Använder du mobil?
Tryck här för att besök vår mobilanpassade nyhetssajt!
Nej tack!

lemonhead

31 Registrerad: 11 jun 2006 16:34 Senaste besök: 17 feb 2018 21:51 Online: Nej

Recensioner

  • Baldur's Gate II: Shadows of Amn

    Denna klassiska uppföljare anses vara ett banbrytande konststycke och ett av de viktigaste bidragen i utvecklingen av hur vi spelar rollspel för digitala medier. Den främsta bidragande faktorn till detta är dess...Taggar: Forgotten Realms, Baldur's Gate, Black Isle Studios
    18 nov 2011 12:31
  • Baldur's Gate: Dark Alliance 2

    Jag måste faktiskt få erkänna att jag uppskattade föregångaren till den här hack-n-slash tolkning av Forgotten Realms rollspelet Baldur's Gate. Kanske var det de fyverkerisprakande effekterna vid magibruk, den enkla...
    13 feb 2008 00:56
  • BioShock

    Jag var nog inte den ende som hade förhoppningar om ett annorlunda Bioshock. Jag följde spänt och hängivet utvecklingen av det förutbestämda mästerverket redan när jag läste första vaga notisen om en "spirituell...
    15 apr 2008 00:56
  • Black

    Spelindustrin tycks ha en rädsla när det kommer till action. När ett spel innehåller några få minutlånga inslag där man skruvar ned tempot från allt skjutande, och istället tillåts ströva omkring i lokaler och prata med...
    13 aug 2008 19:48
  • Braid

    En titt med ögat, och ett lyssnande öra och man är fast, fångad i Braids bedårande, pastellfärgade världar som är som socker för synen och den ljuvliga och rogivande musiken vaggar även den mest hårdnackade in i ett...
    13 feb 2009 16:23
  • Call of Duty 4: Modern Warfare

    Andra världskriget blev storskaligt på våra tv- och dataskärmar i och med Call of Duty-serien. Det blev för första gången en riktigt påträngande och intensiv spelupplevelse. Men jag tyckte aldrig att den där...
    23 feb 2008 23:58
  • Call of Duty: World at War

    Min furir talar om det stundande uppdraget för oss när vi rider på skrovet av en stridsvagn ingåendes i en pansarkaravan. Vilket kan tyckas som oklokt för den krigsspelsinbitne, för varje gång det händer slår klyschan:...
    3 jan 2009 12:43
  • Crazy Taxi

    Som taxichaufför till stans galnaste taxibolag med grundprincipen: "kunden har alltid rätt" är det upp till dig att se till att dina kunder kommer fram till sina önskade destinationsmål i tid. Och dina kunder...
    17 mar 2008 18:28
  • Dead Space

    När man har tomt på idéer kan man titta på andras verk och låta sig inspireras av dem. Inget fel med det. Spelstudion EA Redwood har dock en helt annan syn på inspirationskällor; de menar att man ska låna hejvilt och...
    15 nov 2008 19:41
  • Gears of War 2

    Det första Gears of War var Microsofts och Xbox 360:ns flaggskepp, som kom med dunder och brak, och introducerade ett enkelt och avskalat kontrollschema samt det fiffiga active reload-inslaget som gjorde varje...
    7 feb 2009 15:12
  • God of War II

    Antikens gudar lovade att befria Kratos från sina hemska minnen om han skulle besegra den maktgalne krigsguden Ares, och efter att han lyckades med detta fick Kratos stiga upp på den fallne gudens tron och mantla dennes...
    22 feb 2008 20:16
  • Halo 2

    Haloserien tillhör skaran av populärkultur som jag med mina sinnens fulla bruk bara inte kan förstå varför det blivit så pass hyllat som det faktiskt blivit. Eller så råkade just "hjärntvättarchippen"...
    22 feb 2008 22:00
  • Halo 3

    I Halo 2 ersatte man det helautomatiska assault rifle mot en liknande battle rifle, som till utseendet var snarlik dess föregångare men som istället för helautomtisk eld sköt kortare eldskurar. "Mesigt" och...
    30 mar 2008 16:56
  • Kameo: Elements of Power

    Jag var helt inställd på att börja med att berätta att Kameo: Elements of Power fortsätter där föregångaren slutade - med ett uppkäftigt avbrott mitt under finalen. Och så tänkte jag berätta att jag inte spelat...
    18 okt 2008 12:46
  • Killzone

    Brian Cox har lånat ut sin karismatiska röst till mannen som i öppningssekvensen av Killzone, från sin talarstol med mycket glöd och kraftiga Hitlervibbar talar direkt till ett folkhav av Helghast-soldater i full...
    23 maj 2008 11:30
  • Lost Planet: Extreme Condition

    Protagonisten Wayne har minnesförlust. Han minns bara två saker: hur man slåss och att en grönögd jätteinsekt hade ihjäl hans pappa och han kan inte få någon sinnesro förrän han utövat hämnd på monstret. Men eftersom...
    19 mar 2008 18:46
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater

    Låt mig få kalla ett återkommande problem i Kojimas spel, åtminstone i hans senare spelalster för "Kojima-komplexet". Herr Kojima tycker att coola saker är häftigt. Det råder ingen tvivel om saken. Men han...
    17 mar 2008 15:57
  • Prince of Persia

    Det har blivit dags för en nystart för Prince of Persia-serien, vilket innebär en ny prins, nya miljöer och nya äventyr. Ubi Soft kände kanske att de ogärna låter den gamle prinsen genomgå ännu en underlig och...
    25 feb 2009 15:57
  • Prince of Persia: Warrior Within

    Det gick bara drygt ett år mellan releaserna av Sands of time och Warrior Within. Vanligtvis brukar så kort tid mellan spelsläppen vara en indikation på en ogenomtänkt uppföljare, alltför identisk originalet för att...
    12 feb 2009 10:30
  • Sacrifice

    “Where was I? Oh, Yes...” inleder den kringvandrande trollkarlen när jag laddar min sparfil och fortsätter berättelsen där vi senast slutade, för en lyssnande åhörare som får ta del av hans livshistoria som leder upp...
    19 jul 2009 00:45
  • Silent Hill 2 - Directors Cut

    Innan jag ger mig an recensionen skall jag informera er om att det var den vanliga versionen jag spelade, inte Director's Cut. Den vanliga fanns nämligen inte med i databasen. Silent Hill-serien har grävt djupare än...
    24 feb 2008 16:47
  • The Secret of Monkey Island: Special Edition

    Trots att Monkey Island medverkande under min uppväxt skulle det dröja ända till The Curse of Monkey Island, alltså tredje delen i spelserien innan jag själv satte mig vid rodret för att lösa pussel, dricka grogg och gå...
    30 jul 2009 11:59