. i en tråd som fanns här. Men, jag köpte den inte bland annat p.g.a. bristen på exklusiva större spel. Inte bara vad som fanns nu, utan även vad som skulle komma framöver.

Tobias Söderlund:

Spel fanns att spela för de som inte drogs med Nintendo-AAA-behovssyndromet.


Ett problem är ju bara att i Wii U's fall så kände åtminstone jag att då kan ja ju lika gärna köpa en PlayStation.

Tobias Söderlund:

Switch blev inte en succe för det befintliga spelutbudet när den släpptes, utan för att den landade rätt i folks medvetanden sett till vad som hårdvarumässigt, och drömmässigt vad gäller mjukvaran att spela på hårdvaran, troddes väntade framöver.


Det är sant att den inte bleven succé på grund av det befintliga spelutbudet, men det faktum att Nintendo hade endel titlar planerade för det kommande året tror jag har hjälpt ordentligt, trots att t.ex. Mario Kart 8 var en port. Hade Switch enbart fått ett Zelda någon gång i slutet av 2017 året, så är jag inte så säker på att den hade sålt så bra som den gör.

Daniel John Johnsson:

Problemet för Wii U var mer att spelen konsumenterna brydde sig om, förstapart, lanserades allt för sällan.


Det är att titlarna kom försällan som jag tänker på föst och främst.

fredstAr13 jan 2018q

Boogeyman:

Ja, men Wii U har fortfarande bra titlar kvar


Absolut, sen finns det antagligen några som inte portas över.

Sonic Lost World lär nog aldrig komma till Switch t.ex.

Frågan är ju om Mario-spelen kommer till Switch.

Emuell Moon13 jan 2018q

fredstAr:

Frågan är ju om Mario-spelen kommer till Switch.


När det kommer till det så tror jag mer på att Super Mario 3D World kan komma till Switch.
Super Mario Maker kan komma eller så gör de en tvåa som med Splatoon.
Super Smash Bros tror jag också kommer eller så gör de som så att de släpper allt från både Wii U versionen och 3DS versionen i ett spel på Switch.

Det som jag kommer på på rak arm som jag inte tror kommer till Switch är New Super Mario Bros U.

Tobias Söderlund13 jan 2018q

Vore iofs skam om inte bästa Mario-spelet i 2D (tillsammans med SMB3) släpptes på nytt.

Boogeyman13 jan 2018q

Det kanske är dags för ett nytt Super Mario Bros spel?

NicolausCamp13 jan 2018q

Boogeyman:

nytt



[wink]

NicolausCamp13 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Vore iofs skam om inte bästa Mario-spelet i 2D (tillsammans med SMB3) släpptes på nytt.


Jag hade verkligen inte haft något emot om U släpptes på Switch, trots att jag har dubbelpacket. Det är dock ett sånt där spel som jag tvivlar på att de kommer föra över, och att det i så fall är större chans att de gör ett helt nytt... men jag hoppas att jag har fel. [smile]

iller13 jan 2018q

Ett "New" Super Mario Bros Collection hade varit fint till Switch.

NicolausCamp13 jan 2018q

iller:

Ett "New" Super Mario Bros Collection hade varit fint till Switch.


New Super Mario All-Stars! [surprised]
Genius!

yokisuci13 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Vore iofs skam om inte bästa Mario-spelet i 2D (tillsammans med SMB3) släpptes på nytt.


Ett spel med en dublett av SMB3 alltså? [wink]

Emuell Moon:

När det kommer till det så tror jag mer på att Super Mario 3D World kan komma till Switch.


Det känns ju som det mest rimliga. Och skulle bli såååå glad om de kan släppa de till Switch. [bigsmile]

JokerM613 jan 2018q

NicolausCamp:

New Super Mario All-Stars!
Genius!


[surprised][surprised][surprised]

Så bra!
Haha

Men nej tack, inget mer jävla 2.5 D Mario.
Ge oss Mario Maker 2 med ett Super Mario Bros 2 US/PAL skin, kanske även Super Mario World 2 skin and so on!

Edit:
Dock är ju New Super Mario All-Stars helt genialiskt som du säger!
T.ex....titeln innehåller inte Bros!
Vilket gör att Nintendo får mer frispel på hur detta New Super Mario All-Stars skall vara!
Alla Bros spelen, är sig lika!
Alla New Bros spelen är sig lika!
Alla titlar utan Bros är i full 3D är sig lika med olika teman!
Dessutom 3D land som är 3D Mario i klaustrofobiska små och trånga världar ;)

Så detta kan bli en samling på 2.5D Mario spelen eller något extra nytt :)
Namnet lär ju redan vara TM av Nintendo???? New Super Mario All-Stars!

