Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

Recension

WWE 12



Den här recensionen är hämtad från LEVEL 69.

Wrestling är inte på riktigt. Det är den stora fördelen.

Wrestling är ett skådespel, om narrativa trådar som rör sig genom tid och rum, där de påhittade banden mellan brottarna kulminerar i matcherna framför tv-kamerorna.

Vi, publiken, älskar att engagera oss i den falska verkligheten, precis som i vilken dokusåpa som helst.

(Bara med lite mer svettig hud.)

Efter att jag sagt att jag älskar Wrestling och inte fattar poängen med UFC har jag försökt att titta på det senare. Men jag kan inte, jag spänner hela kroppen när jag ser dem göra illa varandra och när jag märker att jag sitter och väntar på de där slagen som leder in i medvetslösheten och nästan blir besviken när matcherna istället avgörs på domarbeslut stänger jag av.

Efter det senaste spelet, WWE All Stars, med sin förstärkta verklighet och stilistiska presentation återvänder THQ med WWE 12 till den mer realistiska porträtteringen av sporten. Där WWE All Stars var NBA Jam är WWE 12 mer som Fifa. Om Fifa handlade om stora muskler, fantastiska egon och fula frisyrer.

(Ja, bortsett från Zlatan, då.)

Vad WWE 12 lyckas med är att sätta atmosfären och genom effektiva kameravinklar höja dramatiken i ringen, något som skapar en upplevelse man kan tro på. Designen på kontrollsystemet tar en stund att lära sig, men det är samtidigt belönande att sätta sig in i, även när irritationen växer och man undrar varför The Miz inte kan göra något bra.

(Det är ett verklighetstroget spel på det sättet.)

Kampanjen (Road to Westlemania) är lång, trög och det är lätt att tappa intresset när vi tvingas följa berättelsen utanför ringen. Det är den svagaste delen av det här spelet och med den mängd av källmaterial som finns borde man kunna göra mycket mer med det här.

Men det här ska spelas i multiplayer, tillsammans med vänner i soffan (eller online, om man bara har tråkiga kompisar) och man märker snabbt att rivaliteten mellan brottarna växer ut från tv:n och in i rummet och man ställer sig upp och sliter sönder t-shirten med ett manligt bröl.

(Men det kanske bara är jag.)

Relaterade bilder

Oskar Skog 14 dec 2011 12:36 Visningar: 12680

+Det finns väldigt mycket material och inställningar att leka med.

-Alldeles för många av dagens brottare ser ut som om de är med i Jersey Shore.

7 Riktigt underhållande i multiplayer.

 

Kommentarer

sejtan14 dec 2011q

"Wrestling är inte på riktigt. Det är den stora fördelen."

Ehhh...va?

Var ju rätt många spel innan som var dåliga. Så då kanske man skulle kolla upp detta. (bara man kan spela som Mike Knox så är jag nöjd!)

Oskar Skog14 dec 2011q

sejtan:

Så då kanske man skulle kolla upp detta. (bara man kan spela som Mike Knox så är jag nöjd!)


Ska du bara kolla upp ett wrestlingspel är det WWE All-Stars som gäller. Det kan vara det bästa wrestlingspelet någonsin. Men det handlar mycket om att jag gillar den överdrivna stilen, den totala frånvaron av "verklighet".

sejtan:

(bara man kan spela som Mike Knox så är jag nöjd!)


Alla brottare:

http://wwe.thq.com/go/view/roster

Agaren14 dec 2011q

Road to wrestlemania är faktiskt riktigt bra om man är ett wwe fan. Jag har bara spelat den med sheamus men den var riktigt bra. Det handlade ju om något som nog alla wwe fans har velat ska hända i verkligheten. De som gjorde spelet är ju bättre än wwes creative team :P

Anonym14 dec 2011q

Lät big boss Bjarneby dig behålla parenteserna i tidningsversionen? :)

Anonym14 dec 2011q

Benjamin Knopman:

Lät big boss Bjarneby dig behålla parenteserna i tidningsversionen? :)


Ja, ja!!! Jag undrar detsamma (lär väl få veta så fort jag läser tidningen om inte annat). Men internet är fantastiskt... när det är fritt från nödvändiga eller påtvingade testlayoutmässiga... saker. Radbryt, paranteser och allmän lekfullhet ger ju en del tillbaka till mig som läsare... en dynamik... som jag sällan hittar i stycke efter stycke efter stycke i tryckt form.

Kommentera

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.