Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Nyheter

Platinum Games vill släppa The Wonderful 101 till Switch

Nintendo och Platinum Games släppte The Wonderful 101 till Wii U under 2013.


Det är fem år sedan nu.


Under mässan Reboot Develop 2018 har Platinum Games haft en paneldebatt och där har Hideki Kamiya berättat att de vill släppa The Wonderful 101 till Switch.


"Vi förhandlar med Nintendo om det är möjligt att släppa The Wonderful 101 till Switch", sa Kamiya. "Det hjälper alltid till om ni applåderar om ni skulle köpa spelet till Switch."


Skulle du köpa The Wonderful 101 till Switch?

Oskar Skog20 apr 2018Visningar: 815 

Taggar: Platinum Games, bayonetta, switch, Nintendo, The Wonderful 101

« Tillbaka till nyhetsarkivet

Kommentarer

NicolausCamp20 apr 2018q

Oskar Skog:

där har Hideki Kamiya berättat att de vill släppa The Wonderful 101 till Switch.


Det vill jag också att de ska göra!

Boogeyman20 apr 2018q

Jag som hade tänkt börja spela det på Wii U, kanske får vänta till Switch versionen.

Mårtifjun20 apr 2018q

Yes

Aynez20 apr 2018q

nope. skulle inte köpa det ens för 20 spänn.

Mr Orange20 apr 2018q

Jag fastna aldrig för det.

lonian20 apr 2018q

Nej tack.

Savior Katana20 apr 2018q

Det enda Platinumspel som (trots åtminstone 2 helt ärliga försök) inte riktigt klickat med mig. Det har framförallt med styrningen att göra.

Men vem vet, kanske behöver jag bara ge det några timmar till, ett dåligt spel är det verkligen inte, men Platinum ligger på en så hög nivå vanligtvis att minsta skavank blir väldigt tydlig.

Jimmy Eliasson20 apr 2018q

Det är värt att köpa bara för hjältemusiken

Smasher8920 apr 2018q

Spelet skulle ha nytta av att få en tutorial, är säkert fler med mig som lirat genom hela spelet, och trots det inte förstått combosystemet fullt ut.

NicolausCamp20 apr 2018q

Smasher89:

är säkert fler med mig som lirat genom hela spelet, och trots det inte förstått combosystemet fullt ut.


Läst om många som inte fattat det fullt ut förrän under sin andra genomspelning, så ja, spelet är definitivt i behov av att kommunicera sitt upplägg bättre.

Potterman20 apr 2018q

Inte mig emot!

Redfoxe20 apr 2018q

Jomenvisst.

Savior Katana20 apr 2018q

Intressant det ni skriver om combosystemet, spelade det här typ vid release, minns att jag tyckte att kontrollschemat och gameplayet kändes lite diffust. Kan det ha varit så att jag inte riktigt fick kläm helt på combosystemet kanske? I Platinums spel är det ju ofta viktigt att lära sig kontrollen fullt ut.

Kanske är det så att spelets kontroll besitter ett lite större djup än jag trodde. Ganska typiskt för just Platinum Games spel i så fall, men någonting gjorde att jag inte fördjupade mig i just det här spelet från dem, det brukar jag nästan alltid göra annars. Skulle ni säga att combosystemet är "nyckeln" till att uppskatta spelet fullt ut?

Nicke Karlsson20 apr 2018q

Mycket troligt skulle jag göra det, ja.

NicolausCamp20 apr 2018q

Savior Katana:

Skulle ni säga att combosystemet är "nyckeln" till att uppskatta spelet fullt ut?


Det blir definitivt roligare att spela när en har bättre grepp om det, ja. [smile]

Savior Katana21 apr 2018q

Får kanske ge det en ny chans.

Smasher8921 apr 2018q

Finns ju videos som täcker det, https://www.youtube.com/watch?v=sdHbPXNJvVE
minns att jag la märke till att spamma light attack satte upp för riktiga combos, vilket jag eventuellt missade första gången.

Värt att notera, du kan behöva lira några banor för att låsa upp tekniker i den video har jag förr mig.

KennyMan66621 apr 2018q

Ett av problemen jag hade med spelet var att allt blev så plottrigt, det var svårt att få en överblick över vad som faktiskt pågick. Ofta så tog jag stryk av saker utan att ens uppfatta var de kom ifrån.

