Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Sea of Thieves hade en miljon spelare de två första dygnen

Microsoft och Rare släppte Sea of Thieves till Xbox One och Windows 10 den här veckan.


Sea of Thieves är också en del av Game Pass, en tjänst där de som prenumerar får tillgång till spelet utan någon extra kostnad.


Nu får vi reda på att Sea of Thieves har passerat en miljon unika användare som prövat spelet under de första 48 timmarna sedan det släpptes.


Det är oklart hur många av dem som köpt Sea of Thieves och de som spelat det som en del av Game Pass.

Oskar Skog21 mar 2018Visningar: 605 

Taggar: Sea of Thieves, Rare, Xbox One

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

Foxxy21 mar 2018q

Wow bra jobbat Rare och Ms.

NicolausCamp21 mar 2018q

Satte precis igång min free trial av game pass och drar ner spelet nu. [smile]

Aleksandar Buntic21 mar 2018q

Jag skulle tippa på att game pass är en stor bidragande del i det hela! Riktigt smart! :)

Oskar Skog21 mar 2018q

Aleksandar Buntic:

Jag skulle tippa på att game pass är en stor bidragande del i det hela! Riktigt smart! :)


Game Pass är absolut en stor faktor, särskilt som det går att pröva tjänsten (och därmed spelen) gratis.

eightynine21 mar 2018q

Kul, då lär det finnas folk att spela det med, ska prova i helgen.

arneankann22 mar 2018q

Mer intresserad av hur många som spelar det om typ 2 veckor, när deras gratis game pass är slut. Spelet är vansinnigt enformigt och tomt.

Cavecamper22 mar 2018q

Foxxy:

Wow bra jobbat Rare och Ms.


Första gången någon på jobbet frågat något spelrelaterat på drygt ett år var i måndags när en av de yngre ville höra om jag hade planer att spela detta spel.

Mitt svar var allt med pirater eller cowboys är intressant men att min backlogg med riktigt bra spel på PS4 och Vita bör hålla mig upptagen det mest av 2018. [sad]

Aaron Vesterberg Ringhög22 mar 2018q

Sea of Thieves kan bli något alldeles speciellt. Det erbjuder verkligen något väldigt få multiplayer-upplevelser gör i mina ögon.

Sen är det inte alla som gillar det. Det meditativa och stilla som resorna över havet erbjuder påminner mig närmast om bana fyra i Journey, eller för den delen alla timmarna till havs i Wind Waker.

Och för mig är det hittills helt perfekt. Hoppas det håller i sig.

arneankann22 mar 2018q

Aaron Vesterberg Ringhög:

Sen är det inte alla som gillar det. Det meditativa och stilla som resorna över havet erbjuder påminner mig närmast om bana fyra i Journey, eller för den delen alla timmarna till havs i Wind Waker.


Problemet är ju att du reser runt kartan på typ fem minuter och alla uppdrag är exakt likadana :/

mafakka22 mar 2018q

Delad vad gäller detta spel. Har spenderat kanske 6 timmar med det, och känner lite att jag gjort allt nu, ett par gånger... De måste få in mycket mer content om jag ska fortsätta efter dessa två veckors game pass trail

Xeno122 mar 2018q

Spelat verkar Early Access enligt recensioner. Kul för er som betalar 600 kr för det

Schizo_Deluxe22 mar 2018q

67 på meta än så länge.
Fan, RARE var ju bra en gång i tiden.
Men gamla favoriter hänger inte med [sad]

Aaron Vesterberg Ringhög22 mar 2018q

arneankann:

Problemet är ju att du reser runt kartan på typ fem minuter och alla uppdrag är exakt likadana


Ja alltså den sortens argument vilar ju mot i princip alla spel, beroende på vad du applicerar på momenten däremellan.

Är problemet med Mario att du bara hoppar hela tiden, fast på olika sätt? I sådana fall är problemet med Sea of Thieves att du även där gör samma sak fast på olika sätt.

Hoppas du inte känner besvikelse i alla fall, utan kan hitta andra roliga spel att spela som ger dig mer underhållning. [smile]

Anders Eklöf22 mar 2018q

Oskar Skog:

Game Pass är absolut en stor faktor, särskilt som det går att pröva tjänsten (och därmed spelen) gratis.


Gissar att det kommer tappa spelare ganska drastiskt efter att folks gratisperiod är slut.

Rooter22 mar 2018q

Har kört ett gäng timmar med några kompisar och har haft roligt hela tiden. Visst det är mest repetitiva fetch quests man gör men det roliga är att segla runt med 3 kompisar och alla har sina uppgifter på skeppen. Sen är det riktigt roligt att pvpa mot andra skepp.

Känns lite som att alla jämnt och ständigt vill ha någon form av progress i alla spels som innefattar levels, talenttrees osv.

Det roliga är att skapa sina egna upplevelser i det här spelet.
Rare har en bra grund att stå på, ska bli intressant att se vad dom gör med spelet. Hoppas verkligen inte att spelet dör ut.