Daniel John Johnsson13 jan 2018q

NicolausCamp:

New Super Mario All-Stars! [surprised]
Genius!


"Why didn't we think of this?"

– Nintendo

rymdanomali13 jan 2018q

Vill hellre ha VC så man kan spela 64, Sunshine och Galaxy. [mad] Vill ta del av spelhistorien, för faen.

JokerM613 jan 2018q

rymdanomali:

Vill hellre ha VC så man kan spela 64, Sunshine och Galaxy.


Får jag Galaxy i HD med Nintendos fina ljusfilter (Wind Waker HD) men fy fan vilken mumma och då har jag aldrig upplevt Wind Waker HD live utan bara via internet (bilder) och Youtube så vet hur mycket bättre det ser ut live. Så ge mig snälla Galaxy i HD!

Redfoxe13 jan 2018q

Ja, Galaxy i HD och jag blir lycklig [love]

rymdanomali13 jan 2018q

Tycker själv Wind Waker-bloomen är rätt ful (men det kan vi ju såklart ha olika åsikter om!); för många av Nintendos spel från Wii-eran och framåt räcker det gott och väl med med HD-upplösning a la Dolphin-emulatorerna för att de ska se svinbra ut. Galaxy ser finfint ut i HD-skrud. [smile]

JokerM613 jan 2018q

rymdanomali:

Tycker själv Wind Waker-bloomen är rätt ful


Men den användas väl rätt så sparsamt vill jag minnas?!
Odessey gör liknade effekter så why not Galaxy :)

Tobias Söderlund13 jan 2018q

rymdanomali:

Tycker själv Wind Waker-bloomen är rätt ful


Är inget direkt fan av den, och föredrar originalets renare stil i de flesta fall. Meeen... tycker aldrig att spelet står eller faller med enbart den delen av dess visuella aspekter. Det är ju, fortfarande, väldigt snyggt.

Synd bara att inte designen av spelet lever upp till dess estetiska höjder.

Ayreonaut13 jan 2018q

He he, vi sitter med en helt ny konsol och är nästan mer intresserade av vilka äldre spel som kan portas till den än vilka nya spel som kommer.

Fröken Keke13 jan 2018q

JokerM6:

Men den användas väl rätt så sparsamt vill jag minnas?!


Nja, det vill jag inte påstå.

rymdanomali13 jan 2018q

Tobias Söderlund:

Det är ju, fortfarande, väldigt snyggt.


Så är det väl, men utöver HD:n så känns det överlag som en nedgradering snarare än en uppgradering, i mitt tycke, vilket är synd. Tycker något går förlorat när allt blir så plastigt och överexponerat. Twilight Princess HD verkar ha gått en mer konservativ väg, vilket jag i detta fall uppskattar (fast om något av spelen hade tjänat på en mer genomgripande overhaul gällande texturer så är det ju TP).

Ayreonaut:

He he, vi sitter med en helt ny konsol och är nästan mer intresserade av vilka äldre spel som kan portas till den än vilka nya spel som kommer.


Hihi, jo, VC var faktiskt en stor anledning till att jag blev hype på Switchen. Kändes verkligen som att det hade suttit som en smäck här. Har därutöver missat de senaste två konsolgenerationerna, så portar likt Tropical Freeze och Dark Souls gör mig bara glad.

Med det sagt är det ju inte som att det saknas bra, nya spel!

Emuell Moon13 jan 2018q

rymdanomali:

VC var faktiskt en stor anledning till att jag blev hype på Switchen.


Samma här.
Sen blev det ganska dött på den fronten och jag började känna att jag lika gärna kunde vänta tills den hade gått ner i pris en del. Sen överraskade min sambo mig genom att köpa en istället. [smile]

NicolausCamp14 jan 2018q


[love][love][love]

Nightswipe14 jan 2018q

Ja ett nytt DKC hade verkligen suttit fint.

Bleatlessness21 jan 2018q

Började spela Tropical Freeze på Wii U nu, och det är ett jäkligt bra spel! Bara något så sällsynt som snygg 2.5D.

Gillar verkligen hur världen känns levande. Plattformar gungar, byter form, reagerar på dig. Närmre Rayman Origins än Super Mario. De vågar också blanda flera gimmicks på samma bana, där Mario i princip alltid fokuserar på en. Mark Brown på Youtube har utmärkta videos på ämnet.

Om något spel förtjänar att nå en större publik så är det det här!

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.