Så var det ju också Wonder Linern som var en kul idé men som inte var i närheten samarbetsvillig nog för att fungera bra i praktiken.

Borde väl ge det en chans till nån gång, men...

Schizo_Deluxe21 apr 2018q

Överskattat spel.

Bleatlessness21 apr 2018q

Jag är så intresserad att jag skaffade det till Wii U nyligen. Har inte hunnit sätta tänderna i det, så resten är upp till bevis. För min del får de gärna porta hela Wii U-biblioteket till Switch och göra det tillgängligt för en större publik.

NicolausCamp21 apr 2018q

Bleatlessness:

För min del får de gärna porta hela Wii U-biblioteket till Switch och göra det tillgängligt för en större publik.


+1
Och detta säger jag som stolt Wii U-ägare.

Savior Katana21 apr 2018q

Japp, det finns många Wii U exklusiva titlar som är helt suveräna. Och vad ganska få verkar medvetna om är att New Super Mario Bros U spelar i samma liga som Super Mario World kvalitetsmässigt.

Jag skulle väldigt gärna se att alla Wii U exklusiva spel portades över till Switch. De är värda en mycket större publik. Kommer alltid gilla Wii U för vad den är, en missförstådd konsol som på många sätt riktade sig till corepubliken, och var tänkt lite som en gåva till den publiken.

NicolausCamp21 apr 2018q

Savior Katana:

Kommer alltid gilla Wii U för vad den är, en missförstådd konsol som på många sätt riktade sig till corepubliken, och var tänkt lite som en gåva till den publiken.


Det märks ju inte minst i Nintendos flörtande med tredjepart också. Inte bara PlatinumGames med Wonderful 101 och Bayonetta, utan även Ninja Gaiden 3: Razor's Edge, Project Zero: Maiden of Black Water och Devil's Third. Eller Batman: Arkham City, Darksiders 2, Assassin's Creed IV: Black Flag och Mass Effect 3. Spel som definitivt riktade sig till mer av en core-publik. Tyvärr verkade de dock ha tappat core-publiken i samma ögonblick som de utannonserade att den skulle heta någonting med Wii, konsolen som core-spelare generellt kände sig svikna över.

Savior Katana21 apr 2018q

Ja, namnet hade de kunnat fundera över ett varv till, de trodde nog att det skulle räcka med att lägga till U:et, som ju ganska tydligt gav en vink om att konsolen riktade sig mer mot den gamla skolans singleplay, och satt enspelarläget mer i fokus än vad Wii gjorde. Men kanske var namnet otydligt för många. Kanske skulle den ha döpts till Wii 2 You, ha ha.

DK: Tropical Freeze är på många sätt ett spel som visar var Nintendo ville vara under Wii U eran. Det går alldeles utmärkt att spela i 2 playerläget såklart, så inte av den anledningen, men det är ganska tydligt att Retro varit inne på att ge en oldschool utmaning till spelarna, med stor sannolikhet på Nintendos begäran (om de ens behövde begära det, Retro var såklart medvetna om hur Nintendo ville att Wii U skulle uppfattas).

Även New Super Mario Bros U har en del smått krävande passager, men ett annat tydligt exempel är New Super Luigi U. Ett klockrent spel som faktiskt bjuder på riktig umaning stundtals. En hidden gem. Eller ja, har inte sett någon direkt buzz kring titeln iaf.

Har inte spelat Zombie U, men det har väl också en ganska hög svårighetsgrad?

Om det inte blir att Nintendo portar över typ alla Wii U exklusiviteter till Switch (vilket jag hoppas att de gör) kan vi nog få se hur Wii U får större uppskattning om 10-15 år som lite av en kultkonsol. Detta kan iofs hända även om de väljer att porta de flesta spelen.

Wii U:n är en intressant bit av Nintendos historia. Vet ni här på loading några bra artiklar skrivna om utvecklingen av maskinen? Skulle gärna få mer insyn i hur det gick till när Nintendo skapade konsolen.

Savior Katana21 apr 2018q

Det bästa hade kanske varit om de plockade bort ordet Wii helt, pga, som NicolausCamp skriver, att många corespelare inte diggade den konsolen. Jag kan faktiskt tänka mig att det fanns viss oenighet kring Wii U mellan den kreativa delen av Nintendo och den ekonomiska avdelningen.

Edit: Snöade in lite på Wii U här nu, ha ha.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.