Aaron Vesterberg Ringhög22 mar 2018q

Anders Eklöf:

Gissar att det kommer tappa spelare ganska drastiskt efter att folks gratisperiod är slut.


Vet inte varför, men någonstans hoppas jag att det blir precis lagom antal spelare då när nyhetens behag lagt sig och en tight community kommer med precis den eventuella feedback som behövs osv.

gadwin22 mar 2018q

Vi kommer nog aldrig få höra försäljningssiffror från MS igen, antalet spelare kommer att bli nya MAU.

Aaron Vesterberg Ringhög:

Ja alltså den sortens argument vilar ju mot i princip alla spel, beroende på vad du applicerar på momenten däremellan.

Är problemet med Mario att du bara hoppar hela tiden, fast på olika sätt? I sådana fall är problemet med Sea of Thieves att du även där gör samma sak fast på olika sätt.


Kom tillbaka till denna fantastiska argumentation när Mario bara har en typ utav fiende, en bana och ingen form utav föremål eller specialkrafter. [wink]

Den här kommentaren på resetera är ju väldigt talande:

This is a pirate fantasy roleplaying game where you can't create your own pirate (you choose from randomly generated appearances) and you can't name your pirate.

There is basically one type of enemy in the game: Skeletons (I'm not counting rattlesnakes since they have no real combat or counter play to them. they just sit there and poison you if you step on them)

There are no new types of weapons or equipment to get or use. There are no upgrades. There are no levels. There are no skills or talents. There's nothing to acquire other than new skins for the things you start with.

There are two types of boats in the game. Big boat and little boat. You don't earn or acquire either, you just start with whichever you choose in the menu. If it sinks it doesn't matter. It just respawns. If you die it doesn't matter. You just respawn and can be teleported back.



För en hunka så är det nog väldigt roligt en kort period (jag har haft trevligt med twitch-streams), men det är skandalöst att de tar ut 60$ för fulla spelet. Minst lika illa som No Man's Sky.

Verkar ju inte stå bra till på Rare på det stora hela heller. Vad har de ens gjort i över fyra års tid? NMS var ju ändå ett väldigt litet team, Rare är 200+ i manskap.

Aaron Vesterberg Ringhög22 mar 2018q

gadwin:

Kom tillbaka till denna fantastiska argumentation när Mario bara har en typ utav fiende, en bana och ingen form utav föremål eller specialkrafter.


Känner inte så mycket att det handlar om att argumentera för eller emot. Bara acceptera att människor dras till olika saker.

För övrigt känns det som att Sea of Thieves mer och mer är ett spel många (med intresse) kommer minnas för hur själva speldesignen aktivt arbetar för att promota samarbete mellan spelare i samma grupp och välkomna helt nya spelare online, som annars dragit sig för den negativa attityd de flesta multiplayer-communitys dras med idag.

Oerhört tillfredsställande bara att få till en bra segling om jag får säga det själv. [smile]

Dina eller användaren som du länkar tills, övriga åsikter om spel kanske jag inte håller med om, men heller inte påstå att de är "fel", bara för att vi inte delar perspektiv. [wink]

ppr7422 mar 2018q

Kul att det är många som prövar på. Och jag önskar att alla utvecklare kunde göra videor istället för bara ett tweet med texten "Vi jobbar på det".

BigBozz22 mar 2018q

Flopp

Tiny Elvis22 mar 2018q

Alla åsikter om att det känns som early access-spel stämmer verkligen...

Alexander Rehnman22 mar 2018q

Tiny Elvis:

Alla åsikter om att det känns som early access-spel stämmer verkligen...


Hade det kostat högst 200 hade jag nog köpt det på stubben. Nu är jag lite osäker.

Att betala fullpris för No Man's Sky, som det såg ut på releasen, kan nog vara bland det dummaste jag gjort. Gör inte om det igen.

Johan Lorentzon22 mar 2018q

Jag har det Game Pass och har haft/har riktigt kul med spelet.

Men att köpa det för fullpris känns nästan löjligt. Visserligen bygger de på spelet hela tiden, men efter att ha varit så lång tid i utveckling så undrar jag faktiskt vad som egentligen har hänt?

Som några skriver här uppe. Spelet känns verkligen som det ligger i Early Access.

Chiba22 mar 2018q

Nej, det här var verkligen ingen höjdare. 😒

Det Lilla Svinet22 mar 2018q

Alltså håller med om det som skrivs här. Är glad att jag kör det via game pass. Det är absolut ett roligt spel och ser fram emot att spela det när jag kommer hem.

Men det är ju oerhört snålt med content. Svårt o tänka att ett stort team har suttit med det så pass länge.

Tror allvarligt att ett gäng på 20-30 pers som jobbade dedikerat med det hade gjort det på 6 månader.

Det är som ett polerat early access lir. Hoppas dock att det är en grund de har nu som de bara kan bygga på.

Silhuett22 mar 2018q

Recensionstråden på Resetera är det mest underhållande jag läst på evigheter. Det mesta av guldet är koncentrerat till fanboysen som kämpar med näbbar och klor för att försvara spelet mot det mediokra mottagandet som det fått. Halmstråna dom greppar efter mot anklagelserna om spelets tunna innehåll är komedi på hög nivå. Kan tänka mig att det blir för mycket stress att hantera när ännu ett av Microsofts exklusiviteter får smaka på sågen.

Jimmy Seppälä23 mar 2018q

Silhuett:

Recensionstråden på Resetera är det mest underhållande jag läst på evigheter. Det mesta av guldet är koncentrerat till fanboysen som kämpar med näbbar och klor för att försvara spelet mot det mediokra mottagandet som det fått.


Tycker mycket av debattklimatet på resetera mestadels är helt värdelöst. Folk är så jäkla ivriga på att agera skvallerpress och få nysta i nästa skandal.

Gurramurra23 mar 2018q

Spelade ett antal timmar de två första dagarna innan jag och kamraterna tröttnade helt. Helt otroligt egentligen att man efter 4 års utvecklingstid inte kan uppvisa något slags djup eller variation sett till spelmekanik, miljö, uppdrag eller fiender. Combat "systemet" är nog det sämsta i ett fullprisspel på många år. Bäst är spelet under seglingen, där är samarbetsmomentet riktigt välgjort, men i övrigt finns ingenting som uppmuntrar mig som spelare att stanna kvar. Riktigt besviken.

ppr7423 mar 2018q


Det är väl så här jag upplever det just nu.

arneankann23 mar 2018q

ppr74:

Det är väl så här jag upplever det just nu.


Jag är snarare den sm sitter i soffan och fortfarande spelar medan jag frågar mig själv varför, eftersom jag redan gjort allt.

ppr7423 mar 2018q

arneankann:

ag är snarare den sm sitter i soffan och fortfarande spelar medan jag frågar mig själv varför, eftersom jag redan gjort allt.


För att det är roligt? Annars frågar jag dig också varför. [wink]

arneankann23 mar 2018q

ppr74:

För att det är roligt? Annars frågar jag dig också varför.


Det var roligt. Under betorna och de första timmarna med spelet. Nu tycker jag bara det är långtråkigt. Det ärju ingen variation varken på miljöerna eller uppdragen i sig. Att samarbeta på skeppet var kul i början, men det går ju liksom på automatik nu.

Jag spelar mest för att utnyttja mina 14 dagar gratis game pass [cool] Kanske kommer tillbaka till spelet när det inte är i early access längre, för det finns potential.

ppr7423 mar 2018q

arneankann:

Jag spelar mest för att utnyttja mina 14 dagar gratis game pass


Ja då får du skylla dig själv [badgrin]

Daniel John Johnsson23 mar 2018q

Det roliga är ju att spelare redan har spelat det här i faktisk Early Access sen 2016. De har ju också undvikit frågan om vad man egentligen gör i spelet ungefär lika länge.

Det var väl för att det inte fanns något mer, då.

ppr7423 mar 2018q

Daniel John Johnsson:

De har ju också undvikit frågan om vad man egentligen gör i spelet ungefär lika länge


Det vet jag inte om jag tycker. Jag har läst gamla intervjuer och jag tycker att det stämmer ganska bra överens med vad som har levererats.

Detta är ett svar som Eurogamer fick i juni 2016 på just frågan om vad man gör:

"Well, a lot of [the answer] will come from our quest system," Mayles told me. "We know some players will be happy to sail around and have a good time, spot things like shipwrecks, go find washed up things on beaches to take advantage. But we also know many players will want some kind of known goals - who will want things to do and quests to go on."
There will be quests for treasures, quests for loot. Quests to take down bounties. You will be asked to track down shipwrecks. You will discover lost islands. But there won't be a grand, overarching story. That's because Rare wants Sea of Thieves players to craft their own, aided by the tools and activities which the game will provide.

arneankann23 mar 2018q

ppr74:

Detta är ett svar som Eurogamer fick i juni 2016 på just frågan om vad man gör:


Mycket prat om upptäckande. I ett spel där allt ser likadant ut och du har upptäckt allt efter tre timmar :p

ppr7423 mar 2018q

arneankann:

Mycket prat om upptäckande. I ett spel där allt ser likadant ut och du har upptäckt allt efter tre timmar :p


Jag antar jag att det beror på om man spelar med kompisar eller främlingar. Med främlingar blir det nog mer pang på rödbetan och inte så mycket upptäckande.

Jag har spelat 7-8 timmar kanske och jag har definitivt inte sett allt. Nyligen så upptäckte jag att ormar bli lugna om man spelar för dem. Såna smågrejer är ju skitkul att upptäcka.

Chiba23 mar 2018q

☔️

ppr7423 mar 2018q

Chiba:

☔️


Oj. Om du tycker att mitt inlägg var värt den responsen så bör du nog inte vistas på internet. Du kommer att bli utbränd av alla inlägg du har framför dig. [love]

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.